Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var sent uppe idag och låg och jobbade i sängen till kl. 07.30. Det resulterade i att kaminen tändes ganska sent och det tar en stund innan den blir varm. Nu ligger ena hunden en meter från kaminen på en fotpall med filt över sig och gnäller ljudligt över kaminen som inte strålar tillräckligt med värme.

Snart kräver hon väl att hunddagiset installerar en kamin i deras rum.

Klart hennes majestät kräver det ;) :D
 
Men alltså. Skrev till chefen att jag stannar hemma då jag inte känner mig riktigt hundra, men att jag hörde att min ena kollega också var hemma på VAB och att jag kände mig pigg nog att ta växel och bokningar och sånt för att avlasta kollegorna.

Chefen tyckte det lät bra... men vill fortfarande att jag sjukskriver mig? 🙄 Liksom sorry men jag jobbar inte "gratis".
 
Inte för att "vara sån", men är det verkligen okej/bra med inlägg om vilka mål man inte ätit, hur länge sen det var man åt och att man ändå inte vill/orkar göra mat, att man går på nån superstrikt diet etc i den här tråden? Sett flera såna inlägg bara senaste dagen, och kan inte låta bli att bli lite fundersam om det bara inte är okej om det kommer från nån som (erkänner att den) har ätstörningsproblemstik men annars är det fritt fram? Det är ju onekligen i högsta grad triggande.

Hursomhelst är ponnyn hemma och utsläppt i hagen nu och jag ska hem och gå med hundarna.
 
Men alltså. Skrev till chefen att jag stannar hemma då jag inte känner mig riktigt hundra, men att jag hörde att min ena kollega också var hemma på VAB och att jag kände mig pigg nog att ta växel och bokningar och sånt för att avlasta kollegorna.

Chefen tyckte det lät bra... men vill fortfarande att jag sjukskriver mig? 🙄 Liksom sorry men jag jobbar inte "gratis".

Vilken idiot, det är ju faktiskt inte lagligt och skulle sätta dig i en jäkla sits om det kommer fram... :mad:
 
Dricker kaffe med stort leende då sonen fick godkänt på alla de prov han gjort för ett tag sen. Han vet även redan nu att han ligger på minst godkänt i en annan kurs då han redan nu klarat minst 50% av alla maskiner i kursen. Jag anmälde grundskolan till skolinspektionen, som suttit på åtgärdsmöten varann månad i flera år för att han skulle ha chans till en gymnasieutbildning. Nu är han på gymnasiet, på egna vingliga ben och utan insatser då han inte vill det. Så detta är stort :heart
 
Inte för att "vara sån", men är det verkligen okej/bra med inlägg om vilka mål man inte ätit, hur länge sen det var man åt och att man ändå inte vill/orkar göra mat, att man går på nån superstrikt diet etc i den här tråden? Sett flera såna inlägg bara senaste dagen, och kan inte låta bli att bli lite fundersam om det bara inte är okej om det kommer från nån som (erkänner att den) har ätstörningsproblemstik men annars är det fritt fram? Det är ju onekligen i högsta grad triggande.

Hursomhelst är ponnyn hemma och utsläppt i hagen nu och jag ska hem och gå med hundarna.

Nej, det är faktiskt inte triggande. Det är sådant som händer bara.

Att trigga är att ingående berätta hur mycket ångest man får av att äta, hur stor man upplever att man är och att en stor del av ens tid går åt att hantera saker kring mat och ätande.

Jag känner verkligen med dig för jag vet i detalj vilket helvete det är :heart men du behöver professionell hjälp NU. Vill du skriva av dig dina tankar är det lämpligare att starta en dagbokstråd :) Jag är rätt härdad numera men en del av dina inlägg har faktiskt varit på gränsen att trigga mig och då är det ändå länge sedan jag var ordentligt dålig. Jag har inte sagt något eftersom jag trots att kan hantera det.

Och läs nu det här med rätt ögon för det är inte fråga om att jag/vi vill jaga bort dig eller att du inte är välkommen i tråden. Det finns en tid och plats för allt och den här tråden är inte rätt för sådana här tankar (vilket också mod påmint om). Oavsett om du tror oss eller ej så är vi många som bryr oss om dig och blir väldigt bekymrade och ledsna när vi ser hur dåligt du mår :heart

Edit: Vi vill jättegärna höra om dig och dina hästar. Jag blev jätteglad när jag läste ditt inlägg häromdagen när du hade fått en sådan bra känsla när du red din häst :)
 
Inte för att "vara sån", men är det verkligen okej/bra med inlägg om vilka mål man inte ätit, hur länge sen det var man åt och att man ändå inte vill/orkar göra mat, att man går på nån superstrikt diet etc i den här tråden? Sett flera såna inlägg bara senaste dagen, och kan inte låta bli att bli lite fundersam om det bara inte är okej om det kommer från nån som (erkänner att den) har ätstörningsproblemstik men annars är det fritt fram? Det är ju onekligen i högsta grad triggande.

Hursomhelst är ponnyn hemma och utsläppt i hagen nu och jag ska hem och gå med hundarna.
Är det mig du triggas av så välkommen att sätta mig på ignore. De flesta här i tråden vet vad jag kämpar med och hur länge jag gjort det. Och hur länge jag väntat på op. Jag måste få ventilera med mina vänner om hur tufft det är just nu.
 
Dricker kaffe med stort leende då sonen fick godkänt på alla de prov han gjort för ett tag sen. Han vet även redan nu att han ligger på minst godkänt i en annan kurs då han redan nu klarat minst 50% av alla maskiner i kursen. Jag anmälde grundskolan till skolinspektionen, som suttit på åtgärdsmöten varann månad i flera år för att han skulle ha chans till en gymnasieutbildning. Nu är han på gymnasiet, på egna vingliga ben och utan insatser då han inte vill det. Så detta är stort :heart
Heja sonen och heja mamma! :bow::bump::banana:
 
Är det mig du triggas av så välkommen att sätta mig på ignore. De flesta här i tråden vet vad jag kämpar med och hur länge jag gjort det. Och hur länge jag väntat på op. Jag måste få ventilera med mina vänner om hur tufft det är just nu.

Jag menar ingen specifik, bara reagerade på att det varit flera såna inlägg som är okej men om jag skriver nåt som ens kan tolkas som ätstörningsrelaterat av nån annan så får det inte diskuteras. Jag tycker bara det är lite märkligt. Vem/vad får ventilera och vem får inte, liksom.

Har för övrigt absolut inga behov av att ha dig på ignore, har däremot andra användare på ignore som skriver andra typer av inlägg som triggar mycket gamla trauman och det är verkligen en bra funktion :up:
 
Jag menar ingen specifik, bara reagerade på att det varit flera såna inlägg som är okej men om jag skriver nåt som ens kan tolkas som ätstörningsrelaterat av nån annan så får det inte diskuteras. Jag tycker bara det är lite märkligt. Vem/vad får ventilera och vem får inte, liksom.

Har för övrigt absolut inga behov av att ha dig på ignore, har däremot andra användare på ignore som skriver andra typer av inlägg som triggar mycket gamla trauman och det är verkligen en bra funktion :up:
Jag önskar bara du kunde få professionell hjälp, för din hjärna är definitivt inte snäll med dig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: orkide
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 195
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp