Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick inget bra med batteribytet .Batterikabelskorna var lite dåliga så jag tar två nya på jobbet i morgon .Hade liggandes hemma men det var till personbil och dom är i vekaste laget .Skottade gården för hand och då det är lätt snö tar det ca en timme .Det tyngsta är dom 4 metrarna mot vägen då det är all snö från vägen plus en massa salt .Kom över en tum där jag börjat skotta på den tiden så fortsätter det i den takten så hade jag aldrig kommit på jobbet i morgon och jag blivit utan post
 
Hickar 😳🤪 Drack nog för mycket vatten för fort.
Fick svar på mina prover idag och de hade sjunkit inte konstigt att jag känt/känner mig som en zombie som måste ta en tupplur igen för att orka resten av dagen 🤦🏻‍♀️ Tur jag har en bra läkare 🌟
 
Var precis på väg hem från träning och jag och sambon skämtar lite om vilken eminent dag vi haft. Får ett mess som rycker bort mattan, pappa dricker igen. Även fast jag vet hur alkoholism fungerar så kan jag ändå inte förstå, han har ju varit så glad och full av energi på sistone. På toppen av berget, nykter sen sitt senaste återfall för tre år sedan. Innerst inne har jag väl vetat att den här dagen skulle kunna komma igen. Ska se om jag kan träffa honom i helgen, han och jag förstår varandra på ett sätt som ingen annan i familjen gör. Hur det liksom är att leva med ett litet mörker inom sig. Älskar honom så mycket :heart
 
Var precis på väg hem från träning och jag och sambon skämtar lite om vilken eminent dag vi haft. Får ett mess som rycker bort mattan, pappa dricker igen. Även fast jag vet hur alkoholism fungerar så kan jag ändå inte förstå, han har ju varit så glad och full av energi på sistone. På toppen av berget, nykter sen sitt senaste återfall för tre år sedan. Innerst inne har jag väl vetat att den här dagen skulle kunna komma igen. Ska se om jag kan träffa honom i helgen, han och jag förstår varandra på ett sätt som ingen annan i familjen gör. Hur det liksom är att leva med ett litet mörker inom sig. Älskar honom så mycket :heart
Åh denna alkohol vad den ställer till det.. Har själv haft en far som var alkoholist. Han var det när jag föddes och han var det livet ut. Sitt sista halvår i livet klarade han dock inte av att dricka mer och då, först då fick jag uppleva hans rätta jag :heart Har förstått att han bedövade sin sjukdom med alkoholen men det gav ju ännu mer problem.

Träffa honom och prata, tror ni mår bra av det båda två. Styrkekram!
 
Var precis på väg hem från träning och jag och sambon skämtar lite om vilken eminent dag vi haft. Får ett mess som rycker bort mattan, pappa dricker igen. Även fast jag vet hur alkoholism fungerar så kan jag ändå inte förstå, han har ju varit så glad och full av energi på sistone. På toppen av berget, nykter sen sitt senaste återfall för tre år sedan. Innerst inne har jag väl vetat att den här dagen skulle kunna komma igen. Ska se om jag kan träffa honom i helgen, han och jag förstår varandra på ett sätt som ingen annan i familjen gör. Hur det liksom är att leva med ett litet mörker inom sig. Älskar honom så mycket :heart
Ja alkoholen är en riktig djävul tyvärr 😕 Haft/har flera i mitt släktträd som är lite väl förtjusta i titta för djupt ned i flaskan. De gör ont trots att man vet att de är en sjukdom som de kanske inte alltid kan styra över ❤️
 
Har precis pratat i telefon med ena kusinen. Vi träffades förra året för första gången på lääääänge och har sedan knappt haft kontakt sen dess. Kände ändå när vi träffades att det på något vis var som om vi alltid känt varandra. Likadant nu när vi pratat pga pappas bortgång. Kusinen är oerhört duktig på allt, otroligt lugn och trygg och helt fantastisk att prata med. Han har lovat att hjälpa mig med lite saker som jag behöver hjälp med och sagt att jag kan ringa när som helst om det är något. Galet jobbigt mentalt, men otroligt nödvändigt också och jag tror på något sätt att det här kommer bli bra till sist...
 
Försökte skotta tidigare idag, gick att hacka loss lite is men fortfarande knöligt och halt :down:
Glashalt även vid stallet, till och med islänningen som brukar ha väldigt bra koll på sina fötter gled flera gånger. Som tur är kommer hovslagaren imorgon så slipper de halka.

Men har även fått reda på att min mormor har fått första dosen vaccin nu :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
384
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 532
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp