Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick idag förfrågan om jag hade tid att ta på mig ett till städhus. En gång i veckan, två timmar... och jag vill så gärna säga ja! Ju fler kunder jag får desto närmare kommer jag till eget företagande på heltid.. men samtidigt finns det absolut ingen garanti för hur mycket tid jag kommer att ha över när världen rullar igång igen.
Dilemma, dilemma.
 
Jag fick idag förfrågan om jag hade tid att ta på mig ett till städhus. En gång i veckan, två timmar... och jag vill så gärna säga ja! Ju fler kunder jag får desto närmare kommer jag till eget företagande på heltid.. men samtidigt finns det absolut ingen garanti för hur mycket tid jag kommer att ha över när världen rullar igång igen.
Dilemma, dilemma.
Du kan inte köra tills världen rullar igång, när det nu än blir? Och känna efter om det finns tid/ork sedan också då det blir mer som vanligt?
 
Du kan inte köra tills världen rullar igång, när det nu än blir? Och känna efter om det finns tid/ork sedan också då det blir mer som vanligt?
Jag tänker höra av mig och se vad vi kan komma överens om. Det blir inte aktuellt att mötas förrän några restriktioner släpper nästa vecka ändå, och sedan beror det lite på hur deras situation ser ut. Ungefär samtidigt rullar resten av husen igång och det är super, jag är så himla glad! MEN - sedan är det i tur inte mycket mer än en månad kvar innan hotellet eventuellt öppnar upp, och om det ens är i närheten av så underbemannat som det var när vi öppnade senast kommer jag att krypa på alla fyra och gråta varje kväll även utan extrajobb. 😅
Samtidigt vill jag verkligen inte tacka nej, heller. :cautious: Jag får nog höra med dem hur desperata de är och hur flexy de kan tänka sig att vara innan allt landar. Det här är också en rekommendation från en av mina andra familjer. :heart
 
Ligger på sängen och surfar. Kollade nyheter i SVTs app och hittade en som jag postade här på buke, så då hamnade jag här. Kanske skulle gå tillbaks till svt och läsa klart nyheterna. :idea:
(Varför blev SVT små bokstäver andra gången jag skrev det?)
 
Drömde att vi hade stormöte med jobbet, ett sånt där som man bara behöver stänga av kameran och lyssna på. Jag och fästman ville ligga i stället men hade glömt att stänga av kameran.. alltså SÅN ÅNGEST. Att vakna och inse att det enbart varit en dröm var inte helt fel 😅
 
Jaha, nu har jag fått ett corona-ilandsproblem. Solen är tillbaka efter en lång, mörk vinter. Det gnistrar i snön och är så otroligt ljust! Vilket innebär att varje gång jag gör utomhus, kliver ur en bil osv så nyser jag. Gärna tre-fyra gånger på rad. Det kommer bli ett problem när jag åker ut på jobb, kliver ur bilen och börjar nysa :laugh:
 
Jaha, nu har jag fått ett corona-ilandsproblem. Solen är tillbaka efter en lång, mörk vinter. Det gnistrar i snön och är så otroligt ljust! Vilket innebär att varje gång jag gör utomhus, kliver ur en bil osv så nyser jag. Gärna tre-fyra gånger på rad. Det kommer bli ett problem när jag åker ut på jobb, kliver ur bilen och börjar nysa :laugh:
Jag har liknande problem, jag hostar om jag andas in för kall luft. Luftrören drar ihop sig som en snara.
 
Jaha, nu har jag fått ett corona-ilandsproblem. Solen är tillbaka efter en lång, mörk vinter. Det gnistrar i snön och är så otroligt ljust! Vilket innebär att varje gång jag gör utomhus, kliver ur en bil osv så nyser jag. Gärna tre-fyra gånger på rad. Det kommer bli ett problem när jag åker ut på jobb, kliver ur bilen och börjar nysa :laugh:

Jag har liknande problem, jag hostar om jag andas in för kall luft. Luftrören drar ihop sig som en snara.

Samma här... jag har nästan alltid lite vasomotorisk rinit men det är alltid värre på vintern. Lägg på att det är något som kommit igång som jag är allergisk emot och krydda med lite astma som sällan är ett problem men som kan triggas av starka dofter... tex ett moln av handsprit.

Tjohoo liksom :cautious:
 
Tja, hon är inte en tråkig soffpotatis om vi säger så, men hon är min pälskling :love: och hon gör det hon vill. Hon är definitivt alfan här hemma.

Köpte ett nytt billigt tangentbord, har givit upp att köpa dyra eftersom de ändå går sönder, om det inte är Megara så är det jag som spiller saker på det.

Hmm, inte särskilt bekvämt måste jag erkänna, men jag vänjer mig så småningom.
Haha ja de är ju olika personligheter helt klart, hanen som blir 4 i år är lugn och ja mer soffpotatis när han är inne, är knappt ute nu i kylan haha. Honkatten som blir 6 kan röja runt rejält, inte så hon har sönder saker direkt men mattor och annat hamnar där de inte ska så då brukar jag öppna dörren och säga att hon får rusa av sig ute vilket hon då brukar vilja haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 076
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp