Vad gör vi CXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En häst som nyss lämnat sjukhage och behöver gå separerad i liten hage med kompisarna nära. Så använder en hage som skulle vilat och mockar hage för fulla muggar varje dag. Hagen som skulle användas egentligen när gräset typ lika högt som jag är lång så kommer behöva stripbeta ut i den länge och fortsätta mocka..
Och just nu ingen rid/körbar häst förrän hovis varit ute i början av nästa vecka.
Irriterande när man har tre 🙈.

Sen lekstuga på jobbet..

Vet känslan av att ha - och betala för - tre hästar och ha noll ridbara. It sucks! I mitt fall dock två ettåringar så inte så mycket mer att förvänta sig av dem. Men den enda som skulle vara ridbar är drabbad av fånghelvetet så det blir väl i bästa fall ridning när höststormarna och mörkret anländer igen. Och så dessa räkningar som bara sveper in som en tsunami för hö, försäkringar, snart hovslagare igen, vaccinationer, veterinär, medicin, höanalyser med mera.

Och när det äntligen kommer någon som ska stapla alla höbalar så gör sköter han det som en fullständig klantskalle, glömmer tre balar, river ner halva staketet och sätter hälften av balarna ute i hagen. Och så kommer det snart en räkning till för detta uruselt utförda arbete. Skulle inte förvåna mig om det är värdelösa analysvärden på höet också så jag får handla massor av dyra tillskott till unghästarna.

Känns som att det för närvarande kostar mig mellan 70000 och 100000 skattade pengar om året för att få lov att fylla min fritid med att stängsla hagar med stenhård mark, mocka, laga saker som går sönder, rensa ogräs på ridbanan, röja gräs som växt upp under staketet, städa bort gammal ensilageplast, gräva om gödselstacken och skuffa runt blytunga höbalar. Och, ibland, titta på tre hästar.

*anmäler mig också till irritationsklubben*
 
Hahahaha, jag rensade också mina saker för ett tag sen och hittade en bok från syslöjden när jag gick i mellanstadiet. Då på en sida skulle man skriva en ”rapport” på ens arbete. Jag hade gjort ett par pyjamasbyxor och hade skrivit såhär:

Vad sydde du? - Pyjamasbyxor
Hur sydde du det? - Jag tog tyg och sydde ihop det.
Hur blev resultatet? - Bra

…… nyanserat och utförligt var det ja, inte alls jätte oengagerat… :angel::angel:
Ibland när jag läste konst på universitetet var jag sugen på att skriva så, så less på analyserna och ville bara göra.
 
En häst som nyss lämnat sjukhage och behöver gå separerad i liten hage med kompisarna nära. Så använder en hage som skulle vilat och mockar hage för fulla muggar varje dag. Hagen som skulle användas egentligen när gräset typ lika högt som jag är lång så kommer behöva stripbeta ut i den länge och fortsätta mocka..
Och just nu ingen rid/körbar häst förrän hovis varit ute i början av nästa vecka.
Irriterande när man har tre 🙈.

Sen lekstuga på jobbet..

Fy, jag tror att vi är båda irriterade över att sommaren, en tid där man kan vara mer hästledig men samtidigt göra det roliga som att rida, mest är jobb fortsatt.

Självklart hade hästarna tagit rejäla tuggor precis vid sadelgjordsläget, så jag kunde inte ens rida ut som planerat i det sköna svala vädret. Och mäklaren ringde och sa att säljaren inte godtar budet på ett hus innan. Skitdag och skithumör.
 
Vet känslan av att ha - och betala för - tre hästar och ha noll ridbara. It sucks! I mitt fall dock två ettåringar så inte så mycket mer att förvänta sig av dem. Men den enda som skulle vara ridbar är drabbad av fånghelvetet så det blir väl i bästa fall ridning när höststormarna och mörkret anländer igen. Och så dessa räkningar som bara sveper in som en tsunami för hö, försäkringar, snart hovslagare igen, vaccinationer, veterinär, medicin, höanalyser med mera.

Och när det äntligen kommer någon som ska stapla alla höbalar så gör sköter han det som en fullständig klantskalle, glömmer tre balar, river ner halva staketet och sätter hälften av balarna ute i hagen. Och så kommer det snart en räkning till för detta uruselt utförda arbete. Skulle inte förvåna mig om det är värdelösa analysvärden på höet också så jag får handla massor av dyra tillskott till unghästarna.

Känns som att det för närvarande kostar mig mellan 70000 och 100000 skattade pengar om året för att få lov att fylla min fritid med att stängsla hagar med stenhård mark, mocka, laga saker som går sönder, rensa ogräs på ridbanan, röja gräs som växt upp under staketet, städa bort gammal ensilageplast, gräva om gödselstacken och skuffa runt blytunga höbalar. Och, ibland, titta på tre hästar.

*anmäler mig också till irritationsklubben*
Välkommen till klubben, snacks är till höger 🙈
 
Välkommen till klubben, snacks är till höger 🙈

Får jag vara med? Jag tappade nedre delen av trimmerhuvudet när jag röjde i lupinskogen (de ska döden dö :rage:) och givetvis finns det inte en suck att hitta det innan hösten då allt vissnat (nämnde jag att det är en SKOG av lupiner?! :grin:). Jag har ingen aning om hur f-n det gick till för jag har aldrig varit med om något dylikt. Köpa ett nytt lär kosta ett antal hundralappar så det finns mycket att irritera sig på med det hela. Sedan har jag PMS och har typ svullnat upp två storlekar också, dvs anorexitankarna har frispel.

Skitdag idag helt enkelt :mad:
 
Får jag vara med? Jag tappade nedre delen av trimmerhuvudet när jag röjde i lupinskogen (de ska döden dö :rage:) och givetvis finns det inte en suck att hitta det innan hösten då allt vissnat (nämnde jag att det är en SKOG av lupiner?! :grin:). Jag har ingen aning om hur f-n det gick till för jag har aldrig varit med om något dylikt. Köpa ett nytt lär kosta ett antal hundralappar så det finns mycket att irritera sig på med det hela. Sedan har jag PMS och har typ svullnat upp två storlekar också, dvs anorexitankarna har frispel.

Skitdag idag helt enkelt :mad:
Välkommen in, jag ska knäcka en lupin åt dig om jag ser en. "detta är för @athena_arabians din jävel!"
 
Min mamma är så rolig. Hon fyller 70 nästa år, är smart som tusan (arbetar fortfarande halvtid som överläkare) och har ett stort samhällsintresse.

Trots att hon behärskar det mesta av modern teknik har hon aldrig haft en smartphone förrän i år då jag köpte en till henne i födelsedagspresent. Innan har hon i alla år kört med mobiler som bara går att ringa och sms:a med och inte brytt sig om att skaffa något bättre.

Men nu! Hon har börjat skicka smileys i våra smskonversationer, hon tar selfies på sig själv när hon sitter med sina katter, hon spelar wordfeud med min lillebror, hon har skaffat Facebook och hon har till och med börjat ha med sig mobilen när hon ska ut och handla "för man kan ju googla andra inköpsställen om det man behöver är slut på första!".

Trodde aldrig att hon skulle bli så modern :laugh:

Precis sa sa Maken om mobiler for nagra ar sedan. Sedan skulle jag prompt ha en ny storre mobil men hade en som inte ens var ett ar gammal ... SA ... Maken ville inte alls ha en ny mobil, men fick helt enkelt lov att ta min gamla for att jag skulle kunna kopa en ny.:grin::laugh: Numera ar han ocksa google proffs och laser allt fran nyheter till bocker pa mobiler. :D
 
Det brinner hos en granne. :( Kom upp från duschen och övervåningen var rökfylld och trodde att det brann hos mig, men det var grannen i radhuslängan nedanför.

Nu har jag vädrat ut den värsta röken och brandmännen har börjat ta det lugnare även om det fortfarande ryker ur taket. Lite oroligt har det varit för det ligger bara 10 meter från och det blåser 13 m/s i byarna och vinden ligger mot vårt håll (därav all rök i huset).
 
Solat en stund men började sticka i benen så gick in igen. Har idag funderat väldigt mycket på hösten så att det ska funka så bra som möjligt. Har jämfört lite med andra stall i samma standard och service och inser att det är väldigt billigt att stå här. Men istället för att höja hyror tänkte jag införa något form av system att per häst tex ett pass i veckan.
Har nu funderat så många varv fram och tillbaks på detta så är mer än lovligt snurrig.
Men den person som hjälp mig hittills mest har blivit sjuk och kommer inte kunna göra så mycket på samma sätt så måste hitta andra lösningar. Samtidigt vill jag inte att det ska drivas direkt kollektivt men något pass per vecka och häst borde nog de flesta vara ok med 🤔
 
Vi lyckades klämma in en promenad utan att bli blöta för någon timme sedan. Sedan har det nästan varit sol en stund, och temperaturen klättrade upp till 18 grader. Jag släckte alla lampor, men nu är det KOLSVART igen..... *Hukar mig för nästa skyfall*..... :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så less på den sida som kommer upp när jag startar hemmadatorn. Denna sida kom upp vid datorbyte. Alla dessa rutor som kommer om...
Svar
3
· Visningar
233
Senast: Shaggy
·
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
355
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 938
Senast: Inte_Ung
·
Svar
714
· Visningar
37 306
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp