Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit vaken sedan 04.30 pga hund :meh: Gått en morgonpromenad med hundarna plus make. Väntar på tåget nu. Kort vecka, har semester på fredag.
 
I dag var jag inbjuden till en Lagotto hundtraff pa en vingard. Det var hur mysigt som helst ... vin, hundar, och trevliga manniskor, kan det bli battre? :p

EaHLBBG.jpg


xSbdxpf.jpg
 
Min mage och järntabletterna går INTE ihop är bara att konstatera..
Mina huliganlamm var på rymmen igår och hade kul i stallet och mumsade upp nästan alla av de av grannens penseer som överlevt grannens barn.
Idag ska jag köpa matartråd så jag får ner de sista 8 jordspetten till nya aggregatet så blir det rakpermanentade lamm nästa gång de försöker rymma :sneaky:
 
Jag, mamma och pappa tittade nyss på en video från när jag hämtades och helt plötsligt började en gubbe prata Engelska med värsta Australiska dialekt och pappa bara "oh, där var vi på ett zoo" (bilden visade en Krokodil) och jag bara "nää... hade de verkligen sådan accent i Kina? Det där är ju Australisk engelska".
Efter lite eftertanke (från pappa då) kom han på att nej, det är mycket riktigt inspelat i Australien från när han pluggade där, efter ytterligare någon sekund utbrister han "fan då, undrar hur mycket vi har filmat över från Australien nu".
Jag och mamma har jättekul åt att pappa, som pluggat i Australien, blandar ihop Australisk engelska med Kinesisk engelska :laugh: (kinesisk engelska vet jag inte om det heter, men den typen av accent kineser oftast har när de pratar engelska, och den är verkligen inte lik Australisk engelska)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 027
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 165
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp