Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brandlarmet gick igång på övervåningen. Sen tystnade den. Någon rökutveckling kunde jag inte upptäcka. Så det är ju jäkligt skumt att den gick igång.
Otrevligt :down:
Tips om det är en "vanlig" batterivarnare; kolla så att inte är glappkontakt till batteriet eller prova att byta batteri (dom kan bete sig skumt när dom är på G att ge upp).
 
Otrevligt :down:
Tips om det är en "vanlig" batterivarnare; kolla så att inte är glappkontakt till batteriet eller prova att byta batteri (dom kan bete sig skumt när dom är på G att ge upp).
Den har suttit där länge så det kan vara att batteriet är på väg att ge sig. Jag ska ta och gå igenom samtliga brandvarnare (även om de flesta bara piper lite när de vill ha ett nytt batteri).
 
Den har suttit där länge så det kan vara att batteriet är på väg att ge sig. Jag ska ta och gå igenom samtliga brandvarnare (även om de flesta bara piper lite när de vill ha ett nytt batteri).
Bra idé att kolla upp alla samtidigt.
Jag är grymt nojjig för just brand (vet ej varför, men har alltid varit det) och fungerande brandvarnare är en billig livförsäkring.
 
Lyssnar på musik, äter glass, chattar med en vän och planerar kvällspromenad med hundarna. Allt för att försöka hålla ordning på hjärnan som mest bara vill trassla ihop sig med en miljard dumma, energislukande tankebanor...
 
Styrelsemöte på 1h och 20 min och då hann vi gå igenom tre kommande tävlingar. Tävlingen som jag fick slängd i knät behöver jag bara handla till, tävling närmast i tid håller jag på och roddar ihop, bra med Messenger så man får tag på folk. Största problemet just nu är ledare, folk vill gärna ha fördelarna av att vara ledare men slippa ansvar och skyldigheter. 🙄 Men jag förstår samtidigt att folk inte vill låsa upp sig minst en kväll i veckan.
 
Åkte över med aroniasylten. Den fick klart godkänt.
Min kompis sa glatt att hon skulle plocka massor och skicka äver till mig för att jag skulle fortsätta göra sylt.
Hon är inte svensk och var extremt skeptisk till de där bären i häcken. Det verkar ha gått över :D

Maken i huset frågade skeptiskt om de verkligen gick att äta de där bären. Jag bad honom smaka på sylten :rofl:
 
Åkte över med aroniasylten. Den fick klart godkänt.
Min kompis sa glatt att hon skulle plocka massor och skicka äver till mig för att jag skulle fortsätta göra sylt.
Hon är inte svensk och var extremt skeptisk till de där bären i häcken. Det verkar ha gått över :D

Maken i huset frågade skeptiskt om de verkligen gick att äta de där bären. Jag bad honom smaka på sylten :rofl:
Hittade du något bra recept utan alkohol? Jag har nämligen jättestora aroniabuskar som dignar av bär varje höst och jag skulle ha användning av ett recept.
 
Ligger i sängen och lyssnar på hur de regnar ute. De vräker ju ner emellanåt. Och katten ligger bakom min rygg och tycker de är skönt att vara inne
 
Hittade du något bra recept utan alkohol? Jag har nämligen jättestora aroniabuskar som dignar av bär varje höst och jag skulle ha användning av ett recept.
Jag testade en egen variant.

Jag gjorde på en liter bär, 2 dl vatten, en kanelstång och ett finskuret sommaräpple. Kokade 20 min. hällde i syltsocker. Enligt recept halva mängden syltsocker mot bären. (hade jag gjort åt mig själv hade jag minskat sockret till hälften)
Ett par msk cironsaft och en tsk vaniljsocker. Kokade en kvart till. Klart.

Bären bör ha varit i frysen några dagar först.
 
Åkte över med aroniasylten. Den fick klart godkänt.
Min kompis sa glatt att hon skulle plocka massor och skicka äver till mig för att jag skulle fortsätta göra sylt.
Hon är inte svensk och var extremt skeptisk till de där bären i häcken. Det verkar ha gått över :D

Maken i huset frågade skeptiskt om de verkligen gick att äta de där bären. Jag bad honom smaka på sylten :rofl:
Ja blir jag sjuk så får du besök 😇 :D
 
when someone's watching.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 195
Senast: zarmino
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 113
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 938
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp