Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har äntligen satt mig ner. Får äta min lunch nu för jag är svintrött nu. Har slängt: 7 soffor, 2 stolar, 3 hyllor, 5 hembyggda vetintevad, 12 stora tavlor, 11 mellanstora tavlor, 1 liten tavla, 7 oidentifierbara skulpturer, 8 mer identifierbara skulpturer, massa massa skräp, 5 plåtskåp.
Har sparat: 14 bord, 8 stolar, 2 stafflin, 4 hyllor, 6 akvarier (eller kanske podier?), 2 symaskiner, en massa flyttlådor fulla med grejer, 7 skiljeväggar.

Har ont i armarnaaa :arghh: och ryggen, och axlarna och och...
Nu massa vatten och nyponsoppa :up:
Som du får kroppsarbeta och skippa ibland frukost - ibland lunch, oftast båda - så måste "mamman" komma med tips här :angel: för jag tycker inte om att läsa hur du "misshandlar" din kropp och ditt övriga mående (det vet du :heart).

Köp på dig resorb sport och några näringsdrycker. Båda sakerna kan du suga i dig i farten även när du jobbar. Bara för att hålla dig från uttorkning, saltbrist och blodtrycksfall tills du har tid att sitta ner och äta något vettigt :up:
Ta hand om dig!! :heart
 
I gar plockade jag 7 kg korsbar. Jag plockade bara de lagsta grenarna pa 2 trad av 5 :cautious: och om det inte tog sadan tid att karna ur dem skulle jag aka tillbaka och plocka lite till. Det blev 5 kg urkarnade som numera finns i frysen.:)
I dag ska jag aka till RA docktorn inne i Portland. Det far nog bli ett snabbt besok pa bade IKEA och Costco nar jag ar i grannskapet.

Har ar vadret sommar varmt ocksa. Skillnaden ar att det ar sa har varje sommar och vi raknar inte med nagot mer regn innan September. Har ar det typiskt att det inte alls regnar mellan July 4 och Labor Day som ar forsta helgen i September. Det har raknas som en liten varmebolja ... eller sa blir det en riktigt varm sommar i ar.😳

Screen Shot 2021-06-21 at 7.11.38 AM.png
 
Har precis haft mitt första digitala vårdcentralsbesök. Oj så smidigt det var! Har fått starka kortisonkrämer mot utslagen och atarax mot klådan. Jag funderar dock att hoppa över ataraxen som verkar ha lite trista biverkningar. Hellre småpanik och sömnlöshet av infernalisk klåda än plötsligt hjärtstopp.
Nu vet jag inte hur stor dos av Atarax de tyckte du skulle ta men jag har tagit de i flera år mot sömnbesvär och ångestproblem i omgångar i små doser. Aldrig haft en biverkning, har tagit andra saker som givit mig hemska biverkningar därför är de enda de får skriva ut till mig Atarax för allt annat vägrar jag. Och de är riktigt bra mot klåda, har problem med stressutslag.
 
Kört mitt första intervall jobb med en häst på många år och vilken känsla ❤️ Lyckorus. Jag kan ju de här jag vet ju de 😳 Får se blir mer och mer sugen på att försöka ta ut tränar licensen för mina egen häst iaf. Vi får se efter sommaren om jag vågar 😅 Mest rädd för de teoretiska de praktiska sitter i ryggraden sedan barnsben.

Men hästen nöjd,matte nöjd och nu måste jag hänga tvätt 😴
 
Konstaterar att regionen inte håller vårdgarantin, så inga ytterligare prover/undersökningar av skräplivmodern görs förrän i slutet av augusti. Har dock meddelat den chefen om att jag ska ha semester den dagen och sen får man väl se vad det bär hän tänker jag.
 
Ska nog jobba igen efter semestern imorgon. Men hur dags? Ska vanligtvis va så att jag börjar 7 men eftersom det KAN vara småförändringar och jag vägrar komma till jobbet 7 och få åka tillbaka så bad jag chefen om aktuellt schema när vi sågs på HR-mötet. Vilket hon sa att hon skulle fixa. Så trodde ju jag skulle få det absolut senast idag på mejl men nu är ju klockan 17....Så jag tänker vara så fräck att jag inte förväntar mig att jobba imorgon. Jag bad om schemat då, ska inte behöva mejla och påminna. Särskilt känner jag inte för att göra det när hon satt och ljög och sa på mötet att jag var rädd för att smittas av ev. magsjuka hos en vårdtagare jag var på besök hos. Jag skrev tydligt i journalen att det EV. KAN röra sig om biverkningar på covidvaccination som gjorts dagen före. Ärligt talat. Nån måtta får det vara.
 
Jag borde verkligen äta ur frysen oftare. Det är helt sjukt vad mycket mat jag har där i. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det i morgon när den nya kylfrysen anländer och den gamla ska väck. Allt jag har i gamla frysen inne får inte plats i min extrafrys under tiden den nya kylfrysen intar rätt temperatur.
 
Jag borde verkligen äta ur frysen oftare. Det är helt sjukt vad mycket mat jag har där i. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det i morgon när den nya kylfrysen anländer och den gamla ska väck. Allt jag har i gamla frysen inne får inte plats i min extrafrys under tiden den nya kylfrysen intar rätt temperatur.

Bara att lasta in direkt i den nya frysen, de redan frusna varorna avger kyla som kommer göra att den nya går ner i temp rätt kvickt. Och nej, maten kommer inte att tina upp av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
231
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
355
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 935
Senast: Inte_Ung
·
Svar
680
· Visningar
35 639
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp