Vad gör vi CLIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
@Scata đŸŸđŸŸđŸŸâ€ïž

Grattis!

516Vwzo-HqL._AC_SY1000_.jpg
 
Sitter och försöker bli klok pĂ„ inpassningen av lokselen. Det hĂ€r med att den ska ligga jĂ€mnt an och ganska tight avslappnat lĂ€ge Ă€r ju en sak, men nĂ€r pĂ„llan spĂ€nner nedre delen av halsen i rörelse Ă„t sidan t.ex. sĂ„ blir det ju naturligt mer tryck just dĂ€r. Blir snurrig 🙈
 
Har Àtit en franskbrödsmacka med baconost och drack lite pucko till som kvÀllsmat. Absolut fel sorts middag för mig, men jag var sugen! Och för lat för att ordna med middag!

Sitter hÀr en stund innan jag ska sparka igÄng jobbdatorn en stund. Ska arbeta nÄgra timmar i kvÀll istÀllet för i morgon bitti, eftersom det som ska göras egentligen behöver göras i morgon bitti, men i morgon kan jag egentligen inte jobba förrÀn i morgon kvÀll.... SÄ eftersom jag Àr lösningsorienterad sÄ föreslog jag förstÄs att jag kan göra sÄ.
Jag Ă€lskar verkligen att jobba och tycker det Ă€r en sĂ„dan sorg att jag bara gör det 4 timmar om dagen, de andra fĂ„r jobba extra dessutom, men jag fĂ„r inte- med hĂ€nvisning till att inte slita pĂ„ min hĂ€lsa, och min anstĂ€llningsform. Det Ă€r helt rĂ€tt och jag hĂ„ller med, och förstĂ„r, jag kan ju inte jobba mer, kanske tvĂ„ veckor, mer Ă€n sĂ„ heltid skulle det nog inte ta förrĂ€n jag skulle gĂ„ in i vĂ€ggen eller bli sjuk eller bli arbetsoförmögen, men jag Ă€lskar att jobba, det ÄR verkligen det roligaste jag vet att göra!

Undrar om jag hinner med ett avsnitt av Tredje Skiftet innan jag mÄste i sÀng?

I morgon kommer min syster och hennes yngsta dotter och ska passa min Vildhund medan jag Äker SJtÄg till Nyköping och kommer hem torsdag kvÀll nÄgra tÄg senare. Har sett till sÄ att vi har mat hemma och instruktioner för Vildhunden klart!
 
Hur jÀkla trött i huvudet har inte jag varit dÄ som totalt förtrÀngt att jag skulle besiktigat bilen innan 220731 :crazy:

Har bokat tid nu men hallÄ, hjÀrnan!
Vet hur det Ă€r. Skulle besikta bilen 220630 och jade det i huvudet fram till maj typ. Sedan rör hjĂ€rnan ihop Ă€pple och pĂ€ron och flyttar fram datumet till 31/7. ÄndĂ„ till kobra hoppar till klockan 5 1/7 att du har körförbud pĂ„ bilen.
 
Varför blir man hungrigare av att Àta? Jag Ät vid fyra och nu Àr jag hungrig, vilket nÀr jag inte Àter inte sker. Jag Àr Àven sjukt sötsugen, kÀmpar mot frestelsen att baka chokladsnitt (och Àta upp alla). Receptknarkar och vill ha en corn dog eller corn bread. TyvÀrr kan man inte köpa buttermilk i Sverige - eller jo man kan tydligen importera frÄn Danmark.

BS hÄller sig pÄ plats sÄ jag kan inte ens skylla pÄ det.
 
Varför blir man hungrigare av att Àta? Jag Ät vid fyra och nu Àr jag hungrig, vilket nÀr jag inte Àter inte sker. Jag Àr Àven sjukt sötsugen, kÀmpar mot frestelsen att baka chokladsnitt (och Àta upp alla). Receptknarkar och vill ha en corn dog eller corn bread. TyvÀrr kan man inte köpa buttermilk i Sverige - eller jo man kan tydligen importera frÄn Danmark.

BS hÄller sig pÄ plats sÄ jag kan inte ens skylla pÄ det.
Om du bakar chokladsnittar sÄ kan jag, helt osjÀlviskt, ta en för laget och Àta upp allt sÄ att du slipper göra det.
 
En nyinköpt flaska olivolja vĂ€lte frĂ„n köksbĂ€nken och dunkade rĂ€tt in i spishĂ€llen, som numera saknar en bit och har en stor spricka i glaset. Vill inte hĂ„lla pĂ„ att leta reda pĂ„ en ny, betala för en ny och sedan krĂ„ngla med installation đŸ˜«
 
Det kom en hÀsttransport med en halmbal till stallet idag nÀr jag hade inne storhÀsten. Det i kombination med blÄst och tÀcke gjorde att hÀsten sedan travade/töltade/passageade ut till hagen och rusade ivÀg nÀr grimman vÀl var av. Vilket i sig var en utmaning dÄ hon sjÀlvklart strÀckte pÄ sig ordentligt :angel:

Imorgon ska hon skos, hoppas pÄ att hon gÄr pÄ transporten snÀllt.

För övrigt kÀndes det som höst idag med. BlÄsigt, regnar dÄ och dÄ och typ 10 grader :love:
Det betyder Àven att skolan börjar snart, ser fram emot flytten :)
 
En svĂ€ng I stallet och longerade finaste pĂ„llan I trav och galopp över bom en liten stund samt skrittade fram och av barbacka I grimma och grimskaft; sĂ„ fick det bli idag 😍. Sen ikvĂ€ll sĂ„ fort sambon kom hem blev det en svĂ€ng till stan sĂ„ jag fyndade skor pĂ„ rea och sĂ„ handling pĂ„ CG; jösses vad maten bara blir dyrare...Om pengarna Ă„tminstone kunde gĂ„ till rĂ€tt hĂ€nder; dvs vĂ„ra bönder skulle det kĂ€nnas rimligt !! Lösviktsgodiset med; 10 kr/hg numera men det stör mig inte- Ă€r ju Ă€ndĂ„ inget man egentligen behöver stoppa i sig 🙃. Kom hem 21.30 och visserligen Ă€r det ju mulet och regnar men nog mĂ€rks det pĂ„ ljuset om kvĂ€llarna att det gĂ„r mot höst sĂ„ sakteliga â˜ș.
 
Imorgon fÄr jag Àntligen hÀmta mitt cykelbatteri! Det har varit pÄ lagning sedan 1 juni sÄ det har varit vÀldigt efterlÀngtat. Mindre kul att det gick pÄ 5000kr. Hade dock kunnat fÄ billigare men valde att uppgradera batteriet rejÀlt för att fÄ mer kraft och lÀngre hÄllbarhet.
SÄ mycket utgifter denna mÄnad med trasig spishÀll, nytt elcykelbatteri samt lÄnebil som kostar mycket mer Àn vÄr bil som stÄr pÄ verkstad sedan slutet pÄ april.
Vi har dĂ€rmed ocksĂ„ bestĂ€mt oss för att avboka bordet pĂ„ FrantzĂ©n i slutet av mĂ„naden 😭 Men det gĂ„r bara inte just nu. Min fru ska börja plugga om en mĂ„nad ocksĂ„ sĂ„ vi fĂ„r vĂ€nta med lyxkonsumtionen helt enkelt 😅
 
Har Àtit en franskbrödsmacka med baconost och drack lite pucko till som kvÀllsmat. Absolut fel sorts middag för mig, men jag var sugen! Och för lat för att ordna med middag!

Sitter hÀr en stund innan jag ska sparka igÄng jobbdatorn en stund. Ska arbeta nÄgra timmar i kvÀll istÀllet för i morgon bitti, eftersom det som ska göras egentligen behöver göras i morgon bitti, men i morgon kan jag egentligen inte jobba förrÀn i morgon kvÀll.... SÄ eftersom jag Àr lösningsorienterad sÄ föreslog jag förstÄs att jag kan göra sÄ.
Jag Ă€lskar verkligen att jobba och tycker det Ă€r en sĂ„dan sorg att jag bara gör det 4 timmar om dagen, de andra fĂ„r jobba extra dessutom, men jag fĂ„r inte- med hĂ€nvisning till att inte slita pĂ„ min hĂ€lsa, och min anstĂ€llningsform. Det Ă€r helt rĂ€tt och jag hĂ„ller med, och förstĂ„r, jag kan ju inte jobba mer, kanske tvĂ„ veckor, mer Ă€n sĂ„ heltid skulle det nog inte ta förrĂ€n jag skulle gĂ„ in i vĂ€ggen eller bli sjuk eller bli arbetsoförmögen, men jag Ă€lskar att jobba, det ÄR verkligen det roligaste jag vet att göra!

Undrar om jag hinner med ett avsnitt av Tredje Skiftet innan jag mÄste i sÀng?

I morgon kommer min syster och hennes yngsta dotter och ska passa min Vildhund medan jag Äker SJtÄg till Nyköping och kommer hem torsdag kvÀll nÄgra tÄg senare. Har sett till sÄ att vi har mat hemma och instruktioner för Vildhunden klart!
Det Ă€r verkligen inte lĂ€tt att balansera vad man vill och vad man fĂ„r göra. Det viktigase Ă€r Ă€ndĂ„ din hĂ€lsa och blir den sĂ€mre kanske du inte kan jobba alls. Du verkar ara en plikttrogen och ansvarstagande person och dĂ„ Ă€r det Ă€nnu tristare att du inte fĂ„r utnyttja din fulla kapacitet. Take care 💙

Du fÄr ha Go' Tur till Nyköping!

PS Finns det Pucko fortfarande?
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Mat I december ska jag ha tvÄ kalas pÄ samma helg, och ska bjuda pÄ tÄrta. För att göra det hela sÄ ekonomiskt som möjligt tÀnker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 196
Tjatter Ny trĂ„d dĂ„ det första bingobrickan innehöll tvĂ„ rutor med samma text, detta Ă€r nu korrigerat och den gamla trĂ„den lĂ„st! Årets första...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
11 930
Juridik & Ekonomi SvÄrt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och Àr fort mkt nÀra varandra. Vi ska sÀlja vÄr bostadsrÀtt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 433
Senast: Squie
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare Àr inaktuell och vi inte kan Àndra frÄn privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
234
Senast: tanten
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp