Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bråk med dottern om tvätt och städning. Nej, hotell mama existerar inte längre när jag också jobbar. Vi måste båda hålla efter. Dottern var hos pappan fredag kväll till lördag em. Första träffen på 6 veckor och hon är alltid tvär när hon varit hos honom. Då tänder hon för skitsaker. Den här gången var det för att jag tyckte hon måste komma ihåg att skölja ur petflaskorna innan de går till återvinningen. Då var jag "arg"...
 
Har haft en vän här över helgen som jag inte träffat på 4 år. AMAZING! Samtidigt som jag skulle vilja skriva 2 a4 långt inlägg om reflektioner över livet, hur mycket som ändras på 4 år och vad åldersskillnad har för betydelse.... men orkar inte. Vet inte ens vart jag skulle börja!

Bra helg i alla fall och tillbaka till jobb imorgon
 
Migrän igår. Så otroligt besviken på två personer i min närhet som utöver att de behandlat mig som någon sorts dörrmatta som mest finns där och kan ta hand om skiten så har de behandlat en häst i min närhet som en gammal sko typ. Därav mitt migrän.
Och ja, jag kommer DUMPA!!! Aldrig att jag ställer upp för dem mer. Man hanterar inte ett djur på det viset och man behandlar inte mig på det sättet heller. Någon jävla måtta får det vara. Men jag kommer också sörja de bra sidorna hos de här människorna som jag umgåtts ganska mycket med sista året.
 
Har precis kommit hem efter att ha spenderat några timmar på akuten pga plågan, som var överjävligare än annars, så lite intravenös medikament behövdes och det tog udden av det värsta i af.

67038704_2934593953224718_8430365815240392704_n.jpg


Alla prover som togs såg bra ut och remiss till MR och neurolog ivägskickade då CT'n tydligen visade att där kan evt vara något där + ny typ av medikament utskrivet, som tydligen kan ha god effekt på hortons och eftersom plågan och hortons är typ syskon/kusiner i gruppen klusterhuvudvärker, så hoppas vi på att de hjälper och om inte, så utforskas andra vägar.

Nu ska jag knapra lite kex och sen (förhoppningsvis) sova..
 
Har precis kommit hem efter att ha spenderat några timmar på akuten pga plågan, som var överjävligare än annars, så lite intravenös medikament behövdes och det tog udden av det värsta i af.

67038704_2934593953224718_8430365815240392704_n.jpg


Alla prover som togs såg bra ut och remiss till MR och neurolog ivägskickade då CT'n tydligen visade att där kan evt vara något där + ny typ av medikament utskrivet, som tydligen kan ha god effekt på hortons och eftersom plågan och hortons är typ syskon/kusiner i gruppen klusterhuvudvärker, så hoppas vi på att de hjälper och om inte, så utforskas andra vägar.

Nu ska jag knapra lite kex och sen (förhoppningsvis) sova..
Var det Aimovig du fick utskrivet?
 
Sitter och försöker klura ut ett LAS-ärende. Om jag fattar rätt måste jag varsla en medarbetare och jag VILL INTE förlora denna, det är bannemig en av mina bästa "inhoppare", pålitlig och ställer alltid - verkligen alltid upp. Skit också
 
Sitter och försöker klura ut ett LAS-ärende. Om jag fattar rätt måste jag varsla en medarbetare och jag VILL INTE förlora denna, det är bannemig en av mina bästa "inhoppare", pålitlig och ställer alltid - verkligen alltid upp. Skit också
Det där suger verkligen. Haft liknande situation där sist in var en klippa och näste i turordningen en hopplös katastrof
 
Det där suger verkligen. Haft liknande situation där sist in var en klippa och näste i turordningen en hopplös katastrof
Ja vafasen alltså!
Nu ska ju "min" plugga och kan ändå inte jobba som innan, men om jag fattar mailet från handläggaren rätt får jag inte ens behålla honom på den omfattning som blir kvar. Stor förlust.
Och handläggaren är på semester så jag kan inte bolla frågan heller...
 
Alla tre hästar motionerade. En trip till stan för att köpa sista virkesbitarna till trappan och hämta upp icaonline ordern för denna veckan blir det nu :) Sen tänkte jag ta tag i att göra det sista på transporten för att kunna lägga ut den på annons.
 
Finns ju så många olika kategorier och typer av böcker! Men de som spontant kommer upp i huvudet som tunga 1900-talare är för mig:

”Det andra könet”- Simone de Bevauoir.
”Processen”- Kafka
”Gruppen”- Mary McCarthy
”Odysseus”- James Joyce
”Mot fyren” - Virginia Wolf
”Hundra år av ensamhet” - Gabriel García Márquez

Andra som också borde kunna kvala in:
Sagan om ringen, Purpurfärgen, Flugornas Herre, Anne Franks dagbok, Nils Holgersson, Onkel Toms stuga, Den gamle och havet, Utvandrarna, Mina Drömmars stad osv osv

Ja, efter lite googlande insåg jag att jag läst en del romaner om än för typ tusen år sen. Fler av de du listar har jag ju läst. Men vete fasen om så många betytt så mkt för mig. Jag drar ihop ngt iaf för att hjälpa ungen.
 
Dagen började i kaos. Dels var jag så trött att jag ville dö när klockan ringde. Sen ringde hovis som kom en h för tidigt. Jag hoppades typ han ringde för att han var sjuk och jag fick lägga mig igen. Men icke! Kastade mig iväg utan mat i magen.
Kom dock hem till sambo som gjort fin-frukost. Och nu tänker jag faktiskt ta en nap. Sån lyx! ❤️🛌
 
En märklig känsla att känna att jag har första tjing på att rida medishästen men nu är ridningen delegerad till ägaren idag.

Själv borde jag ta tag i att försöka få ordning i lillstugan.
 
Torsdagens tårta är igång :) ! Tårtbottnen har precis kommit ur ugnen, och så fort den har svalnat ska den plastas in och få vila tills imorgon. Har smält ihop choklad och grädde till chokladfluffen, som ska stå i kylen över natten och vispas upp imorgon. Imorgon gör jag jordgubbsmoussen och sedan fyller, spacklar, täcker och dekorerar jag imorgon eftermiddag/kväll. Det är MÅNGA moment, och det krävs en hel del planering för att det ska fungera, men det är så himla roligt att få göra en tårta under semestern när man har tiden..... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 856
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 152
Senast: Enya
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 420
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp