Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tråkigt. Känner för att byta ut hela min garderob men inga affärer är öppna och dessutom har jag redan så jäkla mycket kläder.

Maken har problem med ischias och vägrar söka hjälp. Jag vill åka och hitta på nåt men han kan inte sitta nån längre stund..
 
Jag har tråkigt. Känner för att byta ut hela min garderob men inga affärer är öppna och dessutom har jag redan så jäkla mycket kläder.

Maken har problem med ischias och vägrar söka hjälp. Jag vill åka och hitta på nåt men han kan inte sitta nån längre stund..
Det verkar ju onödigt att gå runt med ischias, när det faktiskt går att göra något åt det.
 
Är tydligen inte så stabil mentalt ännu. Hade en bokad tid 08.40 på vårdcentralen. Min blodtrycksmedicin är indragen från tillverkaren och jag måste ha någon ny.

Efter mycket ångest hade jag även lyckats boka en gyntid och den enda tiden som fanns en torsdag var 09.45 så jag tog den. Har inte varit hos gyn på 5 år.

Jättelånga köer som vanligt men jag var ute i god tid som tur var. Nu i helgen är det "Rock im Park" och jag var tvungen att passera festivalområdet. Ingen bra idé.

Men jag kom fram till husläkaren med 10 minuter tillgodo så det var ju lugnt. Trodde jag. Väntrummet fylldes på hela tiden men ingen ropades upp. 08.45 ropades jag upp. Fick sätta mig i ett annat rum. Sen hände inget. Absolut inget. Jag blev mer och mer hysterisk av att vänta eftersom min gyntid kändes så viktig. Till slut gick det inte längre. Jag klarade inte att stanna. Då var klockan 09.10 så jag hade ändå varit tålmodig tycker jag.

Stress iväg och välja en annan väg hem för att undvika festivalområdet. Hann precis fram till gynekologen. Där fivk jag förstås vänta i 45 minuter.

Så nu har jag ingen blodtrycksmedicin...
 
Galet varmt även här. Gick långpromenad med hundar + vän på morgonen, men ändå blev det svettigt. Nu har jag sovit i soffan någon timme... Har öppnat balkongdörren helt och ett annat fönster i lägenheten, så det är åtminstone skön luft här och inte varmare inne än ute. Men ja, det blir en lugn dag det här.
 
Galet varmt även här. Gick långpromenad med hundar + vän på morgonen, men ändå blev det svettigt. Nu har jag sovit i soffan någon timme... Har öppnat balkongdörren helt och ett annat fönster i lägenheten, så det är åtminstone skön luft här och inte varmare inne än ute. Men ja, det blir en lugn dag det här.
Jättevarmt här också, vi har 30 gr nu.
Vi har städat altan hela dagen, skurat trädgårdsmöblerna och ställt upp poolen. Nu kan sommaren börja :heart
 
Läser bloggar, filar lite på en uppsats och väntar på att det ska bli lite senare = temperaturen sjunker så att det går att få något gjort (typ gå och handla). Min hyresvärd har ställt ut en container så vid 18 kommer en vän förbi och hjälper mig bära ut en fåtölj dit. Känns så konstigt att förbereda en flytt, är både peppad och ledsen över att behöva lämna ön efter sommaren..!
 
Så galet varmt här. Hade tänkt gräva, rensa ogräs etc i trädgården. Jag sitter istället på verandan på framsidan som är i skugga och jobbar.
Sambon däremot som har oceaner av energi står i solen och gräver som besatt. Fattar inte hur mannen orkar!
Mycket bra dock med egen grävmaskin/ardenner/etc som man bara måste rikta in och säga vad som ska göras och sen bränner han på. 😂
 
Impad av min fjortisson som skruvat ihop sitt skrivbord och datastol som jag köpt på Ikea. Därefter fick han igång tvn genom fibern. Nu saknar vi bara bredband :arghh:
Jag förgås i värmen. Har satt nät runt min vårdslöst stora egendom på 20 kvadrat så hunden slutar hälsa på hos grannen.
 
Sambon haft vätskepaus och vi har kikat på kor och kalvar som kom upp här nyss. Han velade lite kring om han kanske inte skulle göra så mkt mer idag eller om han skulle hugga tag i en till rabatt som ska grävas fram etc. Jag slängde en öl i kylen och sa att han får den om han kör 25 min till. Då bör den vara kall. Bra deal!
Då kan jag pillra med planteringar och fysiskt lätt jobb när han är borta nästa v.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 408
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp