Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åt lunch på Tinget. Passade på att anmäla mig till 4 av deras resor. Så nu ska jag åka till Askersund, Strängnäs, Stockholm och Bredsand:rofl:
Ska anmäla mig till fler längre fram. Får passa på att åka runt lite på min semester.
Sedan är jag anmäld till deras långresa ner till Österlen den 18e augusti, blir 5 dar där.
 
Iofs läst Tolkien. Men det var väl 20 år sedan typ..

Ena föräldern undervisade i estetik och filosofi inom vården. Det var mycket kultur- och filosofi-snack hemma och såna gäster. Som tonåring var det ju döden att behöva lyssna på.
Det var väl lite dåligt att inte vara väldigt intresserad av finkultur så. Och just det har väl färgat mig lite..
Det var inte så många andra tjejer i mellanstadiet som lyssnade på hårdrock exempelvis. Det var mer pojkband etc. Jag blev lite anti tror jag.. :laugh:
Tycker det låter helt ljuvligt :love: jag hade en tant som jag hälsade på ibland och hon var så fantastiskt intellektuell och visste allt om allting, kultur, nöje, politik osv. Det gick att prata om allt och ingen fråga var för dum att ställa.
 
Åt lunch på Tinget. Passade på att anmäla mig till 4 av deras resor. Så nu ska jag åka till Askersund, Strängnäs, Stockholm och Bredsand:rofl:
Ska anmäla mig till fler längre fram. Får passa på att åka runt lite på min semester.
Sedan är jag anmäld till deras långresa ner till Österlen den 18e augusti, blir 5 dar där.
Roligt att det är så mycket aktiviteter :)!
 
Fick ett mail från en väns vars son nu ska göra något skolarbete och behövde svar ang vilken roman skriven på 1900-talet som varit mest betydelsefull för mig. Eh.. behövde typ googla roman iom osäker på exakt vad som kännetecknar det. Insåg sen att jag nog inte läst en roman sen en halv evighet. Tror inte senaste Kepler eller ridhandböcker kvalar in. Känner mig ganska okulturell.. Kanske borde joina @tornblomma och bilda mig mer..
Kan ev drabbats av kraftig kultur-resistans pga rejält kulturmarinerad förälder under tonår.

Finns ju så många olika kategorier och typer av böcker! Men de som spontant kommer upp i huvudet som tunga 1900-talare är för mig:

”Det andra könet”- Simone de Bevauoir.
”Processen”- Kafka
”Gruppen”- Mary McCarthy
”Odysseus”- James Joyce
”Mot fyren” - Virginia Wolf
”Hundra år av ensamhet” - Gabriel García Márquez

Andra som också borde kunna kvala in:
Sagan om ringen, Purpurfärgen, Flugornas Herre, Anne Franks dagbok, Nils Holgersson, Onkel Toms stuga, Den gamle och havet, Utvandrarna, Mina Drömmars stad osv osv
 
Nils Holgersson är kanske den mest betydelsefulla av dessa (med undantag Tolkien), med tanke på hur det svenska språket förändrades i samband med att boken gavs ut i skolorna.

Så nu fick jag känna mig lite kultiverad oxå :D
 
Undrar hur många som vet hur ont jag har
Troligen ingen för jag pratar inte om det.
Nacken är paj, axeln och armbågen på h sida är paj, ländryggen är paj.
Jag har dock inte sökt för det
Kör huvudet i sandentaktiken.
Så länge jag inte vet att det finna skador så finns de inte.
Nu när jag jobbat med mindre barn i två veckor så värker nacken oavbrutet.
 
Har precis skickat iväg ett meddelande på messenger till en person som jag tror mig kan ha spelat i team med i ett mobilspel för typ 1 år sedan.

Nu är jag ett nervvrak och det känns som att jag håller på att avlida, tänk om det är fel person? Eller om personen inte alls minns mig? Eller om personen bara tycker att jag är allmänt konstig som hittat hen på fb? :nailbiting::nailbiting:

Tillägger att vi chattade väldigt mycket under tiden vi spelade i team, men sedan försvann personens konto helt spårlöst och nu skrev jag alltså och frågade vad det var som hände då.
 
Finns ju så många olika kategorier och typer av böcker! Men de som spontant kommer upp i huvudet som tunga 1900-talare är för mig:

”Det andra könet”- Simone de Bevauoir.
”Processen”- Kafka
”Gruppen”- Mary McCarthy
”Odysseus”- James Joyce
”Mot fyren” - Virginia Wolf
”Hundra år av ensamhet” - Gabriel García Márquez

Andra som också borde kunna kvala in:
Sagan om ringen, Purpurfärgen, Flugornas Herre, Anne Franks dagbok, Nils Holgersson, Onkel Toms stuga, Den gamle och havet, Utvandrarna, Mina Drömmars stad osv osv
Fast det gällde ju romaner som varit betydelsefulla för henne ...
 
Första dagen på jobbet efter semestern, helt okej dag. De märks ju att man har tagit de lungt i 3 veckor nu.
Jag ska ju sova nu men de går inte , nåja jag somnar när jag somnar iallafall :D
 
Jag fick tummen ur och ringde, dock ingen mormor som svarade, gick till röstbrevlådan. Får se om hon ringer upp sen eller om jag får göra ett nytt försök imorrn. :)
Ja ringer jag min mormor den närmsta tiden så får jag höra genom bägge öronen att vi inte hade tid att köra till henne på semestern
 
Har precis skickat iväg ett meddelande på messenger till en person som jag tror mig kan ha spelat i team med i ett mobilspel för typ 1 år sedan.

Nu är jag ett nervvrak och det känns som att jag håller på att avlida, tänk om det är fel person? Eller om personen inte alls minns mig? Eller om personen bara tycker att jag är allmänt konstig som hittat hen på fb? :nailbiting::nailbiting:

Tillägger att vi chattade väldigt mycket under tiden vi spelade i team, men sedan försvann personens konto helt spårlöst och nu skrev jag alltså och frågade vad det var som hände då.
Det var rätt person! :banana::banana:

Jag är så glad att jag hittade personen igen :laugh:

Och hon hade tydligen letat efter mig med, och tänkt på mig under tiden vi inte haft någon kontakt. Oj, vad glad jag blev av bara skriva detta nu :love:

Jag är så orimligt glad och tror att jag ska spricka :D:p
 
Var här igår.
Känner mig typ bakfull idag.
 

Bifogade filer

  • D434B412-8AE4-4A58-9781-FB8CB4C97B6E.jpeg
    D434B412-8AE4-4A58-9781-FB8CB4C97B6E.jpeg
    345 KB · Visningar: 39
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 995
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 188
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 605
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp