Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Räkningar betalade. Har alltid ångest inför det sen jag hade typ inga pengar. Det sitter kvar såpass mycket att jag har snålat hela sommaren (utan csn) och nu har jag nästan pengar över! Iaf så att A kan få nya vinterskor utan ångest :up:
 
Räkningar betalade. Har alltid ångest inför det sen jag hade typ inga pengar. Det sitter kvar såpass mycket att jag har snålat hela sommaren (utan csn) och nu har jag nästan pengar över! Iaf så att A kan få nya vinterskor utan ångest :up:
Pengaångest är vidrigt.

Jag har fått ett glapp eftersom jag gått över från pengar varje vecka till efterskottsbetalning. De gav ca 2 månader utan inkomster.
Jag är inte fattig men jag är pank och det tär. Jag blir onödigt nojig och får mardrömmar om total katastrof. Kollar mitt kretditkortskonto nästan dagligen för att se vad jag gjort av med.
 
Pengaångest är vidrigt.

Jag har fått ett glapp eftersom jag gått över från pengar varje vecka till efterskottsbetalning. De gav ca 2 månader utan inkomster.
Jag är inte fattig men jag är pank och det tär. Jag blir onödigt nojig och får mardrömmar om total katastrof. Kollar mitt kretditkortskonto nästan dagligen för att se vad jag gjort av med.
Jag stänger av och vågar inte kolla kontot istället. Oerhört smart. 🙄
 
Pengaångest är vidrigt.

Jag har fått ett glapp eftersom jag gått över från pengar varje vecka till efterskottsbetalning. De gav ca 2 månader utan inkomster.
Jag är inte fattig men jag är pank och det tär. Jag blir onödigt nojig och får mardrömmar om total katastrof. Kollar mitt kretditkortskonto nästan dagligen för att se vad jag gjort av med.
Jag kan kolla kontot flera gånger dagligen. Jag är väldigt rädd för att sakna pengar. Vidrigt är det.
 
Jag kan kolla kontot flera gånger dagligen. Jag är väldigt rädd för att sakna pengar. Vidrigt är det.

Det är hemskt. Jag kommer aldrig att kunna förstå hur det känns att vara fattig eftersom jag alltid har haft skyddsnät, men när jag studerade minns jag att jag hade ytterst få kronor kvar efter att räkningarna var betalda. Envis som en åsna var jag också så jag vägrade ju be om hjälp, så vissa månader skrapade jag skåpen på knäckebröd och typ lasagneplattor.. dagarna innan CSN kom. Hungrig som få. Men ibland åkte jag faktiskt hem och åt middag hos föräldrarna.

Ekonomisk stress är hemskt. Kan knappt föreställa mig hur det hade varit utan skyddsnät, eller med barn.
 
Barnet är i skolan och jag har varit på gymmet och därefter varit på Ica Maxi och inhandlat en del saker som inte finns i min vanliga affär :)
Nu ska jag baka till jobbet och sen förhoppningsvis slappa lite i soffan innan dottern kommer hem :)
Då ska vi nämligen till stallet. Uteritt även idag men förhoppningsvis är paddocken klar imorgon :)
 
Min bror fyller år om lite mindre än en vecka, så jag måste köpa en present till honom. Hade helt glömt bort att han fyller år inom 7 dagar 😅

Tror dock det är lugnt, har i alla fall en plan! Och han glömde bort mig förra julen, han köpte något till alla utom mig. Typ en månad efter jul när vi var i en affär påminde mamma honom lite diskret och han bara "jaha, vill du ha den här godisklubba?" och pekade på närmaste saken han såg :laugh:
 
Är inte imponerad av PostNord, tydligen har Ikea skickat tre paket, men PostNord aviserade bara ett som jag var och hämtade igår. Men fick kolli-id och har nu lyckats spåra båda andra och får gå och hämta dem idag/imorgon.
 
Fick inse nu att min hängiga onda kropp och huvudvärk inte är bara stress och kramp.
Jag har nog feber och har blivit hostig snorig under dagen.

På väg hem och har panik, skolstart raserar nu helt och jag mår alltid uselt när jag inte kan fixa mina arbetsuppgifter. Nu är frågan om jag verkligen bör åka kollektivtrafik hem, och annars om jag orkar gå 8km hem.
 
Skolan skulle ta bort en kurs från mitt schema då jag läste den kursen förra året. Men man kan säga att det försöker misslyckades rätt rejält, istället för att ta bort den kursen så registrerades jag på fyra kurser till (som jag också läste förra året) 😂

Men men, till slut ska det väl bli rätt! Frågan är bara hur lång tid det kommer ta 😅
 
Hunden är skeptisk mot nedre delen av trädgården vid morgonkissen.

Ser då att jag har en stooor hind gående bland fallfrukten där.
Jag hojtar och den drar iväg, ganska makigt. Men den skäller ut mig väldigt rejält :D

Tydligen var det väldigt ofint av mig att störa i frukosten.
Inte konstigt att lille Torsten skäller i tid och otid. Matte måste ju varnas för alla alien-varelser som smyger omkring i buskarna :nailbiting:
Särskilt när hon varken hör eller ser något själv... :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
696
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp