Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis ätit lite brunch och pratat med mamma, härlig morgon. Tänkte iväg till odlingslotten men är molnigt, blåser kyligt och känns som regn i luften fast enligt prognosen ska det inte regna... så jag blir hemma, behöver dessutom ta tag i tråksaker som städning 😅 ska plantera om lite blommor också. Men först en stunds latande, har för mig det finns en regel att man ska vila en halvtimme efter man ätit :angel:
 
Skriver på gruppuppgift, hittar fakta som skiljer sig ganska mycket mellan FN och SCB, så jag mailar de som står som ansvariga på SCB. Och får svar nästan direkt. På en lördag. Ett bra svar dessutom. Är lite imponerad faktiskt. (Inte att de "kan sin skit" men att de svarar på mail på helgerna och utförligt dessutom).
 
Ätit nästan en fjärdedels frödinge kladdkaka med ohemula mängder grädde. Det behövdes men är nu totalt döende och ligger på soffan i fosterställning 😅 oops.

Nåja. Inget på att göra-listan förrän jag ska lyssna på podd på balkongen. Vila tills dess. (Nope, jag kan inte sluta tjata om min jättelediga dag :p)
 
Har varit sugen på pizza en längre tid så idag blev det en. Gott men tyvärr reagerar jag på mängden salt.
Kollar hockeyn. Vi vinner nog men inget spel att hylla.
C65F6243-7442-4F97-AA78-6D23B4C5F358.jpeg
 
Erkänner villigt att jag sovit tre timmar på soffan med Kajsa bakom mina ben 🥰 Och nu började de regna med, just duschat ska klä på mig något och sen åka in till stan. Mamma och co hade parkerat husbilen på sin plats och skulle ge sig ned på stan och spana lite 😂 Tror Mamma ändå är lite nyfiken efter att inte ha bott här på 15 plus år nu 🤪
 
Jag ar sa LESS pa regn och kyla nu. Sedan vi kom hit till Oregon har jag planterat mina kryddvaxter i Mars ... direkt ute i jorden. I ar ar det for kallt och, kanske framfor allt, for blott fortfarande. Den har tiden pa aret brukar vi redan ha haft en varmebolja med over 30*C ... i ar har vi inte kommit over 25*C annu och det har varit de fa dagar nar stilla havsvindarna lagt sig lite och molntacket spruckit upp. Det ar har inte KUL langre. :arghh: Sarskilt inte i dag nar jag ska sitta utomhus i 10 timmar och se glad och inbjudande ut.
Nu lar inte manga komma till mitt bas i dag da det ska regna precis hela dagen fram till 3-tiden. :arghh: Jag hamtade precis mina regn byxor och raknar med att det blir en mycket blot och kall dag i dag. :meh:
 
Kaffepaus nu :d

Ett stycke badrum utrivet till hälften, badkaret är ett minne blott, temporär dusch-hörna iordninggjord och nu ska maken borra hål för en till fläkt, sen ska den installeras - sen får det nog duga för idag. Städat i omgångar är det gjort också. Pust!
Vi renoverar också badrum nu men här blir den temporära duschen den gamla duschkabinen utflyttad till gräsmattan vid stallet :rofl:

Jag passar barn och mannen river golvet där inne just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
63 64 65
Svar
1 286
· Visningar
38 728
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
656
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 720
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 547
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp