Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis beställt hem tapetprover! :D
Hoppas att maken ska bli eld och lågor och tycka mitt förslag om att renovera vardagsrum och matrum samtidigt, utan någon annan riktigt bra sällskapsyta i huset, med en 1,5 åring hemma låter helt rimligt när han väl får se hur snygga tapeter jag hittat :angel:

Han gillade dem! :D Så nu har jag klickat hem dem innan han hinner ändra sig :angel:
 
Här har det varit drama. Jag bor mitt i skogen, längs en mycket liten väg. Det är halt som sjutton, och en äldre dam på promenad med sina vänner halkade så illa på den hala vägen precis här utanför, att hon slog i huvudet och svimmade av. Har varit ute med filtar så hon skulle frysa lite mindre, och nu är hon äntligen upphämtad av ambulans. Hoppas verkligen det går bra för henne.
 
Drygt 2 timmar promenad med hundarna, snabb lunch, 2 timmar städa lägenhet, handla hundmat... Nu middag och sedan ska vi klättra lite. Inte mycket vila idag, men ändå lugnt tempo och det känns bra att få saker gjorda. Nästa vecka blir det visst lite lugnare på jobbet, så förhoppningsvis blir det lite enklare att hinna med allt då. Den här veckan har jag inte gjort mycket mer än jobbat, jobbat och jobbat.
 
Vill han ha större bur kanske? Jag har något vagt minne av att det var prat om sådant när jag hade gnagare, att de gjorde just så om det var något de tyckte var "fel" med buren.
Har så stor bur jag kan ha då jag behöver en jag kan flytta på. Har ofta folk som sover på min soffa och då behöver jag kunna flytta in honom på toan.
Men ja, kanske får tänka om lite. Tack. 🙂
 
Jag börjar hitta nya vägar att gå här ute, ibland tack vare grannar jag möter på vägen.
Hittat en toppenrunda som passar mig bra, drygt 12 km och inte så kuperad. Mest grusväg och skog. Och denna lilla dockhäst går jag förbi. Så jäkla söt att jag blir alldeles varm i hjärtat 🥰
20210112_134935.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
675
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
555
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 501
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp