Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@sthu om du klarar dig att vara utan wifi och han spelar online, så ändra användarnamn och lösenord för routern - den man gör i en webbläsare och stäng helt sonika av internet uppkopplingen i inställningar. Det gjorde vi för småsyskon när de inte lyssnade på att nu är det sängdags och inga mer datorspel. Då behöver man inte slänga ut någonting. Iofs har han lite kunskaper och kan fabriksåterställa så fungerar ett låst skåp du har nyckeln till och där stoppar man sonika in routern.

Hälsningar/Hon som har erfarenhet av arga småsyskon och barnvakt åt syskonbarn
 
@sthu om du klarar dig att vara utan wifi och han spelar online, så ändra användarnamn och lösenord för routern - den man gör i en webbläsare och stäng helt sonika av internet uppkopplingen i inställningar. Det gjorde vi för småsyskon när de inte lyssnade på att nu är det sängdags och inga mer datorspel. Då behöver man inte slänga ut någonting. Iofs har han lite kunskaper och kan fabriksåterställa så fungerar ett låst skåp du har nyckeln till och där stoppar man sonika in routern.

Hälsningar/Hon som har erfarenhet av arga småsyskon och barnvakt åt syskonbarn
Alltså hade min sambo gjort något sådant, oavsett orsak, hade det nog inte gått att rädda den relationen 😅
 
@sthu om du klarar dig att vara utan wifi och han spelar online, så ändra användarnamn och lösenord för routern - den man gör i en webbläsare och stäng helt sonika av internet uppkopplingen i inställningar. Det gjorde vi för småsyskon när de inte lyssnade på att nu är det sängdags och inga mer datorspel. Då behöver man inte slänga ut någonting. Iofs har han lite kunskaper och kan fabriksåterställa så fungerar ett låst skåp du har nyckeln till och där stoppar man sonika in routern.

Hälsningar/Hon som har erfarenhet av arga småsyskon och barnvakt åt syskonbarn
Men så ska man väl ändå inte behöva göra med sin partner?
Han är ju inget barn..
 
@sthu om du klarar dig att vara utan wifi och han spelar online, så ändra användarnamn och lösenord för routern - den man gör i en webbläsare och stäng helt sonika av internet uppkopplingen i inställningar. Det gjorde vi för småsyskon när de inte lyssnade på att nu är det sängdags och inga mer datorspel. Då behöver man inte slänga ut någonting. Iofs har han lite kunskaper och kan fabriksåterställa så fungerar ett låst skåp du har nyckeln till och där stoppar man sonika in routern.

Hälsningar/Hon som har erfarenhet av arga småsyskon och barnvakt åt syskonbarn
Inte okej. Antingen diskuterar man som hyfsat vuxna människor eller också låter man vara, alternativt lämnar. Det där blir lite som att sätta hänglås på kylskåpet för att man tycker partnern dricker för mycket läsk/äter för mycket kaka. Vore det sunt?
 
Har tokstädat storhuset idag eftersom de varit borta två veckor, så förra veckan var "normalstäd" sedan lovade jag att jag skulle dra ut möbler och gnugga och gno den här veckan. Trodde jag skulle hinna hela huset - jag hann tre sovrum och ugnen. 😶 Nå, ungarnas sovrum behövde det Verkligen i alla fall, jag får förklara att det tog längre tid än jag trodde.
 
Bilen lämnades in på verkstad imorse, misstänkt fel på katalysatorn. När mekanikern ringer en timme senare visar det sig att den inte alls är sönder. Den saknas helt! O_o

Skrev till styrelsen som kollade på övervakningsfilmerna från garaget och jo visst, tjuvarna hade först bänt upp garageporten och sedan snabbt lyft upp vår bil och monterat ned katalysatorn på 3 min. De tog några andra lösa grejer som stod i garaget (inget från oss) och drog.

Nu har jag lärt mig att katalysatorstölder har ökat enormt sedan 2020 (gått upp med mer än 4000%) och äldre toyotabilar är särskilt utsatta då de innehåller många metaller som har högt värde just nu 😫

Det är dessutom svårt att få tag på en ny, kan vara flera månaders väntetid och de kommer säkert komma tillbaka och sno den nya så fort den är på plats…
Usch, vad trist.... :( Var det inte krockkuddar som var väldigt stöldbegärliga ett tag? Eller det kanske fortfarande är så i och för sig.
 
Jag tänker mer på att om det är ett beroende så behövs det ibland metoder som ligger på ett barns nivå. Men absolut ska man helst diskutera som vuxna människor.
Fast behandlar man sin partner som ett barn så blir relationen lidande och man själv tar på sig en roll man nog inte vill ha. Han är en vuxen människa och bör behandlas som så, för ens egen skull om inte annat.
 
Ligger och smygkikar på mamma mu i kameran ❤️🐻 Nu börjar den mysiga perioder när man får titta vad hon gör på kvällar/nätter. En så länge inte så intensivt då hon inte är uppe i tiden som krävs för ett full gånget föl så en får hon allt knipa 😂 Men idag kika jag mest för att se så allt fungerade som det ska och se hennes chockade min över att ha fått en gigantiskt box 🤪 Skicka väldigt pedagogiska bilder på husse skulle göra för att få igång allt 😅 Support dygnet runt känns det som.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
680
· Visningar
35 626
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
337
Senast: sweep
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 728
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp