Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
HAnn med 30 min framför spinnrocken igår. Inte mycket mao, men fick till något som faktiskt kan liknas med garn! :banana:
Så allt jag kunnat tänka på när jag kört till jobbet är att spinna.. På nivån att jag funderar på om jag kan minusflexa lite för att åka hem till spinnrocken, trots att jag inte har så mycket ull.. Inte klippt fåren än (väntar på skären som borde komma väldigt snart) och har bara testat med ull jag hade liggande.
Finns det någon diagnos för sånt här? :D
 
Nattpersonalen kom in förtvivlade över att de har så mycket att göra att de bad oss sätta upp sig på lista om vilka som kan tänka sig att jobba extra på natten ute alt. sitta vak. Alltså va. Jobbar man heltid jobbar man redan fulltid. Jag kan ta på mig max 5 timmar ö-tid per månad typ 7-12 o sen handla efter när jag skulle vart ledig; göra 2 flugor på smällen lixom. Men natt. nej. och de som jobbar deltid gör ju det av en anledning. *Suckar*.

I övrigt känns det som en bra dag. Lugn morgon, sol och jag slutar 14.30 👌.
 
Dags för gymmet, helghandling och en tur till handelsträdgården. Börjar bli sugen på några höstarrangemang nu när vädret har blivit så ruggigt.
 
HAnn med 30 min framför spinnrocken igår. Inte mycket mao, men fick till något som faktiskt kan liknas med garn! :banana:
Så allt jag kunnat tänka på när jag kört till jobbet är att spinna.. På nivån att jag funderar på om jag kan minusflexa lite för att åka hem till spinnrocken, trots att jag inte har så mycket ull.. Inte klippt fåren än (väntar på skären som borde komma väldigt snart) och har bara testat med ull jag hade liggande.
Finns det någon diagnos för sånt här? :D
Tror det heter vad roligt att hitta något man tycker om!
 
Försvinner trådarna en person startat om man ignorerar den personen? Dvs mig och jultråden i detta fallet. Det verkar ju logiskt men har aldrig ignorerat någon så har inte tänkt på det innan.
Jopp! Trist att ignorera dig men blir man så dålig av dessa kan det vara en
”Nödlösning”.
Nånstans är det ändå bättre med en jultråd så kan denna hållas hyfsat ren från julsnack
 
Nattpersonalen kom in förtvivlade över att de har så mycket att göra att de bad oss sätta upp sig på lista om vilka som kan tänka sig att jobba extra på natten ute alt. sitta vak. Alltså va. Jobbar man heltid jobbar man redan fulltid. Jag kan ta på mig max 5 timmar ö-tid per månad typ 7-12 o sen handla efter när jag skulle vart ledig; göra 2 flugor på smällen lixom. Men natt. nej. och de som jobbar deltid gör ju det av en anledning. *Suckar*.

I övrigt känns det som en bra dag. Lugn morgon, sol och jag slutar 14.30 👌.
Vad jobbar du inom? Vården?
Borde de gå direkt till arbetsgivaren/verksamhetschefen som får ta tag i det istället.
 
Planen är att åka och handla mat och lite annat nu på dagen. Men vilket slöseri på en sådan solig och fin dag! Igår uteritter i trist väder (fint först), idag ska det vara sol hela dagen :meh:

Och inte nog med det känns det som att jag borde NJUTA av fint väder när det bjuds. Har en ovanligt trist inställning till den annalkande hösten i år. Har inte haft semester på länge och årets veckas semester blev abrupt inställt pga mitt kassa mående då. Men vad göra?
Har ju ett jobb jag älskar så borde verkligen inte klaga :crazy:
 
Ska på konferens och teambuilding med jobbet idag med övernattning och allt. Gick in på google maps igår för att kolla när jag behöver köra hemifrån. Är framme nu. 1h för tidigt och får sitta av den på parkeringen 🙄😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 230
Senast: zarmino
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 152
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 344
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp