Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att prognoserna har varit hyfsat dåliga på sistone med - stora - ändringar i sista minuten. Det måste vara ovanligt svårt att tolka väderläget just nu. Eller så handlar det om en bunt oerfarna semestervikarier..... :D

Det kul att ha koll på olika appar... senaste dagarna har jag undrat om SMHI och Klart är inställda på samma ort, så stor skillnad har det varit! :rofl:
 
Känns lite motsägelsefullt... :cautious:

Edit: Jag har fått likadant här nu... förutom att det finns inte regn förrän på lördag (och då det lilla). Ska bli spännande det här...
Jag tycker att prognoserna har varit hyfsat dåliga på sistone med - stora - ändringar i sista minuten. Det måste vara ovanligt svårt att tolka väderläget just nu. Eller så handlar det om en bunt oerfarna semestervikarier..... :D
Frasse-katten har inte kommit in än, så länge hon är kvar ute tror jag inte på oväder. :laugh:

Men självklart förstår jag att det är extremt svårt att förutsäga vart åskskurarna tänker slå till.
 
Även här har vi fått meddelande om kraftiga regn- och åskskurar trots vi samtidigt har klass 1-varning för höga temperaturer :cautious: Dock är det oväntat svalt ute, runt 22, och mulet :confused:

Jag njuter av svalkan dock och har stängt in katterna i sovrummet för att vädra resten av lägenheten. Känt av värmen så mått illa under natten men nu börjar det bli bättre, äter frukost och dricker lite vätskeersättning.
 
Gått hundpromenad. Trodde inte jag skulle överleva. Hunden hittade ett källflöde att bada i. Det var lite för grunt (10 cm :D ) och dyigt för mig så jag avstod.

Väl hemma slängde jag mig i duschen och avstod från att torka mig.
Eftersom jag är nyduschad ska ja ta en sväng till stan och apoteket. Och passa på att boka släpvagn till i morgon när jag ska hämta skänk hos vännen.
 
Köpte en sån till ungen för många år sen
5 gånger fick vi göra om
Ena jäkla kantlisten blev ju fel hela tiden hahah
Åh nej, det är ju det värsta när man bygger Ikea-möbler! När man kommer till steg 21 och inser att man gjorde en jättetabbe på steg 6 liksom... Det har definitivt hänt mig, men inte denna gång som tur är!
Åh fan, blev just överbjuden till grannarna på bubbel i eftermiddag :up:
Jag har ett bord bokat på vinbaren som ligger på vår gata och gjorde misstaget att spana på menyn redan nu. De har bl.a. en crèmant d'Alsace som det står mitt namn på... Herregud, kan det bli kl 19 snart eller?
 
Förutom att spana på vinbarens meny dricker jag morgonkaffe & smoothie och inväntar att klockan ska bli 10 då det är dags för möte med chefen. Han går på semester imorgon och jag har en vecka kvar efter denna. Håll en tumme för att detta möte inte kommer att gå ut på att han ger mig 345 orimliga arbetsuppgifter att klara av innan semestern :nailbiting:
 
Tror fan att jag kollat FÖR mycket på Harlots. Inatt drömde jag att anledningen till mitt möte med banken var att jag skulle starta bordell.

D3536ACA-95A5-4C23-83E4-264B3A26537B.jpeg
 
Varmt trots att de både regnade och åskade igår 😫 Knappt sovit i natt trots korsdrag med fönster, fläkt osv .. Hmpft kommer bli en lång dag ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
690
· Visningar
36 315
Senast: Bufera
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 747
Senast: Marita73
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp