Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde sova för länge sedan, men som vanligt ligger jag bara och vrider och vänder på mig som en mask. Är skit trött, är trött hela dagarna och behöver verkligen min sömn. Så gör väl ett nytt försök efter ha varit uppe och trampat runt en stund.
 
Borde sova för länge sedan, men som vanligt ligger jag bara och vrider och vänder på mig som en mask. Är skit trött, är trött hela dagarna och behöver verkligen min sömn. Så gör väl ett nytt försök efter ha varit uppe och trampat runt en stund.
Så länge klockan inte passerat tolvslaget så känns det ok. För min del iaf. Upp i morgon vid 05:30 Är som bekant ingen morgonmänniska :angel:
 
Så länge klockan inte passerat tolvslaget så känns det ok. För min del iaf. Upp i morgon vid 05:30 Är som bekant ingen morgonmänniska :angel:
Jag har blivit sjukligt trött på sistone 🥱 Så illa att jag kan somna sittande mitt på dagen, vilket inte är likt mig. Fixa inte att sitta i föreläsningssal en hel dag förra veckan utan somna flera gånger. Samma idag somna flera gånger korta små stunder medan vi hade zoom möte. Jätte kul tjej här 😆 Men snark. Vet inte riktigt vad som felas för tillfället.
 
En grej som är märkligt är att jag alltid dragit mig för lite att gå längre utbildningar. Kurser och 1-åriga är inga problem. Annars har det varit jobb, jobb och jobb som gällt. Men nu när jag går en treåring har jag börjat spana på en annan utbildning och den är TADA tre år den med :o
Har ju en tanke om att kunna väva ihop allt och kombinera dem. Samtidigt börjar jag kanske bli för gammal jag vet inte 🙈
 
Jag har blivit sjukligt trött på sistone 🥱 Så illa att jag kan somna sittande mitt på dagen, vilket inte är likt mig. Fixa inte att sitta i föreläsningssal en hel dag förra veckan utan somna flera gånger. Samma idag somna flera gånger korta små stunder medan vi hade zoom möte. Jätte kul tjej här 😆 Men snark. Vet inte riktigt vad som felas för tillfället.
Hmm… låter som att det är dags att kolla upp hur det ser ut med kroppens lager och om du eventuellt har någon brist av något?
 
Borde sova för länge sedan, men som vanligt ligger jag bara och vrider och vänder på mig som en mask. Är skit trött, är trött hela dagarna och behöver verkligen min sömn. Så gör väl ett nytt försök efter ha varit uppe och trampat runt en stund.
En grej som varit oväntat effektiv för mig är att se till att få dagsljus i ansiktet i 15-20 min inom 30 min från uppvaknandet. Det ska tydligen reglera kroppsegen melatoninproduktion. Inte vet jag, men det hjälper mig att somna. Kör dagsljusskärm såhär på vintern.

En grej som är märkligt är att jag alltid dragit mig för lite att gå längre utbildningar. Kurser och 1-åriga är inga problem. Annars har det varit jobb, jobb och jobb som gällt. Men nu när jag går en treåring har jag börjat spana på en annan utbildning och den är TADA tre år den med :o
Har ju en tanke om att kunna väva ihop allt och kombinera dem. Samtidigt börjar jag kanske bli för gammal jag vet inte 🙈
Kör! Min äldsta kursare var 58 när vi startade vår fyraåriga utbildning. Vad vill du plugga?
 
En grej som varit oväntat effektiv för mig är att se till att få dagsljus i ansiktet i 15-20 min inom 30 min från uppvaknandet. Det ska tydligen reglera kroppsegen melatoninproduktion. Inte vet jag, men det hjälper mig att somna. Kör dagsljusskärm såhär på vintern.


Kör! Min äldsta kursare var 58 när vi startade vår fyraåriga utbildning. Vad vill du plugga?
Skickat pm :) ja så gammal är ju inte jag bara känner mig som jag ibland har ena foten i graven stundtals 😂

En i klassen är 50 plussare och fasiken ett geni på flera sätt
 
Borde gå o lägga mig men vill inte. Har nån konstig känsla av illamående som inte försvinner, har ändå både ätit och druckit vätskeersättning för säkerhets skull(slarvar med att dricka vatten). Hoppas det inte är nån magsjuka på gång :nailbiting:
Ska krypa ner i sängen ändå, behöver ju inte sova än. Surfa runt lite och koppla av.
 
Jag har blivit sjukligt trött på sistone 🥱 Så illa att jag kan somna sittande mitt på dagen, vilket inte är likt mig. Fixa inte att sitta i föreläsningssal en hel dag förra veckan utan somna flera gånger. Samma idag somna flera gånger korta små stunder medan vi hade zoom möte. Jätte kul tjej här 😆 Men snark. Vet inte riktigt vad som felas för tillfället.

Snarkning och andningsuppehåll brukar kunna ge dagtrötthet, om du snarkar kan det vara värt att söka VC för.
 
Jahopp. I dag ska jag gå till psykolog och den här gången har jag inte förberett mig ett piss. Känns ovärt att förbereda ifall att hen är som den förra.
Är så nervös att jag mår illa, tur jag sa till chefen att jag inte kommer in till jobbet innan jag ska till "läkare".

Känns ungefär som att jag ska gå till min egen avrättning. Mycket mysig känsla osv :cautious::D
 
Skickat pm :) ja så gammal är ju inte jag bara känner mig som jag ibland har ena foten i graven stundtals 😂

En i klassen är 50 plussare och fasiken ett geni på flera sätt
När man är lite äldre har man ofta livserfarenhet från diverse olika håll. Det hjälper en hel del vid pluggande, tycker jag. Man har mycket mer att "vaska" ifrån liksom... :)
 
Just nu är allt blä. Trött så in i. I morse var jag väldigt nära att stanna i sängen men lite före 5 var joggingskorna på. -7 grader men fick gjort rundan på 5,4 km.
Nu sitter jag i soffan, dricker kaffe och kollar på en serie. Hade jag varit lite omoralisk hade jag sjukskrivit mig och stannat hemma och sovit men så gör man ju inte. Så laddar för jobb 8-16.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
695
· Visningar
36 685
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
339
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 792
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp