Vad gör vi CXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat men knatade hemåt vid 13:30.
Snöar här men tog det lugnt och fint.
Ledig på fredag pga sjukhusbesök men det får gå.
 
Tror jag anser mig själv ha jobbat klart för idag. Ska börja med maten om en halvtimme ungefär, kan passa på att städa lilla toan, plocka ur diskmaskinen och bädda rent i dubbelsängen så länge så är det gjort. Ska byta till ridkläder och gå ut och rida båda islandshästarna så fort jag ätit upp maten sen :p
 
Då har man blivit intervjuad av en norrman, som klart märkte att jag slog om till Norska efter 10 sek,
Jävla Hjärna.
Det gick bra.
Så imorgon ska jag prata i en norsk reklamfilm för Nord Norge!
Så min skådespelar karriär tog inte slut 82 :p:D;)
 
Försöker öppna tiff-filer med historiska kartor som inte vill funka. Någon här som har erfarenhet av det?
 
Slet med plogvallen när jag hörde ett bekant ljud.

Det kom en stor lastmaskin med snöblad och jag klev morskt fram och stannade honom. Frågade om han kunde hjälpa en gammal tant med att skuffa undan plogvallen. Han kunde ta det på tillbakavägen sa han, och jag sa åt honom att han skulle fundera på vad han vill ha för besväret.

Alltså, egentligen bara att fälla ner bladet när han åker förbi. Halleluja om han gör det. :love:
Jag har drömt mardrömmar om den där jädra plogvallen i flera veckor nu. Och det ska komma mer snö.Mycket mer snö. Det skulle hjälpa så otroligt om det som ligger där nu blir undanskuffat innan det kommer mer.
 
Ovant att jobba ända till 14 när man varit van vid 11.15 som längst en period haha. Lite trötter. Tänkte ju inte på att ha med lunchkaffe heller, blir ju inte bättre då haha! Positivt: var hos en på morgonbesök och kollegan jag ska på dubbelbemanning med ringde och undrade när jag kommer. Lugn sa jag. Jag ska var där kvart i 9 och tills dess bör jag lagom komma. Tydligen skulle hon påbörja vårat besök halv nio. Dålig planering är inte mitt fel och jag tänker heller inte stressa för det! nej.

Hämtade efter jobbet matvarorna på CG och packat upp, eldat lite och lagat samt ätit middag :). Strax åka till stallet. Riktigt skitväder så passar bra med vilodag åt pållan efter några dagars motion :).
 
UGH ... Det ar gryning, klockan ar straxt efter 7 ... jag ar knappt vaken, men det ar dags att kla pa sig och jobba. Inte sedan Mars forra aret har jag gatt upp tidigt for att jobba.:cautious:

MEN ... da det ser ut att bli en till dag med stralande sol och runt 15 grader (aven om den borjar med -1*C och skrapandes bil rutor med gammalt kreditkort :o) sa blir det nog en bra dag anda! :p
 
Tjohoo.
Lastmaskinen kom tillbaka och jag bad om swishnummer. Han tog inte vara vallen utan även en bit av infarten. Så i oändlig tacksamhet sände jag en femhundring.
Dessutom sa han att jag kunde höra av mig om det krisade sig nån mer gång. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Pratsch
·
Mat Jag vill göra Keto/LCHF osttortillas dvs kunna ha ett knaprigt ostskal att fylla alternativt rulla in saker direkt i pannan och göra en...
Svar
3
· Visningar
474
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 041
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp