Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Se där. Polisen reagerade och har engagerat sig. Killen som hjälpe till att bogsera bort bilen har också hört av sig. Lätt förtvivlad över att ha bllivit indragen i detta. Han kunde också berätta vart bilen bogseerats och jag bad honom berätta det för polisen.
Hoppet om mänskligheten är inte ute.
 
Gör exakt detta:

33543
 
Varit hemma hos grannarna och blivit bjuden på spansk gryta med kikärtor, chorizo och komage! :laugh: Aldrig ätit komage innan så var faktiskt lite ängslig, även om jag äter allt, men det var inget fel på det! Och grytan var allmänt magisk, liksom allt annat spanjoren lagar.
Fick en aloe vera-planta med mig hem också. ”För att du är vår fjälla”. Man tackar, man tackar.

(Jag blir så bortskämd av dom däringa bögarna!)
 
Råkade fastna på operan och missade således resten av vår tilltänkta kulturella dag. Lite fail men tröstshoppade en lila paljettklänning, prickig väst samt lila ögonskugga plus en kul huvudbonad. Och tänkte komma igen på ”kulturell onsdag” i denna outfit :D
 
Sitter och försöker komma över tröskeln att ringa till mormor och fråga när hon är hemma. Varför är det så svårt ibland att bara lyfta luren och ringa? :arghh:
 
Fick ett mail från en väns vars son nu ska göra något skolarbete och behövde svar ang vilken roman skriven på 1900-talet som varit mest betydelsefull för mig. Eh.. behövde typ googla roman iom osäker på exakt vad som kännetecknar det. Insåg sen att jag nog inte läst en roman sen en halv evighet. Tror inte senaste Kepler eller ridhandböcker kvalar in. Känner mig ganska okulturell.. Kanske borde joina @tornblomma och bilda mig mer..
Kan ev drabbats av kraftig kultur-resistans pga rejält kulturmarinerad förälder under tonår.
 
Har precis börjat planera tårta inför torsdag. Tror att det blir en ljus tårtbotten. Fylld med ett lager jordgubbsmousse (på färska jordgubbar) och ett lager mjölkchokladganache. Tror att det kan bli bra :) !
 
Harry Potter?

Vad betyder kulturmarinerad? Marinerad i kultur? Väldigt kulturell eller bara insnöad, kanske i grillolja?
@tuaphua

Iofs läst Tolkien. Men det var väl 20 år sedan typ..

Ena föräldern undervisade i estetik och filosofi inom vården. Det var mycket kultur- och filosofi-snack hemma och såna gäster. Som tonåring var det ju döden att behöva lyssna på.
Det var väl lite dåligt att inte vara väldigt intresserad av finkultur så. Och just det har väl färgat mig lite..
Det var inte så många andra tjejer i mellanstadiet som lyssnade på hårdrock exempelvis. Det var mer pojkband etc. Jag blev lite anti tror jag.. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 049
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 656
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp