Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som det ÖSREGNAR här idag :eek: ! Jag var ute och släppte ut hästarna vid sådär 5:30. Det var 18 grader varmt, och det kändes som att stå i duschen. Helt genomblöt blev jag på bara de futtiga minuter jag var ute!

Men rätt så härligt med regn idag, måste jag säga.... :) Det har till och med den goda smaken att regna från rätt håll, dvs INTE på den sidan med de två fönster som jag putsade igår :D !

Väluppfostrat regn? :laugh:
 
Ett fönster till putsat på all ytor (ett som satt på sidan där det regnar - men inte så mycket) :up: !

Det är märkligt vad mycket ljusare det blir med välputsade fönster...... :angel:

Om en stund tänkte vi trotsa regnet, ta med paraplyer, och åka till Kjugekull med hunden. Där har jag inte varit på 100 år, men det ska visst vara trevligt att vandra/promenera där :) .
 
Fast nej det är väl inte "livet med tonåring"? Jag var rätt slarvig i mina tonår men inte lämnade jag ruttna matrester i mitt rum, har aldrig stött på problemet bland varken mina vänner då eller tonåringar jag haft kontakt med senare i livet.
Inte jag heller.

Men varken du eller jag torde ha kvalat in i kategorin "väldigt trotsig och stökig tonåring"?

Tonåringar har sina faser och de är inte alla stöpta i samma form.
Själv kom jag väldigt väldigt lätt undan medmin avkomma. Men det berodde knappast på mitt eminenta föräldraskap. Snarare på tur tror jag.
 
Man kan alltid låta blli att klippa och tänka att man är en "bi-hjälte" :D
Är det mest gräs och knappt några blommor så klipper jag. Men vitklövern växer dessvärre lite glest och det är svårt att spara tuvor så som jag brukar göra med andra blommor i gräset.

Men min plan är att ersätta gräsmattan undan för undan, med blommor. Och nu när jag har bin får jag tänka något extra varv på vilka blommor jag väljer. Det är inte bara jag som ska gilla blommorna.
 
I dag ar det en genom mulen morgon :D sa harligt mitt i den "soliga perioden". Man blir inte lika glad over molnigt som over soligt under regnperioden, men det kanns sa himmelens skont en stund ... tills det slapper om ett par timmar. Det blir alltsa jobb med hundarna tidigt i dag innan det blir for varmt.
Men forst ska jag dricka upp mitt kaffe!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 883
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 995
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 604
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp