Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
I går gick en koppling sönder på inkommande vattenslang till vår vattenpump ( vi är således utan vatten). Upptäckte det sådär lagom sent på kvällen, liksom.🙄
Ringde i alla fall i morse till en VVS-firma, och visst kunde de skicka ut en att laga det! Efter lunch eller senare skulle han dyka upp... Det är mycket senare nu och jag har fortfarande inte hört av personen som skulle komma och laga kopplingen. Ringde till firman för 30 min och de lovade att ringa tillbaks så snart de hade pratat med reparatören...och arbetsdagen är slut kl 16 enligt deras hemsida... :meh:

Ser ut som vi får klara oss utan vatten en dag till...
 
Ohemula mängder isolering insprutad på vinden, sen ringde telefonen och jag blev kallad till en jobbintervju på fredag :up:

Tajmingen kunde ju kanske vara bättre dock, med tanke på att plågan inte är utredd än. Den 6 veckors väntetiden till mr som det var sagt att det var (för 9 veckor sen) verkar ju ha utökats till obestämd väntetid :cautious:
 
What
The
Hell
Is
This
 

Bifogade filer

  • 63E11AA4-AFE8-45C8-BADF-29D9AF112CAD.png
    63E11AA4-AFE8-45C8-BADF-29D9AF112CAD.png
    110,4 KB · Visningar: 103
Jag skulle prova att gå till en osteophat (stavning?) snäppet bättre än kiropraktor. De jobbar med musklkerna runt också så att efter det "knäckts" loss eller vad man ska säga inte dras tillbaks tillursprungsläget.

Bara en tanke :)

Efter besök hos bra kiro behöver de flesta inte massage/stretch etc iom att när man manipulerar får får en nollställningen i nervsystemet och en avslappning muskulärt.
Jag är rätt paj i kroppen och har gått till en massa olika typer av behandlare. Många har ordinerat stretch, massage etc.
Det som funkar bäst är en kiro-snyting. Om jag ex haft spänningar i framsida lår/rumpa etc har jag ju ordinerats stretch av det. Det behövs inte när sambo som är kiro behandlar. Jag får inte de spänningarna.
Jag har testat rida och få behandling och rida direkt efter. Då kommer jag automatiskt ner i sadeln lättare iom att musklerna är avspända efter kiro-behandlingen.

Sambo som är kiro sen 30 år tillbaks och även varit lärare på kiro-högskolan upplever att de av kiros som masserar ofta är de som är sämre på manupulering/som kiros.
Det händer ju väldigt mycket mer i kroppen vid en manipulation än att bara låsningen släpper. :)
 
Efter besök hos bra kiro behöver de flesta inte massage/stretch etc iom att när man manipulerar får får en nollställningen i nervsystemet och en avslappning muskulärt.
Jag är rätt paj i kroppen och har gått till en massa olika typer av behandlare. Många har ordinerat stretch, massage etc.
Det som funkar bäst är en kiro-snyting. Om jag ex haft spänningar i framsida lår/rumpa etc har jag ju ordinerats stretch av det. Det behövs inte när sambo som är kiro behandlar. Jag får inte de spänningarna.
Jag har testat rida och få behandling och rida direkt efter. Då kommer jag automatiskt ner i sadeln lättare iom att musklerna är avspända efter kiro-behandlingen.

Sambo som är kiro sen 30 år tillbaks och även varit lärare på kiro-högskolan upplever att de av kiros som masserar ofta är de som är sämre på manupulering/som kiros.
Det händer ju väldigt mycket mer i kroppen vid en manipulation än att bara låsningen släpper. :)
Jag ska på mitt livs första kiropraktorbesök nu på fredag :nailbiting:
Haft ont nu flera dagar och en som ”kände” lite på mig sa att någon kota hamnat fel O_o
Men har verkligen varit pissigt att få ont för minsta lilla och vid ridning och framförallt vid kontorsarbete :down:
 
Vårt internet låg delvis nere sedan slutet av förra veckan. Det gick att använda lite sporadiskt, med MÅNGA avbrott. Tror det var i fredags som jag gjorde felanmälan. Vi fick något autosvar att det skulle vara fixat senast på torsdag kl 11..... Idag fick jag nytt sms ca kl 12 att de hade börjat felsöka :up:. Cirka kl 14 fick jag nytt sms att felet var större än förväntat, och att det skulle ta längre tid att fixa än de först sagt :down: . Efter ungefär tre timmar fick jag ytterligare sms att felet nu var åtgärdat :up: .

Telia: Ni har kastat mig mellan hopp och förtvivlan hela dagen...... :D Och nu funkar allt som det ska!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 468
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 225
Senast: zarmino
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 151
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 339
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp