Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du redan vaken? :eek:

Jepp! Hade oerhörd ångest pga den tidiga uppstigningen igår afton. Grannen lovade att hon skulle kliva upp 07 och dra på tung hip hop med massa bas för att väcka mig (eh och resten av huset sjukt poppis 07 en lördag morgon 😅 ) MEN DEN UNGDOMEN GICK JU INTE ATT LITA PÅ :confused:Det var tyst som i graven men jag lyckades dock vakna med trippla väckarklockor och stod i givakt på Strömkajen vid Grand Hotel 08.30 🕺🏼
Men jag har ju mått bättre... hela dagen är i sedvanlig ordning förstörd pga uppstigen innan 10.00. Dricker kaffe och har käkat en mazarin pga i stort behov av uppiggande medel.
 
Jepp! Hade oerhörd ångest pga den tidiga uppstigningen igår afton. Grannen lovade att hon skulle kliva upp 07 och dra på tung hip hop med massa bas för att väcka mig (eh och resten av huset sjukt poppis 07 en lördag morgon 😅 ) MEN DEN UNGDOMEN GICK JU INTE ATT LITA PÅ :confused:Det var tyst som i graven men jag lyckades dock vakna med trippla väckarklockor och stod i givakt på Strömkajen vid Grand Hotel 08.30 🕺🏼
Men jag har ju mått bättre... hela dagen är i sedvanlig ordning förstörd pga uppstigen innan 10.00. Dricker kaffe och har käkat en mazarin pga i stort behov av uppiggande medel.
Sov på båten istället? :D
 
Har fortfarande träningsvärk sen klättringen i torsdags... Nu sitter jag här och vill att det ska bli lunchtid så att jag kan skicka sms till vän och fråga om vi ska klättra imorgon :p (Har bestämt mig för att inte höra av mig innan lunch, men klockan går så låååångsamt)
 
Förmiddagens pyssel
IMG_20190713_101251_823.jpg
Mycket nödvändig skylt till toan
 
Jag är på stranden. Hinner med ett par timmar innan jobbet.
Dricker kaffe ur den gröna muggen. Den muggen skulle alltid maken ha för det var hans favoritfärg. Om någon annan råkade ta den så tog han den helt fräckt ur näven på dom. Vi hade mängder av dessa i alla möjliga färger. Jag lämnade alla utom den gröna och en lila :devil:

Visa bifogad fil 33013
Haha jag gillar grönt men denna vilken gräslig nyans :wtf::laugh:
Förstår verkligen att du lämnade honom!
 
Håller tummarna för att vädret sköter sig någorlunda idag så vi kan åka iväg och promenera på något mysigt ställe i eftermiddag... :) De senaste dagarna har varit ett kaos av ömsom sol och ömsom hastig påkomna störtregn (ibland komplett med åska!), så man vet ju aldrig..... :nailbiting:

Sitter just nu och sippar på ett glas vitt vin med en stor isbit i - känns som en trevlig lördagslunch :D !
 
Well ... da jag inte kom ihag vad "Rainier Cherries" heter pa Svenska fick jag googla och oversatta. Google ar battre pa å an mig (men om jag verkligen anstranger mig sa kan jag :p) det var bara att kopiera och pasta in det. :p



Du har inte mojligen nagot recept? pa bade sylt och likor. Jag tror att sylt kan bli lite for sot ... aven utan socker, de ar verkligen sota, men kanske om jag ocksa anvander citron 🤔 Da jag inte gjort nagot mer avancerat an kopt sylt de sista 25 aren sa behover jag dock ledning och rad.
Det går att göra om inställningarna på datorn så att det går enkelt att få till å, ä och ö. Och på mobilen så kan du använda svenskt tangentbord.

Angående sylten så kärnar jag också ut dem för hand men borde nog skaffa något hjälpmedel. Ganska tidskrävande :cautious:
Och vad gäller krikonen så står jag mest på marken och tittar upp på träden och känner mest att det är lite Freddy på Elm Street varning att börja klättra i dessa :nailbiting:
 
Det går att göra om inställningarna på datorn så att det går enkelt att få till å, ä och ö. Och på mobilen så kan du använda svenskt tangentbord.

Angående sylten så kärnar jag också ut dem för hand men borde nog skaffa något hjälpmedel. Ganska tidskrävande :cautious:
Och vad gäller krikonen så står jag mest på marken och tittar upp på träden och känner mest att det är lite Freddy på Elm Street varning att börja klättra i dessa :nailbiting:


Problemet ar inte att jag inte kan fa Svenska bokstaver pa mitt tangentbord. Problemet ar att min hjarna inte switchar sa enkelt och jag inte kan byta mellan tangentbord sa enkelt. Jag har forsokt och det slutade med att jag varken kunde skriva pa Engelska eller Svenska da mina fingrar inte hittade ratt bokstav/tecken och jag plotsligt inte kunde stava, ALLS, pa Engelska heller.
Da och da letar jag modosamt fram mina å, ä, och ö ... men det tar tid och jag "typar" ganska fort och tittar inte alls pa tangentbordet sa det blir sa himla svart och modosamt. Dessutom tror jag att det skulle gora att det synns annu mer hur daligt jag verkligen stavar numera. :cautious:

I gar (det ar mitt i natten nu🙄) fick jag tipset att anvanda en virknal for att "fiska upp" karnan ur korsbaren. 😳 Det gick. Men jag skulle fa agna den narmaste veckan at att karna ur korsbar, sa den tekniken utgar.
 
Lördag kväll här, kl 22. Är helt slut... såå trött.... blir natti natti snart.

Så j-a tråkigt bara att sambon precis kom hem och jag har knappt sett honom idag.

Nackdelen med våra olika jobb och scheman när det är högsäsong (skollov) och hela ön är proppad med gäster. Bra för business dock och vi får påminna oss att dessa veckor varje år är anledningen att vi kan bo och ha arbete öht på en paradisö :heart

Men ändå, natti natt :cautious:;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 096
Senast: Enya
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 861
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 426
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp