Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Surar. ☹️
Det verkar vara snö i typ hela Sverige, så även Skåne. Men för att citera Orup (?) "men jag har bara regn hos mig"

Alltså på riktigt. Det har regnat konstant i 3 dagar och varit 2 plusgrader. Kunde det inte bara varit lite kallare så vi också fick fin vit snö istället för denna misär som nu faller från himlen? 😭

Eh! Kom och hämta, jag erbjuder så mycket du kan frakta bort av den fina vita snön... (erbjudandet gäller dock endast till och med söndag, för sedan verkar det smälta/regna bort igen. Skönt!)
 
Baaah, jag HATAR is - men när det är ljust ute så ser det inte så dumt ut med tjockt snölager och mjuka snöflingor som sakta faller ned :love:
Det dumma är ju att jag går till och från jobbet när det är mörkt :meh: Men det hjälper tydligen att inte se marken så himla tydligt, skräcken för is gör visst att jag spänner mig tokigt mycket mera när jag ser något som ser ut att vara halt.

Men nu är det så mycket snö att isen är övertäckt. Mina hyresvärdar skottar inte direkt och det ingår inte i mitt kontrakt så jag fick ta på mig ugg skorna imorse, bra mot snö men värdelösa att gå längre bitar i. Fick värsta värken :cautious:
 
Baaah, jag HATAR is - men när det är ljust ute så ser det inte så dumt ut med tjockt snölager och mjuka snöflingor som sakta faller ned :love:
Det dumma är ju att jag går till och från jobbet när det är mörkt :meh: Men det hjälper tydligen att inte se marken så himla tydligt, skräcken för is gör visst att jag spänner mig tokigt mycket mera när jag ser något som ser ut att vara halt.

Men nu är det så mycket snö att isen är övertäckt. Mina hyresvärdar skottar inte direkt och det ingår inte i mitt kontrakt så jag fick ta på mig ugg skorna imorse, bra mot snö men värdelösa att gå längre bitar i. Fick värsta värken :cautious:
Köp broddar att dra på under skorna! Vi använder våra vid varje promenad, skitbra när vi har isgata och branta backar :)
 
Har precis beställt hem tapetprover! :D
Hoppas att maken ska bli eld och lågor och tycka mitt förslag om att renovera vardagsrum och matrum samtidigt, utan någon annan riktigt bra sällskapsyta i huset, med en 1,5 åring hemma låter helt rimligt när han väl får se hur snygga tapeter jag hittat :angel:
 
Röjer lite i lägenheten, har hittills sorterat två garderober med kläder, kört igång en tvättmaskin och slängt en hel del mat med bäst före-datum för några år sedan... Som tur är mest torrvaror, så inget jätteäckligt förutom mögligt bröd. Blir en tur till återvinningen med de tomma förpackningarna också.

Har förövrigt hittat en lite rolig skjorta, den är i någon typ av linnetyg och med långa såna där "flärpar" ( :angel: )
Vet någon om det är någon speciell typ av skjorta, eller bara en lite rolig sommarskjorta? Jag har verkligen usel koll på sådan typ av kläder...
20210114_141027-01.jpeg
 
Röjer lite i lägenheten, har hittills sorterat två garderober med kläder, kört igång en tvättmaskin och slängt en hel del mat med bäst före-datum för några år sedan... Som tur är mest torrvaror, så inget jätteäckligt förutom mögligt bröd. Blir en tur till återvinningen med de tomma förpackningarna också.

Har förövrigt hittat en lite rolig skjorta, den är i någon typ av linnetyg och med långa såna där "flärpar" ( :angel: )
Vet någon om det är någon speciell typ av skjorta, eller bara en lite rolig sommarskjorta? Jag har verkligen usel koll på sådan typ av kläder...
Visa bifogad fil 63294
Den är vit ;idea:


:laugh: 😅
Näää jag vet inte ser kanske lite mer gammeldags eller nått.

@tornblomma kanske har koll här
 
Fryyyyser

Skickade precis hem kollegan. Hur lugnt som helst idag.

Kollegan lämnade kakor.... Hur låter man bli kakor? Ni vet de där små urläckra torra kakorna *mums* Kunde han inte bara lämnat äckliga bakeser istället för dessa små läckerheter.

Jaghar inga problem med att motstå lösgodis, choklad, snacks, bakelser, tårtor mm men kakor? Attans
 
Jag har också ett pågående slagsmål med kroppen.

Jag har rejäl njursvikt och har fått svårt att äta plus att det jag äter inte ger utslag på blodsockret förrän efter nån timme. Eller direkt.:meh:

Sjunker på nätterna och har laborerat massor med kvällsdosen Lantus. Igår kväll tog jag 3 enheter men behövde äta skumtomtar vid 2-tiden i alla fall.

Fått tips om att blanda till dextropurpulver och citronvatten och ha bredvid sängen. Vägrar gå upp bara för att jag får lågt blodsocker.

Jädra skitkropp :mad:

Det som är så orättvist är att man inte direkt får någon belöning av att ligga rätt eftersom det blir så mycket känsligare då. Sedan mår jag illa när jag ligger för lågt vilket gör att jag inte vill äta. Däremot för högt, poof, finns ingen hejd på hur mycket jag kan vräka i mig. Sorbet är bra eftersom man kan tugga i sig det, klarar inte av dextrosol eller liknande när det kraschar utan det måste vara fruset.
 
Köp broddar att dra på under skorna! Vi använder våra vid varje promenad, skitbra när vi har isgata och branta backar :)
Jag har såna som man sätter under hälen men jag tycker inte att de hjälper då när man halkar så gör man väl det på framdelen av fötterna. Men jag såg någon grej idag på Aftonbladet om rejälare broddar som man sätter under framdelen. Men då blir jag istället lite fundersam över att gå på bussen eller tåget med dem :o De såg så skarpa ut.

Man vill ha allt på en gång .... :angel::p
 
Senast ändrad:
Baaah, jag HATAR is - men när det är ljust ute så ser det inte så dumt ut med tjockt snölager och mjuka snöflingor som sakta faller ned :love:
Det dumma är ju att jag går till och från jobbet när det är mörkt :meh: Men det hjälper tydligen att inte se marken så himla tydligt, skräcken för is gör visst att jag spänner mig tokigt mycket mera när jag ser något som ser ut att vara halt.

Men nu är det så mycket snö att isen är övertäckt. Mina hyresvärdar skottar inte direkt och det ingår inte i mitt kontrakt så jag fick ta på mig ugg skorna imorse, bra mot snö men värdelösa att gå längre bitar i. Fick värsta värken :cautious:
Jag tror att jag får använda mina vanliga skor som jag använt under arbetsdagen, ta med mina ugg i en kasse och sedan byta skorna innan jag går nedför backen till där jag bor :idea::rofl:
 
Det som är så orättvist är att man inte direkt får någon belöning av att ligga rätt eftersom det blir så mycket känsligare då. Sedan mår jag illa när jag ligger för lågt vilket gör att jag inte vill äta. Däremot för högt, poof, finns ingen hejd på hur mycket jag kan vräka i mig. Sorbet är bra eftersom man kan tugga i sig det, klarar inte av dextrosol eller liknande när det kraschar utan det måste vara fruset.
Så olika det kan vara! och så orättvist.

Om jag kan klara att ligga mellan 7 och 10 så är det enkelt att administrera. Rusar jag upp eller dyker så är det elände att parera.

Dextrosol är vidrigt :(
 
Har googlat på allt möjligt om skjortkragar nu, men hittar inget om något som liknar "min" skjorta. Eller jo, en med "oversize-krage" på damavdelning, men den hade ändå liten krage jämfört med min :rofl: Gissar därför på att det är någon modegrej. Jag gillar det iaf!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
512
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 063
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp