Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Multitaskar. Slöar på buke, har The big bang theory på på tvn och lyssnar på en föreläsning inom studierna. Och lyssnar på regnet som vräker ner ute.
 
Inget speciellt. Kom in. Gav Jinns kvällsmålet. Tog en snabbdusch och sen har jag inte kommit längre.
Juste väntar på tevatten - kvällsro


@tuaphua det där kaffet såg intressant ut. Har aldrig sett det.

Ja, jag dricker ju inte kaffe. Men sambon gillar det. Vi har haft andra smaker av det och bjudit på. Det verkar gå hem hos alla hittills.
Sen är det ju kul att stötta småföretagare man känner. Så jag ska beställa av just dem iom det.
 
Första morgonen på evigheter som det eldas här. Jinns verkade inte heller impad av att graderna sänkts.
Ska nu få i mig en kopp te med lite mjölk i (egentligen ska det vara citron i men mjölk är snällare) och en banan.
 
Läst nyheterna och undrar om de kommer hinna komma fram till något vad gäller brexit.
Jinns är redan inne igen. Hon klagade högljutt över vädret.
Känner mig inte heller jättesugen på att gå ut i blåst och regn rusket.
Hade faktiskt hellre bara eldat och myst :p
 
Sotare idag, posta paket, skicka lite mail och sedan ska jag eventuellt till stallet. Ledig imorgon också. Jobbar i helgen :)
 
Sitter på bussen till jobbet som vanligt.
Ute så regnar det. Hoppas på att jag har någon regnjacka på jobbet...
I em kommer mitt BS. Sedan måste jag hämta ut lite paket
 
Jag vaknade precis med spänningshuvudvärk, förmodligen på grund av att jag drömde att jag satt fast med bilen på en gård (hos en fd arbetsgivare) utanför Klockrike. Jag hade råkat tanka med traktordiesel istället för bensin. Dessutom skulle hundarna hämtas i Skänninge - de hade varit på rid(!)läger :confused:.
Jobbig, jobbig dröm!
 
Jag vaknade precis med spänningshuvudvärk, förmodligen på grund av att jag drömde att jag satt fast med bilen på en gård (hos en fd arbetsgivare) utanför Klockrike. Jag hade råkat tanka med traktordiesel istället för bensin. Dessutom skulle hundarna hämtas i Skänninge - de hade varit på rid(!)läger :confused:.
Jobbig, jobbig dröm!

:D Ibland undrar man vad som pågår i ens hjärna egentligen!

Jag har i natt drömt att jag hittade min gamla hamster (som jag hade för 20 år sedan). Den satt där i sin gröna lilla bur, precis som förr. Jag blev paff att den fortfarande levde och gick till en djuraffär för att köpa en större bur. Under tiden försvann hamsterfan. Jag ringde polisen, som kom och började ställa frågor om vart hamstern kunde ha gått. ”Men den sitter i bur! Den kan ju inte ha gått med buren!” skrek jag. Sen är det ganska blurrigt vad som hände, men jag tror inte att jag såg hamstern igen.
 
:D Ibland undrar man vad som pågår i ens hjärna egentligen!

Jag har i natt drömt att jag hittade min gamla hamster (som jag hade för 20 år sedan). Den satt där i sin gröna lilla bur, precis som förr. Jag blev paff att den fortfarande levde och gick till en djuraffär för att köpa en större bur. Under tiden försvann hamsterfan. Jag ringde polisen, som kom och började ställa frågor om vart hamstern kunde ha gått. ”Men den sitter i bur! Den kan ju inte ha gått med buren!” skrek jag. Sen är det ganska blurrigt vad som hände, men jag tror inte att jag såg hamstern igen.

De är onekligen märkligt vad hjärnan kan hitta på under natten!
 
På g till jobbet
Huvudvärk men den ger sig snart
Lugn dag idag och imorgon med inte så mycket undervisning.
I helgen ska jag tvätta och mocka åt grisarna:D
 
Nya tider, nya trådar!
Jag skriver en tjatig uppsats om etik och moral, dricker rödvin och flätar hår på BARN. Vad gör ni?
En massa små flätor på SKORK! :love:

Jag dricker kaffe och förbannar min existens, som alltid på morgnarna.

Igår gick en tand sönder vid frukost. Så idag är trots allt en bättre morgon, utan dyra tandskador. Än.
 
En massa små flätor på SKORK! :love:

Jag dricker kaffe och förbannar min existens, som alltid på morgnarna.

Igår gick en tand sönder vid frukost. Så idag är trots allt en bättre morgon, utan dyra tandskador. Än.

Två i luggen💪

Røv med tanden, själv har jag nog fått hål i en kindtand.
 
Jag har misstankar om att jag har pratat i halvsömnen inatt :cautious: Frågan är isf vad jag sa :confused: Får kanske fråga 25-åringen om hans vittnesmål :rofl:
 
Förbereder mig mentalt på att fixa köket. Vi åt fisk igår och ingen orkade ta reda på disken. Synnerligen dåligt val. Dessutom kissade barnet i besticklådan så den behöver saneras (inte med flit, han var upptagen med att blanda sallad och glömde säga till 🤷‍♀️ ).
 
Jag vaknade precis med spänningshuvudvärk, förmodligen på grund av att jag drömde att jag satt fast med bilen på en gård (hos en fd arbetsgivare) utanför Klockrike. Jag hade råkat tanka med traktordiesel istället för bensin. Dessutom skulle hundarna hämtas i Skänninge - de hade varit på rid(!)läger :confused:.
Jobbig, jobbig dröm!

Klockrike, skaplig mardröm :D
Får nån känsla av att jag vet vilken arbetsgivare också.. märkt att folk flytt från en gård där
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 764
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 244
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 401
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 182
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp