Vad gör vi? CLIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Ska snart ner och tvÀtta. La ut dynor och kuddar pÄ balkongsoffan bara för att ta in dem 20 minuter senare nÀr det svÀngde frÄn strÄlande sol till mörkblÄa moln. Lite svÄrt att hÀnga med i svÀngarna.

Är orolig för min syster som har gjort en MRI och tagit en massa olika prover. Förhoppningsvis Ă€r det inte nĂ„got allvarligt.
 
Löshoppning i förmiddags. Dotterns dressyrinriktade ponny var glad men i början lite tveksam. Hoppade ÀndÄ snÀllt.

Sen klev hingsten in i ridhuset och lÀt meddela att det hÀr kunde han sköta sjÀlv. Det enda vi behövde göra var höja hindren. Han studsade fram av lycka och strÄlade av glÀdje :love:

DÀrefter har jag gjort lunch som vi Àtit, duschat, varit pÄ Tirups örtagÄrd inklusive fika, bakat cookies att ta med till stallet och satt upp ett gÀng tavlor.
Nu kollar vi pÄ stavhopp :)
Efter stavhoppet ska jag göra kvÀllsmat och sen avslutas dagen med ESC :)
 
Idag Ă€r det full rusch i verksamheten, och sĂ„ kommer dagen att prĂ€glas av musik och stĂ„hej frĂ„n nĂ€rmsta grannen (rĂ€knat fĂ„gelvĂ€gen). Fest med sĂ„dĂ€r 5000 besökare med medeltidstema, hĂ€star och riddare. Och imorgon tĂ€nkte vi Ă„ka dit för den andra dagen av festen, med nya 5000 besökare. FĂ„r se om de 2 Ă„rens frĂ„nvaro av festen gör att det kommer fler eller fĂ€rre. Men igĂ„r sĂ„g det ut som att ”medeltids”-tĂ€lten stod tĂ€tt i alla fall.
EkenÀs?
 
Naturen Àr emot mig, först hög en ros mig i armen med blodvite som resultat, sen klippte jag sly med grÀsklipparen o en "stubbe" blev sÄ vass att den gick igenom foppatoffeln o gjorde hÄl i min fotsula :arghh: ochsÄ med blodvite som resultat, tur att tofflan Àr svart, sur klippte jag klart o gick sen in för att ömka mig o tejpa foten (hittade inget plÄster)
 
Har skrivit till de som gjort sadeln jag fick med ponnyn för att se om de kan ta reda pĂ„ lite mer om den (den ska sĂ€ljas). Är faktiskt lite stolt, det Ă€r nog första gĂ„ngen jag skriver till nĂ„gon frĂ€mling (eller ickefrĂ€mling för den delen) pĂ„ engelska. Fick googla nĂ„gra ord, typ stiglĂ€derkrĂ€mpa :cautious:. Men i övrigt gick sjĂ€lva skrivandet över förvĂ€ntan. Nu hoppas jag bara pĂ„ att de svarar :)
 
Har skrivit till de som gjort sadeln jag fick med ponnyn för att se om de kan ta reda pĂ„ lite mer om den (den ska sĂ€ljas). Är faktiskt lite stolt, det Ă€r nog första gĂ„ngen jag skriver till nĂ„gon frĂ€mling (eller ickefrĂ€mling för den delen) pĂ„ engelska. Fick googla nĂ„gra ord, typ stiglĂ€derkrĂ€mpa :cautious:. Men i övrigt gick sjĂ€lva skrivandet över förvĂ€ntan. Nu hoppas jag bara pĂ„ att de svarar :)
Vad Àr det för sadel?
 
Skriver pĂ„ gruppuppgift, hittar fakta som skiljer sig ganska mycket mellan FN och SCB, sĂ„ jag mailar de som stĂ„r som ansvariga pĂ„ SCB. Och fĂ„r svar nĂ€stan direkt. PĂ„ en lördag. Ett bra svar dessutom. Är lite imponerad faktiskt. (Inte att de "kan sin skit" men att de svarar pĂ„ mail pĂ„ helgerna och utförligt dessutom).

Det Àr faktiskt riktigt imponerande :up:
 
Dagens vackra loppisfynd... TÄNK vilket jobb nĂ„gon har lagt ner pĂ„ denna broderade löpare.... :nailbiting: :love:
 

Bifogade filer

  • löpare.jpg
    löpare.jpg
    301,1 KB · Visningar: 44
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. IgÄr somnade jag pÄ soffan och katten somnade pÄ mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 454
  • LĂ„st
Tjatter SpÀnnande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 623
Senast: Scata
·
Kropp & SjÀl Jag har ett helsike att vakna pÄ morgonen och starta dagen. Jag stÀller larmet pÄ mobilen för att vakna, men det funkar inte. PÄ...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 469
Senast: bettysmatte
·
HundhÀlsa Hej Min valp pÄ 12 veckor som har varit nÄgorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), sÀger alltid till eller sÄ ser man nÀr han behöver...
Svar
4
· Visningar
528

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att Ă„ngra en valp
  • UppdateringstrĂ„d 29

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp