Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken sabla planta. Är det långt kvar tills du har stället för dig själv? Sådana energitjuvar är bäst att ha på avstånd... :heart

Jag vill inte ha det själv 😐

Rent teoretiskt kan jag ta en lägenhet och flytta nästa kvartal men jag vågar inte riktigt stå med risken att behöva betala för dubbla boenden med studiemedel. Min tanke är att ”stå ut” tills jag är klar med utbildningen och har ett fast jobb, sen flytta. Men de två senaste veckorna har varit lite sämre än genomsnittet 😳
 
Strulig start på nyårsfirandet. Har stressat hela morgonen, hittade inte kylväskan till champagnen så den blir ljummen, virrat runt och letat parkering, glömde mina lackskor så jag får fira i leriga jympaskor och väl framme har hotellet slarvat bort vår bokning. Så vi sitter och väntar en halvtimme utan besked och undrar om vi måste åka hem igen. De lyckas dock lösa det, men bokningsproblemen verkar ha drabbat fler så det märks att personalen är irriterad och uppstressad. Vi fick ett litet bord precis vid ingången nu på vår första sittning.

Jag ville så gärna klä upp mig till tänderna och dricka champagne för att fira ut det här skitåret, och känna lite hopp inför nästa. Men det är dumt att lägga för mycket värdering vid en dag. Nu sitter jag här på rummet i mina leriga jympaskor. Men jag är med Honom, och han kom precis på att vi kunde ställa ut champagnen på den franska balkongen :heart Gott nytt år Buke!
 
Strulig start på nyårsfirandet. Har stressat hela morgonen, hittade inte kylväskan till champagnen så den blir ljummen, virrat runt och letat parkering, glömde mina lackskor så jag får fira i leriga jympaskor och väl framme har hotellet slarvat bort vår bokning. Så vi sitter och väntar en halvtimme utan besked och undrar om vi måste åka hem igen. De lyckas dock lösa det, men bokningsproblemen verkar ha drabbat fler så det märks att personalen är irriterad och uppstressad. Vi fick ett litet bord precis vid ingången nu på vår första sittning.

Jag ville så gärna klä upp mig till tänderna och dricka champagne för att fira ut det här skitåret, och känna lite hopp inför nästa. Men det är dumt att lägga för mycket värdering vid en dag. Nu sitter jag här på rummet i mina leriga jympaskor. Men jag är med Honom, och han kom precis på att vi kunde ställa ut champagnen på den franska balkongen :heart Gott nytt år Buke!
Fy vilken tråkig start! Hoppar det blir bättre!

Vi skulle hämta vår nyårsmat på restaurangen men när vi kom dit var mitt namn redan struket.
Men det löste sig för oss också!
 
Själv började jag mitt nyår i skogen med Ville, maken, sonen och halva vår utökade familj, sen fikade vi hemma. Sen styckade vi upp rådjuret från annandagen, till kvällen blir det rådjurssadel och filé tillsammans med utökade familjen. Lite städning och nu snart dusch innan jag sätter igång med rödvinssåsen och whiskeysåsen som jag tänkte testa. :)
 
Jag kom precis hem efter att ha varit iväg och fikat med min mamma. Vi var uppe på vår fina utsiktsplats i skogen och det hade varit väldigt mysigt, om jag inte hade varit helt fel klädd och i det närmaste frös ihjäl. Funderar på att ta ett bad nu, med en MASSA badskum.
 
Snöat en massa, härligt!
20201231_131534.jpg
 
Strulig start på nyårsfirandet. Har stressat hela morgonen, hittade inte kylväskan till champagnen så den blir ljummen, virrat runt och letat parkering, glömde mina lackskor så jag får fira i leriga jympaskor och väl framme har hotellet slarvat bort vår bokning. Så vi sitter och väntar en halvtimme utan besked och undrar om vi måste åka hem igen. De lyckas dock lösa det, men bokningsproblemen verkar ha drabbat fler så det märks att personalen är irriterad och uppstressad. Vi fick ett litet bord precis vid ingången nu på vår första sittning.

Jag ville så gärna klä upp mig till tänderna och dricka champagne för att fira ut det här skitåret, och känna lite hopp inför nästa. Men det är dumt att lägga för mycket värdering vid en dag. Nu sitter jag här på rummet i mina leriga jympaskor. Men jag är med Honom, och han kom precis på att vi kunde ställa ut champagnen på den franska balkongen :heart Gott nytt år Buke!
Vet du?! Jag tycker att din start på dagen är en bra sammanfattning av detta skit-år.
Men nu kan det bara bli bättre :heart
Imorgon är ett nytt år och ett bättre år, för det har jag bestämt ;):p
GOTT NYTT ÅR!! :heartheart:heart
 
Jag vill inte ha det själv 😐

Rent teoretiskt kan jag ta en lägenhet och flytta nästa kvartal men jag vågar inte riktigt stå med risken att behöva betala för dubbla boenden med studiemedel. Min tanke är att ”stå ut” tills jag är klar med utbildningen och har ett fast jobb, sen flytta. Men de två senaste veckorna har varit lite sämre än genomsnittet 😳
Hoppas att det löser sig snart.
Måste vara asjobbigt att leva så
 
Jag är ute på landet och firar nyår. Det är himla skönt att komma hemifrån ett par dagar i dessa tider... Gått långpromenad i skogen med labradorerna och en tillfälligt inflyttad airedale. Vilt röj i tre timmar!

Kom hem, värmde mig vid den fina brasan, drack te och småpratade med familj och vänner. Nu är det dags för snabbdusch och sedan ambitiösa försök att bli anständig inför en fin nyårsmiddag ikväll. :love:

Adjö 2020. Vi kommer inte sakna dig såvärst faktiskt. Välkommen 2021! 🥂
 
Jag väntar på att efterrätten (kesellakladdkaka med riven vit choklad ovanpå) ska bli klar i ugnen, sedan ska jag sanera mig (jag tänker göra en helkroppsrenovering med skrubb, ansiktsmask och hårinpackning). Fisken är klar och svartrotsgratängen förberedd så den ska bara in i ugnen och gotta sig innan det är dags att äta. Ev ska jag röka lite räkor också, vi får se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
512
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 987
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp