Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rörig dag på jobbet. Chefen ändrar lite allteftersom som han tycker att det passar. Men jag får magsår av alla ändringar i sista stund. Jag behöver rutiner och jag är inte spontan. Alls.
Igår fick jag vänta till 21.00 innan han ringde och först efter det vågade jag duscha. Klockan ringer 05.00 och jag behöver verkligen mycket sömn.
Måste hålla ut ett halvår minst så att jag får en ny A-kasseperiod.
Synd för jag gillar jobbet men chefen är en katastrof. Inte konstigt att han har problem att hitta personal.
 
Just nu är jag fullfjädrad hönsmamma :crazy:
Sonen slutade 7:an i dag och blev medbjuden av ett gäng killar och tjejer ur klassen på bio.
Min lilla lantisunge har tagit bussen till stan, de ska gå på bio och äta pizza.
Jag är svinnervös att han ska bli rånad, gå vilse, missa bussen hem, bli påkörd eller vad som hellst :nailbiting:
 
Söte unge. Nu ringde han bara för att säga att de ätit och var nu på Bion och väntade på filmen.
Jag ville inte vara den jobbiga morsa jag är innuti och be honom ringa och uppdatera, men han gjorde det på eget bevåg :love:

Nu känns det bättre i mammasjälen.
 
Vänster och höger glas är i princip identiska i form, därför de gick att sätta fel i bågen. I tidigare bågar hade den missen inte gått att göra, för där var en tydlig skillnad på själva formen.
Nu fattar jag! Jag trodde att de hade vänt på glasen så utsidan var inåt osv, men nu begriper jag att de bytte plats :D
 
Har fått reda på att en kickoff med jobbet i höst blir på van der Nootska palatset - det ligger på Södermalm och jag har haft lite svårt för att åka längre bitar. Men jag tänker att det är ju bara en gång och så blir det heldag så resorna blir inte så tätt intill varandra, får ta taxi om det känns för mycket med kollektivtrafiken om något. Håller på att boka tolk till det så nu kan jag inte dra mig ut, lika bra det! Jag ska minsann ha kul, så det så :up:

Nu är bara frågan om jag får tolk :nailbiting: De är lite kinkiga och säger att de behöver mera info vad som kommer att hända, och att det är bara kanske jag får tolk som det är .. samtidigt som jag fick kämpa för att bara veta var det skulle vara :grin: Cheferna vill nog att det ska vara en överraskning osv tills det närmar sig datumet, men det går inte med tolkarna :p Lite tur dock, det är bra för min ångest att få veta vad som kommer att hända och var i god tid.
 
Tror vädret är emot mig så fort jag har tvättat bilen(testade nytt medel på jobbet) så regnar de

De är mer åska på gång igen , suck
 
Just nu är jag fullfjädrad hönsmamma :crazy:
Sonen slutade 7:an i dag och blev medbjuden av ett gäng killar och tjejer ur klassen på bio.
Min lilla lantisunge har tagit bussen till stan, de ska gå på bio och äta pizza.
Jag är svinnervös att han ska bli rånad, gå vilse, missa bussen hem, bli påkörd eller vad som hellst :nailbiting:

Nar min yngste var i den aldern skjutsade jag honom hur langt som helst och nar som helst ... han hade sakert kommit vilse of forsvunnit for all framtid om han forsokt ta sig runt nagon stad sjalv. Det ar han som flog runt varlden pa egen hand och nagra ganger ocksa lotsade mormor. 🤣

Fick precis åskvarningar i telefonen.... :arghh: Flera nätter i rad blir.....tröttsamt.... :mad:

Nar jag bodde i Florida skaffade jag en speciell radio som tog emot varningar for aska och hog vind. Efter tva natter kastade jag elandet. Sedan i South Carolina installerade jag, trots att jag borde vetat battre, en varningstjanst fran "National Weather Services" ... efter forsta natten mindes jag plotsligt elandet och avinstallerade appen igen. :cautious:
 
Har fått reda på att en kickoff med jobbet i höst blir på van der Nootska palatset - det ligger på Södermalm och jag har haft lite svårt för att åka längre bitar. Men jag tänker att det är ju bara en gång och så blir det heldag så resorna blir inte så tätt intill varandra, får ta taxi om det känns för mycket med kollektivtrafiken om något. Håller på att boka tolk till det så nu kan jag inte dra mig ut, lika bra det! Jag ska minsann ha kul, så det så :up:

Nu är bara frågan om jag får tolk :nailbiting: De är lite kinkiga och säger att de behöver mera info vad som kommer att hända, och att det är bara kanske jag får tolk som det är .. samtidigt som jag fick kämpa för att bara veta var det skulle vara :grin: Cheferna vill nog att det ska vara en överraskning osv tills det närmar sig datumet, men det går inte med tolkarna :p Lite tur dock, det är bra för min ångest att få veta vad som kommer att hända och var i god tid.

Van der nootska är charmigt, du kan gå dit och äta högborgerlig lunch innan om du vill öva:)
Kan inte cheferna boka tolk?
 
Van der nootska är charmigt, du kan gå dit och äta högborgerlig lunch innan om du vill öva:)
Kan inte cheferna boka tolk?
Nä det behövs inte, men tack för tipset :love:
Jag brukar boka tolk, lika bra så jag får bestämma själv om jag vill ha tolk eller inte osv. Och så kan jag bara skylla på mig själv om jag råkar missa något ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 388
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp