Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen från anställningsintervju.
Jag börjar om 2 veckor :banana:
Åter igen gör jag ett lappkast och provar nått heeelt nytt. LSS-boende. Trivs egentligen väldigt bra på mitt nuvarande jobb men det är för få timmar och jag vill bort från den orten efter skilsmässan.

Nu ska jag softa, dricka kaffe och pimpa mig inför eftermiddagens dejt.

Känns som jag har lite flyt nu :p
Grattis! LSS är fantastiskt roligt och ofta betydligt bättre bemannat än äldreomsorgen.
 
Snart dags att lägga ner buke för resten av året.
Dessa jultrådar skapar bara ångest hos mig
Önskar man kunde ignorera trådar men inte användare
 
Regnade i morse, så jag blev blött på jobbet.
Ingen chef där, och jag som ville prata med hen om jobb utan för Samhall...:mad:
Slocknade på sängen när jag kom hem.
Är så trött varje dag. Är lite väl mkt nu som snurrar i skallen + min tokiga mage:(
 
Försöker få litet barn att sova och stort barn att äta upp sin mat så han kan gå in och duscha (dessa tonåringar O_o det borde heta duschåren iställen för tonåren). Överväger att skicka in mellanstort barn först så han slipper vänta halva kvällen på att borsta tänderna, storebror har en förmåga att duscha länge. Väldigt länge.
 
I dag var mina 2 "snottiga" 15-aringar (som pa rent trots slangde pappers plan pa bussen i gar efter att jag bett dem stada upp skrap efter sig - jag hotade med att de skulle fa sitta langst fram i fortsattningen om jag hittade papper efter att de stigit av) som anglar pa bussen. :D En forsokte med en mycket sarkastisk kommentar som handlade om att hon hoppades att jag skulle ha en bra dag, men bade ordval, tonfall, och rullande ogon sa nagot helt annat.
Jag log och tackade sa mycket ... da jag ju vet hur frustrerande det ar om man hittar en riktigt bra sarkastisk replik och mottagaren inte forstar sarkasmen. :p
Jag ar saker pa att vi kommer att ha fler duster ... men jag har mellan 50 och 55 elever fran 13 ar till 18. Det kan bli ett interessant ar det har. :grin:
 
I dag var mina 2 "snottiga" 15-aringar (som pa rent trots slangde pappers plan pa bussen i gar efter att jag bett dem stada upp skrap efter sig - jag hotade med att de skulle fa sitta langst fram i fortsattningen om jag hittade papper efter att de stigit av) som anglar pa bussen. :D En forsokte med en mycket sarkastisk kommentar som handlade om att hon hoppades att jag skulle ha en bra dag, men bade ordval, tonfall, och rullande ogon sa nagot helt annat.
Jag log och tackade sa mycket ... da jag ju vet hur frustrerande det ar om man hittar en riktigt bra sarkastisk replik och mottagaren inte forstar sarkasmen. :p
Jag ar saker pa att vi kommer att ha fler duster ... men jag har mellan 50 och 55 elever fran 13 ar till 18. Det kan bli ett interessant ar det har. :grin:
Men oj, 15 år och kastar pappersplan på bussen?
Känns som att de borde ha vuxit ifrån det för rätt länge sedan kan jag tycka..
 
Men oj, 15 år och kastar pappersplan på bussen?
Känns som att de borde ha vuxit ifrån det för rätt länge sedan kan jag tycka..

2 15-ariga tjejer som terroriserade buss chaufforen de hade forra aret (sa han kor nu en annan rutt). Det ar dock inte lika latt att terrorisera mig. Da jag kor bestammer ju jag om jag stannar efter vagen sa de har en chance att stada upp.:angel: och de ovriga eleverna pa bussen (runt 50 stycken) skulle INTE uppskatta att de forsenade varken hemkomsten eller ankomst till skolan. :p

Har har man skolplikt i 12 ar och ar vanligtvis mellan 17 och 18 nar man gar ut High School, var motsvarighet till gymnasiet. Pa grund av skolplikten (de far valja att hoppa av efter de fyllt 16, men det ar inte en enkel process) hander det att vissa som absolut inte vill ga i skolan hanger kvar och agnar sig at att stora alla andra.
De har tva klarar dock av undervisningen fortfarande vad jag forstar, sa det kan ju vara precis vad som helst som far dem att utatagera pa det satt de gor.
 
Dagens bästa: Gulliga människor och underbara djur.

Dagens äckligaste: Biten av en fästing.

Dagens sorgligaste: Telefonsamtal med en person som är sjuk.

Dagens godaste: Blev bjuden på urgod kladdkaka!

Dagens roligaste: fick en kul beskrivning eller vad det heter på ett problem bara det att det blev helt tokigt så kunde inte låta bli att garva, personen tog det dock bra och skrattade nog ännu mer sen.
 
Försöker bestämma kantband!
 

Bifogade filer

  • 9D26040E-7FF7-428F-82E9-3C5A2DC4B166.jpeg
    9D26040E-7FF7-428F-82E9-3C5A2DC4B166.jpeg
    312,5 KB · Visningar: 68
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 193
Senast: zarmino
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 111
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 901
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp