Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter ha brutit ihop och dunkat huvudet i skrivbordet skämt och sido är jag iaf igång och skriver den där förbannade rapporten ... Svär långa ramsor över de luddiga instruktionerna, och så har de vart hela terminen. Får gå in i forumet och titta om någon ställt någon bra fråga 🤦🏻‍♀️
 
Har haft ont i huvudet sen 12-tiden idag. Helt galet på jobbet idag. Snö + sjuka kollegor + massvis av post är en dålig kombo. Jobbade från 7 till 17:30 (med halvtimmes lunch) och vid 18 ringde en annan kollega på väg in från sin runda för att kolla om jag var kvar på kontoret... Jag hade egentligen mer att göra, men valde att gå hem då jag egentligen skulle ha slutat redan och huvudvärken höll på att ta kål på mig.

Är huvudvärken inte helt borta när jag vaknar imorgon så borde det väl egentligen vara rätt att sjukanmäla sig. Samtidigt tänker jag att några av kollegorna faktiskt hade det ännu värre idag, de jobbade till åtminstone 18, och de kommer vara på plats imorgon igen. Vill inte svika dem och göra det ännu jobbigare (för det blir det om jag inte är där) :down:
 
Skickade in hemtentan i statistik och gjorde även ett obligatoriskt quiz :up:

I morgon väntar ett läkarbesök i stora staden, jag håller tummarna att inga sprutor eller nålar kommer fram, för då blir det denna reaktionen hos mig: 😵
 
Reste mig upp och ett blodtrycksfall så det gungade till rejält. Det händer då och då men det var länge sedan sist. Blev mest förvånad.
Ute snöar det 👎🏻
 
20e dag Knut så nu är julen slut, får börja plocka undan lite sedan, juleljusen lyser ju upp så mysigt ett tag till 😍. Kom hem lite senare från stallet (skrittade barbacka på ridbanan ikväll men var så hårt och lite knöligt att 20 min fick räcka) idag så hade ingen vidare lust att stå vid spisen så älsklingen fixade med middag från pizzerian; sommarsallad och ägarens egna rhode Island 😋; är ju så mycket mat att det räcker till lunch imorgon med 😊. Haft lite "Day off" så var det mys att soffhänga en stund till Farmen 😊.
 
Grubblar, jag har jojoat rejält den senaste tiden (blodsocker) så försöker få det lite bättre under kontroll. Har ätit sen middag, en rejält tomat och mozzarella sallad, eg inga snabba kolhydrater och ligger nu på 10, frågan är hur mycket långverkande jag ska ta för att hålla det på bra nivå och inte behöva kliva upp halv fyra och äta sorbet :idea:
 
Grubblar, jag har jojoat rejält den senaste tiden (blodsocker) så försöker få det lite bättre under kontroll. Har ätit sen middag, en rejält tomat och mozzarella sallad, eg inga snabba kolhydrater och ligger nu på 10, frågan är hur mycket långverkande jag ska ta för att hålla det på bra nivå och inte behöva kliva upp halv fyra och äta sorbet :idea:
Ett möte med en diabetessköterska vore nog på sin plats. Sen måste du ta mer ansvar för din sjukdom. Varför ska du äta sorbet?
 
Vaknade 03:45 och inser att mobilen på ngt vis laddat ur trots att den var fulltankad då jag lade mig.
Sen går det inte att ladda skiten. Har ju mobilen som väckarklocka och har viktiga tel-möten imorgon. Plus INTE tid att lämna på reparation etc.
Testade via vanliga laddaren, via dator och trådlös laddning. Fortfarande utan livstecken. 🎻 ⚰️
Googlade allt man kan och testade allt möjligt. Helt plötslig efter 1 h blippar det till i den och den laddar på trådlösa plattan. Paniken börjar avta!
Tills jag inser att jag måste låsa upp simkortet. IOM att jag är siffer-retard måste jag ha den infon nedskriven. Har bytt leverantör ett par ggr på sistone och flyttat om allt i mina lådor och hyllor på kontoret. Man skulle iaf vilja veta typ fisk, fågel eller mittemellan.. 🐟 🐦🤷‍♀️
Hittade till slut iaf. Lycka till att somna om nu efter det adrenalinpåslaget. :laugh:
 
Väntar på att förvaltaren av huset ska komma med taggar till porten. De ska dela ut dem idag och i morgon. Hoppas de inte kommer när jag är borta, måste iväg mitt på dagen.
 
Sitter i soffan. Känner mig fortfarande dum som inte jobbar, men känner mig också helt avtrubbad i hela huvudet efter senaste dagarnas jobb... Undrar hur många som orkar komma till jobbet idag. Två sjuka igår, vi är väl 3 idag då, minst :cautious: Nåja. Det är inte mitt problem egentligen (säger jag och försöker att inte tänka på hur vansinnigt mycket det kommer vara att göra nästa gång jag tar mig till jobbet, typ imorgon...).

Idag ska jag gå promenad med hundarna i skogen, laga ordentlig mat och antingen fixa lite bilder eller röja lite i lägenheten. Börjar dock med vila. Sov två timmar extra nu på morgonen. Det behövdes.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
668
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
512
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 923
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp