Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår liftvärme-maskin har varit trasig nu ca 2 veckor. Någon gubbe skulle komma och laga den efter några dagar. Vi var då tvungna att tömma kyl och frys för att han behövde in där. Han blev sjuk och skulle återkomma. Sånt händer..
Han återkom inte. Vi fick jaga. Han kom nu hit och fipplar runt i 1 h och klämmer sen ur sig med gnällbältesdialekt att han nog får ringa service för att det är över "hans förmågor". De har alltså fått beskrivet problemet, vet vilken maskin etc. Och han åker ut på jobbet och tar betalt. Och så står han och fipplar med instruktionsboken och verkar ha sämre koll än sambon.
Varför tar man jobb man inte klarar? Nu måste någon hit igen. Och vi kommer igen behöva tömma kyl och frys.
Något förbannad också iom att jag har feber och borde sova mig frisk.:devil:
 
Vår liftvärme-maskin har varit trasig nu ca 2 veckor. Någon gubbe skulle komma och laga den efter några dagar. Vi var då tvungna att tömma kyl och frys för att han behövde in där. Han blev sjuk och skulle återkomma. Sånt händer..
Han återkom inte. Vi fick jaga. Han kom nu hit och fipplar runt i 1 h och klämmer sen ur sig med gnällbältesdialekt att han nog får ringa service för att det är över "hans förmågor". De har alltså fått beskrivet problemet, vet vilken maskin etc. Och han åker ut på jobbet och tar betalt. Och så står han och fipplar med instruktionsboken och verkar ha sämre koll än sambon.
Varför tar man jobb man inte klarar? Nu måste någon hit igen. Och vi kommer igen behöva tömma kyl och frys.
Något förbannad också iom att jag har feber och borde sova mig frisk.:devil:
JAg skulle bestrida fakturan för det "jobbet" och hänvisa till inkomptetens...
 
Omständliga människor ger mig klåda och röda utslag! Hur mycket går det att snurra till en sak egentligen??
*djupt andetag*
Sätter på lite death metal och jobbar istället. Och ska inte blanda in folk jag inte känner och som jag inte har referenser på i saker som jag har hand om.
 
JAg skulle bestrida fakturan för det "jobbet" och hänvisa till inkomptetens...
Jag sneade till och gick upp på övervåningen så jag inte stryper karln. Sambon brukar normalt vara den av oss som tänder till snabbast. Men att gå upp tidigt gör mig till ett monster, speciellt om jag är sjuk. Och inkompetent folk provocerar mig.
Sambons jobb idag blev lite framflyttat. Så nu står han mycket pedagogisk och försöker styra mannen och hjälpa honom ev hitta felet genom att läsa instruktionsbok etc..
Jag tänker lägga mig och sova direkt han lämnar. Jag är som en disktrasa idag. En arg disktrasa förvisso. Men det är inte så mkt krut i mig idag.
Fakturan går till hyresvärden. Det är underbart att bara hyra när man inte har ork!
 
Precis hemkommen från anställningsintervju.
Jag börjar om 2 veckor :banana:
Åter igen gör jag ett lappkast och provar nått heeelt nytt. LSS-boende. Trivs egentligen väldigt bra på mitt nuvarande jobb men det är för få timmar och jag vill bort från den orten efter skilsmässan.

Nu ska jag softa, dricka kaffe och pimpa mig inför eftermiddagens dejt.

Känns som jag har lite flyt nu :p
 
36427
Jag är tillbaka med poleringarna , äntligen kroppen säger inte stopp hela tiden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 765
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 244
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 408
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 183
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp