Vad gör vi? CI *101

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får se om jag lyckas sova inatt. Förra natten var jätterörig så slutade med att jag bytte sovrum. Men senare på dagen märkte jag att det var märkliga utslag på låren och ena underarmen.
Och nu misstänker jag att det är vägglöss. Har inte sett till någon men vad kan det annars vara?
Inga myggbett iaf.
Har nu flyttar sängen en bit från väggen.
 
Får se om jag lyckas sova inatt. Förra natten var jätterörig så slutade med att jag bytte sovrum. Men senare på dagen märkte jag att det var märkliga utslag på låren och ena underarmen.
Och nu misstänker jag att det är vägglöss. Har inte sett till någon men vad kan det annars vara?
Inga myggbett iaf.
Har nu flyttar sängen en bit från väggen.

Hur ser betten ut? Vägglöss biter gärna på armar och ben och gärna liksom flera bett i rad.
Är ingen idé att byta rum, de följer snart efter... :nailbiting:
Är det vägglöss måste du sanera med proffs. Bor du i flerbostadshus måste troligen fler sanera...
 
@tornblomma

Ursäkta mina jättehåriga ben på bilden :nailbiting: de ser inte ut sådär annars

Det är fler prickar/bett som i små grupper liknande dessa. Har inte kliat på dem.
D81E03E2-3EF9-41D8-9F12-5FD4BD5521EF.jpeg
 
Nu såg jag bilden @karamelldrottningen
Är ingen vägglöss-expert men skulle kunna vara bett från vägglöss. Ser misstänkt ut!
Har rest en del och fick liknade mystiska bett i Jerusalem nu senast. Min kompis granne hade vägglöss. Var ett rent helvete att bli av med.
Hur tror du att du fått dom jävlarna?
 
Nu såg jag bilden @karamelldrottningen
Är ingen vägglöss-expert men skulle kunna vara bett från vägglöss. Ser misstänkt ut!
Har rest en del och fick liknade mystiska bett i Jerusalem nu senast. Min kompis granne hade vägglöss. Var ett rent helvete att bli av med.
Hur tror du att du fått dom jävlarna?
Det är så alltså :(
Ja jag vet inte? Inte varit iväg så mycket i år och då bara i Sverige. Sovit några nätter på hotell, men där är jag alltid jättenojig med allt och slänger in kläder direkt i tvättmaskinen när jag kommit hem och virkonar skor, väskor mm

Undrar om de sitter i väggarna här? Jag tror aldrig att detta har varit ett sovrum, eller ja det kanske inte spelar någon roll för vägglössen. Men vad livnär de sig av utan människor? Märkligt sammanträffande 🤔
Bytte hit till undervåningen då det är så varmt och kvavt uppe. Sängen är en gammal hopfällbar gästsäng men madrassen är bara något år.
 
Det är så alltså :(
Ja jag vet inte? Inte varit iväg så mycket i år och då bara i Sverige. Sovit några nätter på hotell, men där är jag alltid jättenojig med allt och slänger in kläder direkt i tvättmaskinen när jag kommit hem och virkonar skor, väskor mm

Undrar om de sitter i väggarna här? Jag tror aldrig att detta har varit ett sovrum, eller ja det kanske inte spelar någon roll för vägglössen. Men vad livnär de sig av utan människor? Märkligt sammanträffande 🤔
Bytte hit till undervåningen då det är så varmt och kvavt uppe. Sängen är en gammal hopfällbar gästsäng men madrassen är bara något år.

Ring Anticimex:) de kommer ut och kikar.
 
Min vän E kom förbi med vin!

Visa bifogad fil 31622

Tyvärr hade jag inga batterier så kunde inte funktionstesta ljusslingan 😅
Fin innergård!
@tornblomma

Ursäkta mina jättehåriga ben på bilden :nailbiting: de ser inte ut sådär annars

Det är fler prickar/bett som i små grupper liknande dessa. Har inte kliat på dem.
ser ut som vägglöss!
 
Får se om jag lyckas sova inatt. Förra natten var jätterörig så slutade med att jag bytte sovrum. Men senare på dagen märkte jag att det var märkliga utslag på låren och ena underarmen.
Och nu misstänker jag att det är vägglöss. Har inte sett till någon men vad kan det annars vara?
Inga myggbett iaf.
Har nu flyttar sängen en bit från väggen.
De bor väl inte i väggen? Har för mig att de bor i stoppade möbler (= sängen).
 
Kollar efter födelsedags present till sambon, men det skiljer mycket i pris mellan olika sidor. Så nu är frågan vilken sida en vågar att beställa ifrån
 
Försov mig i morse. Lysande när man måste köra 20 km till första kunden. Men jag var bara någon minut sen.

Jag har så svårt att somna och komma till ro. Det är för mycket som snurrar i huvudet.
 
Förra veckan fick jag åka till DHL terminalen och hämta vad jag trodde var ett stort paket. Fick en liten påse med endast ett åskskydd i.
Nu har jag fått påminnelse om den försäljningen och det var 3 kollin till som jag skulle fått ut när jag var där :banghead:
Tur jag har pensionerade föräldrar som kan rycka in och ta emot leverans i morgon mitt på dan...
 
Dagens skrämselchock

Min hund tog en promenad efter städerskan. Har en grind till mitt kontor men hon går ofta runt på allas kontor då vi är ett sånt litet företag också.
Jag gick in till kollegan och pratade lite. Städerskan går ut för att hämta något vänder sig runt och hunden är borta. Min hund tyckte att eftersom hon inte såg mig måste jag vara utomhus och då gick hon ut. Hon är dessutom ruggigt snabb den lilla rackaren. Städerskan kom springande när hon inte såg hunden inne och jag for ut som ett jehu. Hon gick över vägen mot fiket men stannade så fort hon hörde mig och kom fint.

Har ju e20 på andra sidan och det är en del trafik precis utanför också.

*pust* Mitt hjärta klarar inte sånt här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp