Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag var sa tacksam att grannen i South Carolina ansag det sjalvklart att hjalpa till nar vi hade isstormar eller oversvamningar. Nu klarade jag det mesta med min egen traktor, men nar elen la av kom grannen med mer bransle till min generator utan att fraga om jag behovde. Bara attityden att sjalvklart hjalper man varandra nar man kan.
 
Här går man upp 05:30, vilket är döden för mig, sminkar sig rätt mkt, fixar håret, tar på sig parfym och sätter på sig snygga men obekväma kläder för att lämna isolationen och åka till läkaren. Så ringer de och säger att dr är sjuk och avbokar. :laugh:
Tänk att allt som varit normalt nu liksom bytts ut mot en slashastillvaro i pyjamas.
Jaja, då kan jag ta en nap nu. Känns mkt lyxigt!
 
Om jag hade haft behov av någon som plogar åt mig, hade jag velat ha en överenskommelse som gällde per säsong. Det vill säga att vi bestämde en summa, och sedan får jag plogat när det har snöat. Om det är någon som regelbundet plogar åt folk, så borde de ju ha en "rutt", tänker man, och att man då kunde bli tillagd på den. Inte att jag skulle behöva ringa och jaga varje gång det har snöat alltså. Jag antar att de flesta har det så?

Ja, så har vi det vid stallet i alla fall. Betalningen är en fast summa per plogtillfälle (olika på olika gårdar lite beroende på hur stor yta det är) och bonden går ut och plogar sin rutt där vi är med så fort det behövs.
 
Om jag hade haft behov av någon som plogar åt mig, hade jag velat ha en överenskommelse som gällde per säsong. Det vill säga att vi bestämde en summa, och sedan får jag plogat när det har snöat. Om det är någon som regelbundet plogar åt folk, så borde de ju ha en "rutt", tänker man, och att man då kunde bli tillagd på den. Inte att jag skulle behöva ringa och jaga varje gång det har snöat alltså. Jag antar att de flesta har det så?

Ja det verkar ju som den smidigaste lösningen förstås. Mitt inlägg var nog präglat av att för mig personligen är behov av skottning/plogning något tämligen exotiskt som inträffar i genomsnitt en gång vart femte-sjätte år. Vilket jag är mycket tacksam för och nöjd med!!
 
På jobb. Tar en liten paus och försöker äta en apelsin.
Ska snart ta en promenad med hundarna. Trolla ska få inviga sina nya skor för första gången. Hoppas det hjälper henne nu så vi kan ta en promenad. Hon kom ca 400m igår innan tasskramp var ett faktum :(

På lite dåligt humör överlag. Irriterad på min sambo som än en gång uta att tänka längre än näsan räcker glömmer bort att göra saker. Tog hans matlåda till jobbet idag. Det är hans vecka att fixa mat och självklart hjälps vi åt men när han inte har en enda tanke på mat tänker inte jag ha det heler. Pysslade med mitt igår tog en smörgås och la ut matlådan i bilen så jaghar lunch idag

Ibland blir det bara lite mycket och jag blir som en trulig treåring som bara Nä

Jag har kört de senaste maskinerna med tvätt. Nu är det han som får tvätta. Jag har kläder så jag klarar mig i någon vecka till
 
A931F6D5-0ACB-4D8F-80A2-1E38B9EFA35E.jpeg

Fantastiskt väder ute, tog en drygt 50 minuter lång promenad själv och rensade Hjärnkontoret 🌟 Förövrigt super nöjd med mina nya träningsbyxor som landade i postlådan imorse. Hög midja vilket jag måste ha annars får jag spunk och skönt material ☺️ Nu kaffe innan de är dags att ta tag i dagens måste. Stallet och plugg upp över öronen 🤔
 
IMG_20210113_111947.jpg

Status: snö upp över låren. :laugh:

Skulle skotta fram brevlådorna, det var ungefär såhär högt, packat med snö och en meter brett ungefär. Hinner hålla på i kanske två minuter, då kommer plogbilen, kör förbi, backar tillbaka och tar bort det mesta. :love: sen fortsätter han skotta och passerar alla grannars brevlådor. Han passade alltså bara på att hjälpa mig. Vilken stjärna!
 
Så skönt. Mejlade chefen om gårkvällen om hur det kändes och att jag känner mig riktigt däven nu (säkert mattheten efter ångesten, att jag inte ätit och druckit på lääänge, nu frukost haha. ). Hon insåg att det räcker med att kanske ta en kväll/vecka att börja med, skulle ha jobbat kväll idag igen. Men frågade om jag inte kan få ta ledig dag istället och jobba dag på fredag (skulle vart ledig) och så ändrade hon till dag på söndagen med och sa att det absolut inte var några bekymmer att ordna!
🙂
. Jag var tydlig med att säga att tesen var toppenfint planerad; att hade jag inte byggt upp en sån förväntansångest över hur kvällen skulle kunna bli så hade jag haft en drömkväll, det tackade jag och berömde henne för
🙂
.
Och så kommer morfar hem från sjukhuset och har nekat vårdplanering. Han klarar sig inte utan hemtjänst längre!!! Men han vill inte inse. Mamma och jag orkar inte vara usk på fritiden med....vill vara anhöriga och inget annat :heart .
 
Senast ändrad:
Första riktiga promenaden med hundskor gjord och Trolla älskade det.

Först var det bara hörru matte vad har jag på tassarna egentligen?

Väl ut på promenad så Tjoho! Jag kan sprniga fort i dessa, och sladda och gräva i snön och lägga mig ner och rulla runt i snön.

Så numer har jag ett snömonster :rofl:
 
Ja det verkar ju som den smidigaste lösningen förstås. Mitt inlägg var nog präglat av att för mig personligen är behov av skottning/plogning något tämligen exotiskt som inträffar i genomsnitt en gång vart femte-sjätte år. Vilket jag är mycket tacksam för och nöjd med!!

Jinxade jag något nu? 😱 Hoppas inte, det finns mat hemma för att överleva till vårdagjämningen ifall det fortsätter ramla ner snö. Och SMHI lovar plusgrader och regn redan på tisdag igen. Men hovslagaren har dragit på snösulor för säkerhets skull, så lite ridning på fälten skulle kunna vara finfint om snön ligger kvar några dagar.

5A6F0DB8-3B01-4C1D-BAF7-723221E8B3D5.jpeg
 
Senast ändrad:
Jinxade jag något nu? 😱 Hoppas inte, det finns mat hemma för att överleva till vårdagjämningen ifall det fortsätter ramla ner snö. Och SMHI lovar plusgrader och regn redan på tisdag igen. Men hovslagaren har dragit på snösulor för säkerhets skull, så lite ridning på fälten skulle kunna vara finfint om snön ligger kvar några dagar.

Visa bifogad fil 63231
OMG :eek: Nästan historiskt!

Finns det någon plats i Sverige som inte har snö nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
512
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 972
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp