Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bilen lämnades in på verkstad imorse, misstänkt fel på katalysatorn. När mekanikern ringer en timme senare visar det sig att den inte alls är sönder. Den saknas helt! O_o

Skrev till styrelsen som kollade på övervakningsfilmerna från garaget och jo visst, tjuvarna hade först bänt upp garageporten och sedan snabbt lyft upp vår bil och monterat ned katalysatorn på 3 min. De tog några andra lösa grejer som stod i garaget (inget från oss) och drog.

Nu har jag lärt mig att katalysatorstölder har ökat enormt sedan 2020 (gått upp med mer än 4000%) och äldre toyotabilar är särskilt utsatta då de innehåller många metaller som har högt värde just nu 😫

Det är dessutom svårt att få tag på en ny, kan vara flera månaders väntetid och de kommer säkert komma tillbaka och sno den nya så fort den är på plats…

Oh fy 😞 .. Har fd kollega som råkat ut för det när hennes ex partner lånade hennes bil och ställde på vanlig parkering, som hon hade sagt han inte fick göra, då katalysator stölder förekommer mycket i Stockholm. Jovisst, den försvann under natten, men läser ditt inlägg verkar inte hjälpa mycket ens med garage O_o Hon har äldre toyota och hon visste inte heller när ny katalysator kommer och hade väntat ett tag. Synd inte kontakt med henne längre och veta om hon fått en ny. Men hon pratade om hon får ersättning varje dag från försäkringen, var nu var..?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 449
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
705
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp