Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit 20-25 cm snö och det bara fortsätter vräka ner och ska göra länge till. Många cm för korta ponnyben :D
 

Bifogade filer

  • 85048610-4996-42B3-AA65-114DBFD15243.jpeg
    85048610-4996-42B3-AA65-114DBFD15243.jpeg
    194,6 KB · Visningar: 65
Stress symptomen har dykt upp som ett brev på posten, blixt huvudvärk och hjärtklappning. Antagligen därifrån yrseln kommer 🤨 Borde känna igen tecken vid de här laget. Och inte nog med de så gav toaletten upp idag, ringde och grina som en tre åring till mamma ... Hej kom och hjälp mig 😫 Suck ibland blir de bara för mycket på en gång.
 
Jag är VÄLDIGT nöjd över en sak som corona har fört med sig, och det är att jag har blivit mycket, mycket bättre på att laga mat och baka på sådant jag redan har hemma.... :) Det går nästan ALLTID att fixa ihop något ätbart (och oftast också gott ;) ) med det man redan har i kyl, frys och skafferi, har jag märkt. Idag, t.ex., äter vi soppa på potatis, paprika, röda linser samt morötter från föräldrarnas egen odling. Kryddad med bl.a. chiliflakes så blev den helt perfekt en kall vinterdag som denna :) . Och till efterrätt blir det hemlagad chokladpudding med vispgrädde..... :d
 
Jag sitter och tycker synd om alla som kör fast i vår branta backe - oftast budbilar, posten, osv. Det är en smal liten snutt som leder till tre hus (inte våra) och som sedan övergår i en gångväg utan möjlighet att vända (man måste backa där). Eftersom vägen ligger bedrägligt nära vårt radhusområde - mitt hus ligger precis bredvid - så väljer alltid post, budbilar, osv. som har ett ärende till våra radhus att köra ner där istället för att köra till vår vändplan. Och de gör de avsett väglag. Eftersom kommunen inte sandar där (trots att de ska) så tar sig inget annat än något fyrhjulsdrivet upp igen vid halka. Själv ringer jag alltid kundtjänst om t.ex. Mathem eller Best ska lämna något till mig när det är snö och is så att de kör en annan väg. Nu är det den tredje bilen den här veckan som har kört fast.

En granne som bor där vägen slutar anslöt med sin fyrhjulsdrivna bil för att hjälpa till att dra upp ekipaget, varpå hans bil blev påkörd som tack för hjälpen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
512
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 074
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp