Vad gör vi CLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker komma på vart vi ska åka på för semester i sommar. Rom ska vi åka till i höst för det är för varmt för oss på sommaren, Amsterdam ska sambon till med jobbet så det går också bort.

Någon som har tips på något ställe som inte är skitvarmt på sommaren, eller är vi dömda? :p
Grönland är garanterat inte skitvarmt.
Gillar ni städer så kanske Helsingfors? Jag blev positivt överraskad av den staden!
 
Du har helt rätt i det, men ska inte behöva stå ut egentligen. Men ja, det är svårt att hävda sin rätt.

Hoppas också på det!
Är det en hyresrätt så kan du anmäla till hyresnämnden eller kommunens miljö- och hälsa om inte hv åtgärdar. Rök är ju en hälsofara.
Jag har problem med rökare utanför fönstret och har kontaktat värden som skulle säga åt dem.

Stå på dig! Du betalar för ditt boende och ska inte behöva få in röklukt!
 
Alltså på riktigt.. hur svårt ska det vara att komma ihåg att gå och kissa? Men jag hade ingen lust så jag har hållt mig sen till 9 imorses för att jag inte haft lust att gå och kissa. :rofl:

Nu sitter jag här och är nöjd :D

Ännu mer detta skrev jag för 1h sen.. glömde trycka på posta knappen
 
Eldar. Det är KALLT här idag... Morgonen började med lätt regn och 4 plusgrader. Tror inte att graderna har stigit mycket mer än så hela dagen. Så, ja, en brasa i kaminen var inte helt fel alls :) ! Snart ska jag baka en "saftig äppelkaka med kanel". En god varm kaka passar också när det är kyligt ute, tycker jag!
 
Eldar. Det är KALLT här idag... Morgonen började med lätt regn och 4 plusgrader. Tror inte att graderna har stigit mycket mer än så hela dagen. Så, ja, en brasa i kaminen var inte helt fel alls :) ! Snart ska jag baka en "saftig äppelkaka med kanel". En god varm kaka passar också när det är kyligt ute, tycker jag!
Hade lite kyligt inne med imorse efter minusgrader men insåg att jag fick starta en brasa iaf :p
 
Nähej om man skulle ta tag i att rensa det där avloppet kanske.. Så det går att duscha utan att bilda sjö i badrummet. Men först ska jag äta nånting. Fattar inte vad det tagit åt mig, jag är hungrig typ hela tiden! Äter en massa frukt på jobbet utöver frukost och lunch och är ändå hungrig.
 
Bilen lämnades in på verkstad imorse, misstänkt fel på katalysatorn. När mekanikern ringer en timme senare visar det sig att den inte alls är sönder. Den saknas helt! O_o

Skrev till styrelsen som kollade på övervakningsfilmerna från garaget och jo visst, tjuvarna hade först bänt upp garageporten och sedan snabbt lyft upp vår bil och monterat ned katalysatorn på 3 min. De tog några andra lösa grejer som stod i garaget (inget från oss) och drog.

Nu har jag lärt mig att katalysatorstölder har ökat enormt sedan 2020 (gått upp med mer än 4000%) och äldre toyotabilar är särskilt utsatta då de innehåller många metaller som har högt värde just nu 😫

Det är dessutom svårt att få tag på en ny, kan vara flera månaders väntetid och de kommer säkert komma tillbaka och sno den nya så fort den är på plats…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 480
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp