Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har använt munskydd hela dagen på jobbet. Vilket resulterar i totalt uttorkade slemhinnor i näsan och ont i halsen. Tror jag får övergå till att jobba med visir istället..
Kände lite samma sak faktiskt :down:
Tänkte ha det av flera anledningar, får testa några dagar och se hur det går...
 
Sambon och jag behöver fylla i varsin blankett för vår bank. Jag bad bankkontakten om den kunde e-posta till mig så kan jag skriva ut, fylla i, scanna och e-posta tillbaka. Enklast för alla.

Nu kom mailet. Hon har på riktigt addat exakt samma pdf-fil dokument två gånger, en till mig och en till sambon :rofl:
 
Ligger och funderar på att gå upp. Behöver läsa kurslitteratur och förbereda dagens kursintro. Barnet snarkar så han lär ju inte vara symtomfri idag = ingen förskola på torsdag heller.
 
Var på jobbet 7.30 för att starta upp ett gäng utbildningar idag (distans såklart). Som tur är har det varit en relativt lugn morgon för att ha så många utbildningsstarter, ofta väcks jag av telefonsamtal. Har lärt mig att man inte kan säga "hör av er på morgonen om ni behöver hjälp" till folk som arbetar inom bygg, vi har olika ideer om vad morgon är 😅
 
Var på jobbet 7.30 för att starta upp ett gäng utbildningar idag (distans såklart). Som tur är har det varit en relativt lugn morgon för att ha så många utbildningsstarter, ofta väcks jag av telefonsamtal. Har lärt mig att man inte kan säga "hör av er på morgonen om ni behöver hjälp" till folk som arbetar inom bygg, vi har olika ideer om vad morgon är 😅

Sambon (som jobbar inom bygg) börjar 06.45.
Förra veckan var han på jobbet då hans väckarklocka plötsligt ringde. 05.50. Då hade han RÅKAT åka till jobbet en timme för tidigt. Vem gör så?! :cautious: han hade alltså gått upp, ätit frukost och tagit bilen till jobbet. Jag undrar vilken tid han gick upp den dagen.
 
Var på jobbet 7.30 för att starta upp ett gäng utbildningar idag (distans såklart). Som tur är har det varit en relativt lugn morgon för att ha så många utbildningsstarter, ofta väcks jag av telefonsamtal. Har lärt mig att man inte kan säga "hör av er på morgonen om ni behöver hjälp" till folk som arbetar inom bygg, vi har olika ideer om vad morgon är 😅
Och privatkunder har en ännu sämre uppfattning om vettiga arbetstider. Jag har haft kunder som ringt till min jobbmobil vid midnatt på vardagar, vid 20-tiden på en lördag och klockan 4 på en söndagsmorgon 😅

Tack och lov att jag bara arbetar med företag nu, inte ens en tiondel så mycket bekymmer som med privatkunder 😂
 
Sambon (som jobbar inom bygg) börjar 06.45.
Förra veckan var han på jobbet då hans väckarklocka plötsligt ringde. 05.50. Då hade han RÅKAT åka till jobbet en timme för tidigt. Vem gör så?! :cautious: han hade alltså gått upp, ätit frukost och tagit bilen till jobbet. Jag undrar vilken tid han gick upp den dagen.

Helt sjukt tidigt. Jag får telefonsamtal den tiden ibland, annars har jag ett direktnummer som är blockat när jag har möten inplanerade så jag har lagt in möte 17.00 - 7.30 för att få lite ro. Men har dumt nog mitt mobilnummer i min signatur (måste genast ta bort det) och då ringer man igenom. Då kan det ringa folk 06.45 när jag precis slagit upp ögonen och bara "Jag hittar inte länken till min utbildning!" 🥱
 
Och privatkunder har en ännu sämre uppfattning om vettiga arbetstider. Jag har haft kunder som ringt till min jobbmobil vid midnatt på vardagar, vid 20-tiden på en lördag och klockan 4 på en söndagsmorgon 😅

Tack och lov att jag bara arbetar med företag nu, inte ens en tiondel så mycket bekymmer som med privatkunder 😂

Så var det på ett annat jobb då vi arbetade med studenter och inte yrkesverksamma. De kunde ofta ringa på kvällarna och dagen efter vara upprörda över att "HALLÅ JAG HAR FÖRSÖKT RINGA DIG!" :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
675
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
555
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 500
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp