Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett möte med en diabetessköterska vore nog på sin plats. Sen måste du ta mer ansvar för din sjukdom. Varför ska du äta sorbet?

Vad är det som säger att MJlee inte tar ansvar för sin sjukdom?

Oavsett hur mycket ansvar man tar och räknar minutiöst på varenda liten kolhydrat man äter, motionerar mm så finns det andra faktorer som spelar in och sätter allt sånt ur spel.
 
På jobb, seg som tusan men ändå en bra dag känns det som.

Mycket at göra från start men nu börjar det plana ut lite.

Hundarna står och väntar på frukost men den är inte förrns klockan 9 vilket de låter mig förstå är åt helskotta för sent för två utsvultna bostonterriers som bara haft 3 minifrukostar från kunder....
Effie går just nu och slänger runt leksaker för att få uppmärksamhet och gör ljud samtidigt som hon slänger sura ögonkast mot mig. Trolla jamsar mest runt och försöker se extra söt ut så man får mat.

Nej inte ett dugg bortskämda de små liven :rofl:
 
Sitter i soffan. Känner mig fortfarande dum som inte jobbar, men känner mig också helt avtrubbad i hela huvudet efter senaste dagarnas jobb... Undrar hur många som orkar komma till jobbet idag. Två sjuka igår, vi är väl 3 idag då, minst :cautious: Nåja. Det är inte mitt problem egentligen (säger jag och försöker att inte tänka på hur vansinnigt mycket det kommer vara att göra nästa gång jag tar mig till jobbet, typ imorgon...).

Idag ska jag gå promenad med hundarna i skogen, laga ordentlig mat och antingen fixa lite bilder eller röja lite i lägenheten. Börjar dock med vila. Sov två timmar extra nu på morgonen. Det behövdes.

Tillåt dig att återhämta dig. Är du inte ok imorgon ska du inte jobba :heart
 
Tillåt dig att återhämta dig. Är du inte ok imorgon ska du inte jobba :heart
Jo, du har rätt. Det borde vara ok att jobba imorgon, det var också en av anledningarna till att jag inte jobbade över mer igår. De andra verkade jobba till strax efter 18, men jag kände att om jag hade gjort det, då hade det garanterat blivit ett flertal dagar hemma sedan. Nog för att det här ska vara den tuffaste veckan på jobbet på länge nu, men det kan ju trots det vara ganska trevligt att hinna (och orka) med basala saker som matlagning, dusch och liknande på kvällen...
 
Surar på universitetet som ännu inte lyckats öppna kursen som startar på måndag, men om jag känner dem rätt förväntar sig att vi ska ha läst 150 sidor innan, trots att vi inte vet vad vi ska ha läst.

Men jag har förberett allt inför opponeringen i morgon och har två lektioner i eftermiddag med mina elever så det känns bra åtminstone.
 
Fasiken vad kallt det ÄR! Vågar inte elda heller för sotaren skulle komma nån gång idag.
Sitter precis bredvid elementet. Hur kan det vara så här rått här?!
Har dubbla raggsockor, mössa och varma kläder och ändå är det så kallt :(
 
Dricker te och kollar på nätet efter kaffebryggare :cautious: Jag dricker inte ens kaffe, men, min mor älskar kaffe och hennes kaffebryggare är bedrövlig på alla sätt och vis. Tror att det är en som kostat en hundralapp eller två i någon billighetsaffär. Känner att hon förtjänar något bättre. Gäller bara att hitta en liten som är lätthanterlig och har bra kvalitet...
 
Dricker te och kollar på nätet efter kaffebryggare :cautious: Jag dricker inte ens kaffe, men, min mor älskar kaffe och hennes kaffebryggare är bedrövlig på alla sätt och vis. Tror att det är en som kostat en hundralapp eller två i någon billighetsaffär. Känner att hon förtjänar något bättre. Gäller bara att hitta en liten som är lätthanterlig och har bra kvalitet...

Kolla på Philips. Jag dricker heller inte kaffe men skaffade en under universitetstiden för att kunna bjuda. Den är i fin form fortfarande, 25 år senare :D Den gjorde dessutom ett gästspel hos en kompis som var pank och inte hade råd att köpa en ny direkt när hens gick sönder och där fick den jobba hårt!
 
Dricker te och kollar på nätet efter kaffebryggare :cautious: Jag dricker inte ens kaffe, men, min mor älskar kaffe och hennes kaffebryggare är bedrövlig på alla sätt och vis. Tror att det är en som kostat en hundralapp eller två i någon billighetsaffär. Känner att hon förtjänar något bättre. Gäller bara att hitta en liten som är lätthanterlig och har bra kvalitet...

Jag gillar moccamaster men så är jag också en kaffedrickare av rang :D

Kolla annars på kaffemaskiner i nån medelprisklass. De billigaste är skit och dyrare i längden eftersom de håller sämre.
 
Jag gillar moccamaster men så är jag också en kaffedrickare av rang :D

Kolla annars på kaffemaskiner i nån medelprisklass. De billigaste är skit och dyrare i längden eftersom de håller sämre.
Ja, det är lite så jag tänker med de flesta teknikprylarna, det billigaste är oftast inte bra alls, det dyra har ofta onödigt mycket specialeffekter. Vad som ställer till det lite är att min mor är synskadad och ska vi köpa ny kaffebryggare vill iaf jag gärna hitta någon som är lätt för henne att använda, det måste vara enkelt med knappar, ingen display eller flertalet knappar precis bredvid varandra och eftersom hon är ensam får den gärna vara liten också. Allt det kombinerat verkar svårt att hitta, men å andra sidan har jag precis börjat kolla runt, så det ska nog bli bra till sist :)
 
Ja, det är lite så jag tänker med de flesta teknikprylarna, det billigaste är oftast inte bra alls, det dyra har ofta onödigt mycket specialeffekter. Vad som ställer till det lite är att min mor är synskadad och ska vi köpa ny kaffebryggare vill iaf jag gärna hitta någon som är lätt för henne att använda, det måste vara enkelt med knappar, ingen display eller flertalet knappar precis bredvid varandra och eftersom hon är ensam får den gärna vara liten också. Allt det kombinerat verkar svårt att hitta, men å andra sidan har jag precis börjat kolla runt, så det ska nog bli bra till sist :)

Kan en perkulator vara ett alternativ? Tar inte så tor plats och man kan ju kontrollera hur mycket vatten som behöver in.

Köpte annars en kaffemaskin till sambon i julklapp som bara brygger en kopp åt gången. Jag dricker inte kaffe själv och den ska tydligen vara jättelätt att fixa kaffe i.... sägs det jag vägrar lära mig :D
 
Alltså...

Jaghar ätit frukost + en apelsin. Varför är jag fortfarande hungrig?

Jag funderar allvarligt på att äta lunchen redan nu. Jag borde inte vara hungrig alls.

Börjar nog bli mer lik mina hundar än vad jag vill inse. Matfokuserad :rofl:

Känns ovant att vara hungrig för jag är aldrig direkt hungrig
 
Röjde ur julen under gårdagen. Idag är det kaos högt och lågt. Så idag fortsätter jag med att försöka ställa iordning i fönster med blommorna mm igen.

Sedan ska jag bege mig till exet o bara vara där, så han kan ringa sina samtal han vill/måste göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
667
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
512
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 255
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp