Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Jag gillar serien jättemycket och är så himla trött på mina vanliga, vita IKEA-tallrikar som jag köpte när pengarna inte räckte till mer än så 😅

I och med att den blåa färgen bara är på insidan tror jag att det kan funka trots kökets övriga färgskala.
Ja absolut!
 
Know the feeling!

Om jag ringer till svenska myndigheter eller företag brukar jag trycka valet för engelskspråkig. Där brukar man komma fram snabbare 😅
Hummm, ska nog göra som pappa som gnäller att det inte finns alternativ för mankeli eller Torne Samiska! (mest på skoj) Men tack för tipset för engelska!
 
Happ, jag kommer vackert att få vänta på ett kort som förhoppningsvis kommer nästa vecka. Det blev något strul vid tillverkningen (?) så mitt nya kort finns inte. Kul! Tur jag har ett annat kort kopplat till ett annat konto så länge. 😅
 
Lite komiskt att de som leder årets termin vägar svara på VFU vs Corona hur vi ska ställa oss till de .. Jaja de kommer bli ifrågasatta! Min sambo ska iaf på börja sin vaccinering på Torsdag pga av arbete på LSS boende så för hans del är de ju skönt med tanke på att jag har haft ett litet helvete med hans rädsla sista året. Förhoppningsvis kan han sluta tänka lite granna på de iaf när han är färdig vaccinerad, även om de såklart inte blir som vanligt.

Nu mera kaffe så man orkar hålla sig vaken sista timmen 🤓
 
Lite komiskt att de som leder årets termin vägar svara på VFU vs Corona hur vi ska ställa oss till de .. Jaja de kommer bli ifrågasatta! Min sambo ska iaf på börja sin vaccinering på Torsdag pga av arbete på LSS boende så för hans del är de ju skönt med tanke på att jag har haft ett litet helvete med hans rädsla sista året. Förhoppningsvis kan han sluta tänka lite granna på de iaf när han är färdig vaccinerad, även om de såklart inte blir som vanligt.

Nu mera kaffe så man orkar hålla sig vaken sista timmen 🤓
Åh det kommer att bli intressant i morgon när vår sista termin startar, dessutom när vi inte vet om gymnasiet kommer att få fortsätta på distans eller inte 🙄
 
Väntar i chatt-kö hos elgiganten. Nummer 26 i kön. Jag ska ALDRIG mera tappa bort mitt kvitto..... O_o Om man ska tänka positivt, så FICK jag i alla fall ställa mig i kön nu :D. När jag provade för några minuter sedan så gick det inte ens.....
 
:love: Åh det var mina fina studiekompis som hade skickat blommorna, vi har hjälp och stöttat varandra genom tre uppsatser och jag har visserligen lagt mycket tid på att hjälpa henne med språket men känt att det är sånt man gör när man är vänner och har möjligheten. Men hon ville visa hur mycket hon uppskattade det och skickade en underbar blombukett. Så jäkla glad och rörd. :love:
 
... Och där tappade jag tålamodet och röt ifrån igen (nåja... Ett rätt diplomatiskt svar blev det om att jag inte uppskattade tonen hos en en speciell kollega).. . Nu är massa folk involverade och skäller på varandra i mail trådar igen.

Jag backar ur och drar till ridskolan i stället. Egentligen är det inte ens mitt problem liksom :angel:
Lyckades blir arg och frustrerad men lyckades även vända det så nu skrattar jag åt eländet istället.
 
Sitter och funderar på vad jag ska göra med 16 semesterdagar före sista mars... Enligt mina beräkningar har jag 8 dagar kvar att använda men chefen insisterar på att jag har 16 dagar. O_o 10 av dem kan jag ta med mig till nästa år vilket är toppen eftersom jag har en massa saker jag skulle vilja göra under hösten (fira 30-årsdag samt min bästa väns bröllop, till exempel), men då återstår fortfarande 6 dagar som jag måste "bli av med" innan slutet av mars. Får väl ta en vecka här hemma om inte annat, men mest hoppas jag att restriktionerna ska lätta lite så vi kan åka upp i bergen och få lite miljöombyte. Nåja, det var ju trevligt att det ploppade upp lite random semesterdagar såhär på måndagskvisten i alla fall! :D
 
Sitter och funderar på vad jag ska göra med 16 semesterdagar före sista mars... Enligt mina beräkningar har jag 8 dagar kvar att använda men chefen insisterar på att jag har 16 dagar. O_o 10 av dem kan jag ta med mig till nästa år vilket är toppen eftersom jag har en massa saker jag skulle vilja göra under hösten (fira 30-årsdag samt min bästa väns bröllop, till exempel), men då återstår fortfarande 6 dagar som jag måste "bli av med" innan slutet av mars. Får väl ta en vecka här hemma om inte annat, men mest hoppas jag att restriktionerna ska lätta lite så vi kan åka upp i bergen och få lite miljöombyte. Nåja, det var ju trevligt att det ploppade upp lite random semesterdagar såhär på måndagskvisten i alla fall! :D
Går det inte att få några dagar utbetalade då? Det kan man åtminstone välja här, att få de i pengar istället. Tänkte om du ändå inte känner att du behöver vara ledig denna period.
 
Går det inte att få några dagar utbetalade då? Det kan man åtminstone välja här, att få de i pengar istället. Tänkte om du ändå inte känner att du behöver vara ledig denna period.
Nej, det är tyvärr inget alternativ här såvitt jag vet. Det är ganska ovanligt att ens få lov att bära med sig så många dagar till nästa semesterår - sambons jobb tillåter bara att man tar med sig 3 dagar in i nästa år, så mitt företag är redan väldigt generöst på den fronten. Sen känner jag att det nog vore skönt att vara ledig där i mars någon gång, för att få en paus från jobbet helt enkelt, men det vore ju klart mer värdefullt om jag dessutom kunde tillbringa de dagarna i en mysig stuga nånstans ;)
 
Sitter och funderar på vad jag ska göra med 16 semesterdagar före sista mars... Enligt mina beräkningar har jag 8 dagar kvar att använda men chefen insisterar på att jag har 16 dagar. O_o 10 av dem kan jag ta med mig till nästa år vilket är toppen eftersom jag har en massa saker jag skulle vilja göra under hösten (fira 30-årsdag samt min bästa väns bröllop, till exempel), men då återstår fortfarande 6 dagar som jag måste "bli av med" innan slutet av mars. Får väl ta en vecka här hemma om inte annat, men mest hoppas jag att restriktionerna ska lätta lite så vi kan åka upp i bergen och få lite miljöombyte. Nåja, det var ju trevligt att det ploppade upp lite random semesterdagar såhär på måndagskvisten i alla fall! :D

Ett par långhelger eller lediga onsdagar mitt i veckan vore ju inte helt fel känner jag! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
675
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
552
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 483
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp