Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tangentbordet är verkligen obekvämt. Frågan är om jag ska försöka lämna tillbaka den imorgon eller bara vänta tills det går sönder om några månader
 
Men herregud hur gör du?

Jag har bytt tangentbord när jag bytt stationär dator enbart för att anslutningen inte passade.....
Är du den hemliga tangentbordsmördaren?😁

Yup! En sann seriemördare. Jag äter mycket framför datorn och spiller både det ena och det andra. De jag inte pajar gillar Megara att döda. Jag brukar köpa två på samma gång för att ha en i reserv när den första går sönder. Köper alltid det billigaste eftersom få tangentbord överlever en halv liter vatten, sojasås, köttfärssås och spaghetti, grytor, lättdryck, pepparkakor, våfflor, glass te med honung mm och att vältas ner från skrivbordet (jag och Megara). Samt en katt som vandrar fram och tillbaka och lägger sig tillrätta på den.

Tro mig, inte ens silikonöverdrag gör att de lever en längre tid härhemma. Det här är bara lite för högt vilket gör det obekvämt för handlederna, jag brukar alltid försöka hitta de låga. Men nu är det akut så jag tror jag behåller det här tillsvidare.
 
A4843C9E-404E-4DA8-A2EC-281D031CC065.jpeg

Min lille Kung var så glad när hans paket äntligen anlände 😂 Han styr med järntass här hemma 😂 Och mat behöver han och gärna i flera olika sorter då han ledsnar efter två dagar 🙃 Paket-övervakaren måste kolla så matte verkligen beställt rätt!
 
Yup! En sann seriemördare. Jag äter mycket framför datorn och spiller både det ena och det andra. De jag inte pajar gillar Megara att döda. Jag brukar köpa två på samma gång för att ha en i reserv när den första går sönder. Köper alltid det billigaste eftersom få tangentbord överlever en halv liter vatten, sojasås, köttfärssås och spaghetti, grytor, lättdryck, pepparkakor, våfflor, glass te med honung mm och att vältas ner från skrivbordet (jag och Megara). Samt en katt som vandrar fram och tillbaka och lägger sig tillrätta på den.

Tro mig, inte ens silikonöverdrag gör att de lever en längre tid härhemma. Det här är bara lite för högt vilket gör det obekvämt för handlederna, jag brukar alltid försöka hitta de låga. Men nu är det akut så jag tror jag behåller det här tillsvidare.

Och jag har haft apple's magic keyboard sedan 2015 och det fungerar helt perfect. 😍
Jag ater ocksa framfor datorn och med jamna mellanrum far jag vanda keyboardet upp och ner och sla det i skrivbordet nagra ganger sa att alla smulor aker ut. Annars har nog myrorna som haller till nere i keyboardet hjalpt till med just smulor 🤔 ... en hel del kaffe spill och ett helt glas vatten har inte gjort nagon skillnad. Fast det ser helt klart nyare ut efter vattnet 🤨 maste ha varit smutsigt fast jag inte sag det.😜
 
Och jag har haft apple's magic keyboard sedan 2015 och det fungerar helt perfect. 😍
Jag ater ocksa framfor datorn och med jamna mellanrum far jag vanda keyboardet upp och ner och sla det i skrivbordet nagra ganger sa att alla smulor aker ut. Annars har nog myrorna som haller till nere i keyboardet hjalpt till med just smulor 🤔 ... en hel del kaffe spill och ett helt glas vatten har inte gjort nagon skillnad. Fast det ser helt klart nyare ut efter vattnet 🤨 maste ha varit smutsigt fast jag inte sag det.😜

Jag har tideräkningen BC och AC, hade också en riktigt bra (och dyr) apple keyboard och sedan Logitech när jag gick över till PC och de höll, även när jag åt, men Megara (och tidigare Nikita) har en fantastisk förmåga att välta ut saker och klampa runt. Förr kunde man också öppna och laga tangentbord på ett annat sätt än idag när de är mer eller mindre helgjutna.
 
Halvligger i soffan med ögon som går i kors efter en fruktansvärt jobbig dag. Det känns som att jag ägnat hela dagen åt att kräla genom lera för att försöka komma fram till den där enda jobbgrejen som jag faktiskt behövde göra idag - men hela tiden kom det annat skit i vägen som jag var tvungen att röja undan. Ännu roligare blev det när jag var tvungen att köra iväg för att hämta upp ett paket på postcentralen, innan det gick i retur. På väg hem tvärdog bilen, och jag var redan stressad för att hinna hem till ett jobbmöte som skulle börja om en halvtimme. Det slutade med att jag fick lämna bilen och bokstavligen talat springa hem för att hinna till det där förbannade mötet. Det är inte jättelätt att springa i jodhpurs på hårt packad snö kan jag meddela 🙄

Efter mötet slängde jag ihop en knäckemacka eftersom jag inte hunnit äta lunch. Den halkade av assietten och ner på golvet där den landade på högkant, RULLADE iväg (det rör sig alltså om sådana där runda knäckebröd) och landade på mattan två meter bort. Med den kladdiga sidan ner. Men lite hummus på mattan ska vara trevligt har jag hört! :meh: (vid det här laget var jag så fullständigt less att jag bara skrattade åt eländet)

Så, nu har jag skrivit av mig lite i alla fall. Nu är det läggdags - imorgon ska jag stiga upp snortidigt för att få gjort den där förbannade jobbgrejen som egentligen skulle ha varit klar idag. För nej, jag lyckades aldrig komma fram till den idag och gav upp vid 19:30 när jag inte längre kunde stava mitt eget namn 🤷‍♀️
 
Har känt mig som ett dagisbarn i vinteroverall etc som prasslar satan och inte går att röra sig i annat än liksom stelt vagga fram. Idag var jag extra frusen och drog på mig alla vinterkläder jag hade typ när det skulles till stallet och ut med vovvi.
Vovvi älskar snön och break dancear runt med huvudet i snön och snurrar runt. :love:

Pålle var kul idag som bad om hjälp med att öppna hö-automaten iom att jag kom ner innan middagstid och han var hungrig. Han duttade på mig med mulen, duttade på höapparaten och sedan på mig igen med en menande blick. :laugh:
 
Har nu läst lite om genetik via skolan... vissa saker är så grovt förenklade att de är felaktiga. Svåraste uppgiften de kunde komma på var typ att räkna ut vad för ögonfärg barnet skulle kunna få med procent om ena föräldern var homozygot brun och andra homozygot blå. Är väl roligt med fylleriuppgifter :grin:

Och när de skulle visa exempel på avel var ett aggresiva hundar, bild på en dobbermann.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
693
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 498
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Utbränd? Vad händer?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp