Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockrike, skaplig mardröm :D
Får nån känsla av att jag vet vilken arbetsgivare också.. märkt att folk flytt från en gård där

Japp, tänk att sitta fast med bilen i Klockrike av alla ställen!

Det var dock väldigt många år sedan (27 år sedan :nailbiting:) jag jobbade där och det är inte samma person som har den längre - om vi tänker på samma gård.
 
Sovmorgon idag då barnen sovit hos sin farmor och farfar och farmor skickade äldsta dottern till skolan i morse :love: Flyttat islandshästarna till gräshage, gett shettisen hö, matat hund, burit ut jättarna och sett till så alla tre kaniner har mat. Ena katten var redan inne och den andra har jag inte sett till än :) Jag har ätit frukost och börjat jobba. Känns som det blir en bra dag!
 
Nu är jag ännu tjurigare!
Det börjar en tjej till på måndag, som har fått tre månader. Tack tack, jag känner mig väldigt önskad just nu.
Dessutom har min Fitbit slutat synka med telefonen, trots att jag har startat om den.
Jag är även så trött att det snurrar i huvudet och kaffe hjälper inte.

Jag tror att min tjurighet hänger ihop med att jag försöker dra ner på mitt kaffedrickande..
 
Åter inne och det är verkligen höst nu. Lite sorgligt. Hade gärna haft sommar längre i år.
Undrar vart jag har lagt filofaxen :confused:?

Edit: en grej som är bra med hösten är att det nu går att elda! Bara inne är det massa skräp som samlats och sedan är det bamsehögarna på baksidan.
 
Senast ändrad:
Nu är jag ännu tjurigare!
Det börjar en tjej till på måndag, som har fått tre månader. Tack tack, jag känner mig väldigt önskad just nu.
Dessutom har min Fitbit slutat synka med telefonen, trots att jag har startat om den.
Jag är även så trött att det snurrar i huvudet och kaffe hjälper inte.

Jag tror att min tjurighet hänger ihop med att jag försöker dra ner på mitt kaffedrickande..
Vad ska du göra sen efter dina tre månader där?
 
Jag borde inte ha varit med på dagens förlängda morgonmöte. Tillför ingenting och sen faller jag typ direkt i koma så ögonen faller ihop. Det är så störigt när det blir så! (Och jag framstår som sämst på mitt jobb vilket jag inte är :p )
 
Blivit utslängd från jobbservern av någon anledning så jag kan inte jobba :cautious: Passade på att sortera bort en pappershög med privata papper som legat länge och slängde ihop en ny pärm till djuren där jag har deras pass, avtal och andra papper. Skönt att ha det gjort, men nu behöver jag jobba igen :p
 
Tog sovmorgon i morse och vaknade upp med nackspärr. Rätt tröttsamt då jag tänkt gå och simma idag, får skippa det.
Sitter nu och övar på presentationen jag ska hålla på skolan imorgon.
 
Ingen aning. Jag får veta typ sista dagen...
Ok. Håller tummar att du får vara kvar! Kan vara så att det är omsättning på personalen av olika anledningar eller utökad verksamhet så behöver inte vara så att de tycker att du gör ett mindre bra jobb och därför kommer det in nytt folk.
Oavsett hoppas det löser sig men kan ju vara bra med en plan B också
 
Ok. Håller tummar att du får vara kvar! Kan vara så att det är omsättning på personalen av olika anledningar eller utökad verksamhet så behöver inte vara så att de tycker att du gör ett mindre bra jobb och därför kommer det in nytt folk.
Oavsett hoppas det löser sig men kan ju vara bra med en plan B också

Ja, de säger att de är nöjda med mig och den andra från bemanning. Men man känner sig lite överkörd..
Det är sjukt mycket att göra, har haft beordrad övertid var och varannan vecka hela sommaren.
 
Ja, de säger att de är nöjda med mig och den andra från bemanning. Men man känner sig lite överkörd..
Det är sjukt mycket att göra, har haft beordrad övertid var och varannan vecka hela sommaren.
Då är det möjligt att du får stanna på något viss. Men har du talat om för dem att du vill bli fast anställd?
 
Har klivit upp, dricker morgonkaffe, lyssnar på Vivaldi och tänkte dra en runda på lite olika antikaffärer efter en fet guldram. FET. Inser att jag nog kommer få köpa en gammal oljemålning och massakrera. Mina vänner tycker att jag har fått hybris eftersom jag har fått för mig att att jag är en stor konstnär. Kan iofs hända att jag efter några glas vin inatt jämförde mig själv med Toulouse-Lautrec :angel: Men det var mer en platoniskt jämförelse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 753
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 244
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 385
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 178
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp