Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju en tidsoptimist av rang. Mycket begåvad på den fronten. Insåg att ”Helvete jag är sen!”
Alltså räserdammsög jag hela jättehuset, dammtorkade, städade toa/dush/bad, hängde undan lite kläder så andras får plats etc.

Jag har aldrig sett en människa som är så röd i nyllet som jag var. Vi har 29 grader ute nu och typ samma inne.
Jag såg ut som jag sprungit Stockholm maraton. I nuvarande otränade skick. 🍅🦐🏃‍♀️

Försökte rota fram något täckande smink. No luck på den fronten!

Inser nu att jag sett en h fel på klockan. Jag har alltså en h att chilla, återfå normal färg och puls. 😂
 
Mysig eftermiddag med mamma, blev det.... Vi började på ett gårdscafé, där jag med mina 50 år var YNGST.... :D Ingen aning om varför - det var verkligen inget café som jag upplevde riktade sig speciellt mot pensionärer.... Men...jag åt min första Margaretatårta där, och den var HELT suverän :d !

Sedan åkte vi vidare till en loppis där jag fyndade en ursnygg gammal ram i svart och guld. Vi avslutade dagen på Trästället - en rolig affär med många fina prylar för både inomhus- och utomhusmiljö.

Norra Skåne visade sig från sin bästa sida, och vi hade perfekt väder hela vägen. Sisådär 23 grader och lite blandat med sol och moln :) .
 
Åkt båt och vandrat runt på Drottningholmsslott idag. Nu hemma och möts av denna syn. Luftballongsäsongen är igång!

33362
 
Jag åkte till stallet och red ut efter jag varit i Örebro. Det gick inte så strålande. Det är svårt som fan att få hästen att skritta normalt på uteritter. Så det ändrade inte på mitt mulna humör.
 
Bara att fortsätta öva
Det kan ta tid att få dem att slappna av
Långa skrittpromenader hjälper
Han skrittar fint på lång tygel men inte när jag kortar upp tyglarna. Hästen är inte någon ungdom heller. Han är 20 år och borde ha lärt sig hur man skrittar vid det här laget. På ridbanan kan han det, men på uteritter är det svårare. Han taktar inte men det blir en konstig miss i taktmässigheten som gör skritten guppig.
 
igentligen skulle jag sova nu :cautious: men när man får hoppa in lite extra imorgon på jobbet så(chefen ringde och frågade snällt). men jag somnar när jag somnar de är inte lönt att tvinga kroppen till att sova för de blir 10 ggr värre hos mig:cautious::D
 
Jag ar latt salongsberusad efter en lang "crying jag" medan jag har chattat med en gemensam van till Lisa, som nu ar pa hospis for att hon ar doende i cancer. Lisa ar inte ens 50 ar annu ... det har ar svarare an nar mamma var i hospice nar hon var 80+.
I morgon kanns det sakert battre igen ... men ... ibland suger livet 😢
 
Brr fryser som bara den och morgontrött. varför sa jag ja till jobb nu på morgonen .jag är alltid lättfrösen
 
Jag har just atit upp en pase godis som var till en kompis. Och en choklad kaka. Och en halv flaska vin (vilket ar alldeles for mycket for mig. Jag ar klart salongs berusad) ... Klockan ar dags att lagga sig da jag ska upp tidigt. Princess Diva tigger och ber att fa ga och lagga sig i sovrummet men jag insisterar att hon ska vara social en stund.
Och jag grater fortfarande over Lisa ... En riktigt bra manniska, som en gemensam van uttryckte det.

Nu ar det dags for sangen efter en besvarlig dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Enya
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 861
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 427
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp