Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
De ringde från optikern och meddelade att mina nya glas kommit (japp, det blev en till omslipning :cautious:)

Åkte alltså dit, de bytte glas och sen såg jag K a t a s t r o f a l t dåligt. Såg inget på nära håll, inget på långt håll, kunde inte läsa nån text och hela världen var märkligt förvrängd och skev :nailbiting:
Blev inklämd mellan 2 kunder och tilläggslinser testades, syntest med glasögonen på gjordes och det visade att jag har bättre syn utan glasögonen än med de här nya glasen.

Sen frågade jag om det kan vara så att glasen är monterade på fel sida, om det ens går att sätta dem på fel sida i bågen och det var väl möjligt men tveksamt. Han kollade och kom fram till att jo det gick ju, för bågen är så pass likformig att en sån miss går att göra.

Har förvisso samma tre synfel på båda ögonen, men av helt olika grad, så det är stor skillnad i både styrkor och slipning. Glasen bytte plats och nu har jag skarpsyn som en falk åt alla håll och kanter :D
 
De ringde från optikern och meddelade att mina nya glas kommit (japp, det blev en till omslipning :cautious:)

Åkte alltså dit, de bytte glas och sen såg jag K a t a s t r o f a l t dåligt. Såg inget på nära håll, inget på långt håll, kunde inte läsa nån text och hela världen var märkligt förvrängd och skev :nailbiting:
Blev inklämd mellan 2 kunder och tilläggslinser testades, syntest med glasögonen på gjordes och det visade att jag har bättre syn utan glasögonen än med de här nya glasen.

Sen frågade jag om det kan vara så att glasen är monterade på fel sida, om det ens går att sätta dem på fel sida i bågen och det var väl möjligt men tveksamt. Han kollade och kom fram till att jo det gick ju, för bågen är så pass likformig att en sån miss går att göra.

Har förvisso samma tre synfel på båda ögonen, men av helt olika grad, så det är stor skillnad i både styrkor och slipning. Glasen bytte plats och nu har jag skarpsyn som en falk åt alla håll och kanter :D
Hur missade man åt vilket håll de där pinnarna som hänger på öronen satt åt? Eller de där stöden som vilar på näsan? :confused::rofl:
 
Hur missade man åt vilket håll de där pinnarna som hänger på öronen satt åt? Eller de där stöden som vilar på näsan? :confused::rofl:

Vänster och höger glas är i princip identiska i form, därför de gick att sätta fel i bågen. I tidigare bågar hade den missen inte gått att göra, för där var en tydlig skillnad på själva formen.
 
Jag är både helt slut och rastlös idag. Nu har gästerna lämnat. Jag har saker jag borde göra. Men har röjt runt med hög musik och dansat och nu på ngt vis hamnat nedbäddad i sängen med elfilt, te och hund.
Så jäkla kallt, blåsigt och rått idag. Fryser och skulle gärna gå i ide tills värmen kommer åter.
Så går det när man köper fläktar, kyldynor, sommarkläder etc.. :laugh:
 
Så jävla märkligt beteende så man baxnar. Hoppas det lugnar sig nu!

Jag kommer aldrig att smälta hur han kunde förvandlas så. Allt är så obegripligt. Nu vet jag inte hur stort inflytande tjejen har träffar har, kanske kommer mycket av detta från nått hon säger? Hon verkar ju onekligen svartsjuk eller nått eftersom hon har skickat en massa märkliga sms till mig :confused:
 
Jag kommer aldrig att smälta hur han kunde förvandlas så. Allt är så obegripligt. Nu vet jag inte hur stort inflytande tjejen har träffar har, kanske kommer mycket av detta från nått hon säger? Hon verkar ju onekligen svartsjuk eller nått eftersom hon har skickat en massa märkliga sms till mig :confused:

Ja, det känns jävligt onormalt att messa sin partners ex en massa. Vad får man ut av det liksom?
Men samtidigt.. Hade min sambo gjort sånt eller velat att jag ska dra igång idiot-fejder med ngt ex hade man ju sagt "bye bye" till honom. Man blir väl inte som normal människa ett as mot sina ex för att någon ny partner vill det. Där hade man ju sagt ifrån själv.
Skitskumt och obegripligt!
 
Ja, det känns jävligt onormalt att messa sin partners ex en massa. Vad får man ut av det liksom?
Men samtidigt.. Hade min sambo gjort sånt eller velat att jag ska dra igång idiot-fejder med ngt ex hade man ju sagt "bye bye" till honom. Man blir väl inte som normal människa ett as mot sina ex för att någon ny partner vill det. Där hade man ju sagt ifrån själv.
Skitskumt och obegripligt!

Jag bara häpnade över det hela och bad henne sluta messa så jag fick sova. När det inte funkade och messen fortsatte blockade jag henne på telefonen.
Tror de kommer få kul ihop. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp