Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var i stallet ringde mamma i halv panik över att hundarna hade slagits (för första gången någonsin)
Jag har aldrig cyklat så fort hem nån gång :crazy: Pulsen bara dunkade i hela kroppen när jag släppte cykeln och sprang in.
Som tur var ingen större skada på den "anfallna" hunden, han har ett sår som har blödit lite i efterhand och är lite svullen över ena ögat, men han är vid gott mod :heart Nu sover de snällt bredvid varandra och har varit coola en timme iallafall, så nu ska jag tillbaka till stallet och göra klart.
 
Jag bytte till en ny väder-widget idag. Den har humor... :rofl:
20200828_184924.jpg
 
Var på centralen och behövde gå till Gallerian (hemskt en fredags em, jag är en idiot) och det var någon frikyrka på torget. Saknade Maria (som för de som inte vet var en äldre dam i rullstol som brukade sitta på Sergels torg och sjunga psalmer extremt högt och extremt falskt) och Hare Krishna, särskilt den dagen de stod/satt sida vid sida och försökte överösta varandra :rofl:
 
Var på centralen och behövde gå till Gallerian (hemskt en fredags em, jag är en idiot) och det var någon frikyrka på torget. Saknade Maria (som för de som inte vet var en äldre dam i rullstol som brukade sitta på Sergels torg och sjunga psalmer extremt högt och extremt falskt) och Hare Krishna, särskilt den dagen de stod/satt sida vid sida och försökte överösta varandra :rofl:

Åh Maria ja. Kan både se och höra nu när du skriver det 😁
 
Det är hemskt. Jag kommer aldrig att kunna förstå hur det känns att vara fattig eftersom jag alltid har haft skyddsnät, men när jag studerade minns jag att jag hade ytterst få kronor kvar efter att räkningarna var betalda. Envis som en åsna var jag också så jag vägrade ju be om hjälp, så vissa månader skrapade jag skåpen på knäckebröd och typ lasagneplattor.. dagarna innan CSN kom. Hungrig som få. Men ibland åkte jag faktiskt hem och åt middag hos föräldrarna.

Ekonomisk stress är hemskt. Kan knappt föreställa mig hur det hade varit utan skyddsnät, eller med barn.
Man vänjer sig. :)
Jag har inga släktingar och min enda avkomma tänker jag inte utnyttja. Hen har nog med sitt.

Det var värre efter skilsmässan när jag var sjukskriven och exet propsade att vi skulle dela avkommans försörjning lika. Han är skapligt högavlönad. Då hände det att jag åt lunch och middag på kikärter som jag kokat själv. Ett halvkilo torra blir väldigt mycket när man kokat dem. :up:
Men! jag hade tak över huvudet, jag svalt inte och jag hade vänner och socialt liv. Bättre än en väldigt stor del av världens befolkning.
 
Boken färdig! Nu ska jag bara svara på lite frågor så hoppas jag att jag får nästa från triologin, om inte får jag leta upp de böckerna :)
 
Jag beställde 9 par Wrangler jeans från USA i "slim fit" men fegade ur och skickade tillbaka dem och beställde 9 par i"regular fit" istället. Slim fit passar mig perfekt nu men tänkte som så att det går lätt och snabbt att sy in ett par jeans men det är inte kul att ha köpt 9 par om de blir för små i framtiden.

Fick precis återbetalningen, kostade bara $9 i returfrakt, och 9 par Wrangler i regular fit är på väg hit med båt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
668
· Visningar
34 837
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 709
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp