Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar inagur… inaguar… imgur… ingura… :wtf: äsch ni vet vad jag menar, av Biden och Harris.
Kamala Harris gjorde tummen upp när hon i högklackade skor tagit sig nerför en lång trappa. :laugh:

Vad mycket folk det är där, inte speciellt covidanpassat.
 
Skottade mig fram till bastun 🥴 och gjorde sedan upp eld, för ikväll tänker jag basta 😁
20210120_165454.jpg
 
Tjohoo.
Lastmaskinen kom tillbaka och jag bad om swishnummer. Han tog inte vara vallen utan även en bit av infarten. Så i oändlig tacksamhet sände jag en femhundring.
Dessutom sa han att jag kunde höra av mig om det krisade sig nån mer gång. :love:
I regel brukar folk tycka att det går för det samma när man ändå passerar och får man tack så blir man glad :D annars får man en blåsning för att man inte plogar upp alla infarter .Skulle man det tog plogrundan tre gånger så lång tid och jag tror inte beställaren av vägplogningen blev så imponerad när han får betala för infarterna
 
I regel brukar folk tycka att det går för det samma när man ändå passerar och får man tack så blir man glad :D annars får man en blåsning för att man inte plogar upp alla infarter .Skulle man det tog plogrundan tre gånger så lång tid och jag tror inte beställaren av vägplogningen blev så imponerad när han får betala för infarterna
Här är det egentligen inte infarten som är bekymret.
Utan att min infart ligger i en sväng, och plogpinnarna sitter före och efter så plogbilen kör rakt. Det gör att jag har minst halvannan meter plogbalk som egentligen är vägbana, att ta hand om. Hade det bara varit plogvallen hade det varit enklare.

Nu tog grannen med lastmaskinen bort det som egentligen plogbilen skulle fixat, plus lite extra. Guld värt.
 
Äntliiiigen! Klar med en massa filande på kontrakt på engelska med en massa juridiska termer på vad som känts som 1000 sidor. Nu är båda sidor nöjda och jag kan återgå till jobb jag faktiskt kan.
Nu slipper jag nojja och känna som att jag mentalt bestigit 11 Mount Everest!
Nu bakar sambon tosca-äppelkaka för att fira ikväll. Mums! :heart
 
Tränar och lyssnar på mina mest spelade låtar på Spotify 2019. Det märks att det var ett riktigt fest-år, mest fånerier :D Dels funderar jag vad det är för himla dialekt på ”Vart ska vi sova inatt”, jag utöver att det är skånska då men det är ett himla rullande och eeåååande. Vaaaauuuuut skkaaauuu vi seeeeooouuuva inatt. Vilken del av Skåne tro?

För övrigt sätter nog den här tonen för det året:
 
Tränar och lyssnar på mina mest spelade låtar på Spotify 2019. Det märks att det var ett riktigt fest-år, mest fånerier :D Dels funderar jag vad det är för himla dialekt på ”Vart ska vi sova inatt”, jag utöver att det är skånska då men det är ett himla rullande och eeåååande. Vaaaauuuuut skkaaauuu vi seeeeooouuuva inatt. Vilken del av Skåne tro?

För övrigt sätter nog den här tonen för det året:
Ystad :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
385
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 538
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp