Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tidigare i morse när jag vakna och gick upp så noterade jag en liten baby gecko på utsidan av köksfönstret.
Solen höll på att gå upp så det var fortfarande "mörkt" ute och så tog jag detta foto inifrån och såg till att ha husets ljusa färg som bakgrund. Tycker det blev rätt coolt.
Inget filter alls

Visa bifogad fil 31508

Nar jag bodde i Florida red jag in i "Banana Spiders" nat da och da. De ar stora som handflatan och natet nar vanligtvis over ridvagen. Naten ar inte direkt "sticky" men riktigt tjocka tradar som verkligen omsluter en och ar segare an segt. De fangar ofta Colibri :( sa naten ar starka som skjutton.
Honorna ar storre och har riktigt fina gula ben :p
Den aldste sonen red en gang forst genom skogen och red in i ett nat. Hans lillebror som ar radd for spindlar skrek villt nar han sag en stor spindel pa sin bror's rygg. Den aldste (som var over 20 vid tillfallet) hade tant en cigarett som han tappade i forskrackelsen och som foll in och nastan rullade under sadeln (nagot jag som var sist inte kunde se) och foll in i skrikandet. Han fick tag pa cigaretten, borstade bort spindeln och allt var frid och frojd ... en stund ... under tiden skrattade jag, som kom sist, fullstandigt hysteriskt at dramat ... och det far mig fortfarande att fnittra.
(Inga hastar var skadade eller traumatized under den har episoden och den aldste larde sig att inte roka i sadeln igen.)

banana spider.jpg
 
Dricker kaffe och ser noll fram emot att köra till Malmö idag. Ska ha slutbesiktning av lägenheten och lämna nycklar. Bara hoppas att allt går igenom utan gnäll...
 
Jag har varit och lämnat tillbaka släpkärran jag haft i helgen och seda ätit frukost. Nu sitter jag och dricker kaffe. Om en stund ska jag städa ur bilen och så lasta den med grejer jag ska köra iväg.
 
På jobb. Varit i Övertorneå några dagar och njutit av solen. Hade som tur var fint väder. Platsbesök hos leverantör och nyinvigning av deras fabrik. Mycket intressanta dagar

Hunden min var dock inte redo att åka till jobbet. Gömde sig under sängen när jag skulle in och hämta henna. Hon avslöjade sig med en djup suck och krävdes lite lock & pock för att få fram henne :rofl: Hon var inte redo att åka till jobbet :D
 
Var och handlade. Behövde ketchup och tandkräm. Kom hem med ketchup och en massa annat men ingen tandkräm.
 
Men åh, dags att sätta upp lappar? :(

Har efterlyst honom på fb i alla grupper, frågat varenda människa i området på mina prommenader, anmält till polisen (han är chippad).
Funderar på att försöka fixa lappar och lägga i brevlådor. Men sista iaktagelsen är en bra bit bort i området. Sen är bara skog, skog, skog :(

Ropar när jag är ute med hunden för han brukar komma när man ropar och hänger gärna med på prommenad.
 
Har efterlyst honom på fb i alla grupper, frågat varenda människa i området på mina prommenader, anmält till polisen (han är chippad).
Funderar på att försöka fixa lappar och lägga i brevlådor. Men sista iaktagelsen är en bra bit bort i området. Sen är bara skog, skog, skog :(

Ropar när jag är ute med hunden för han brukar komma när man ropar och hänger gärna med på prommenad.
Men åh gubben då :cry: vad skulle du ut nu för då :( Undra om han försöker hitta "hem" till det gamla boendet, eller är det väldigt långt borta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
765
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
576
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
25 764
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp