Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja verkligen! Känns inte som att allt sitter fast längre! Skulle behöva gå oftare för det kommer dröja tills min kropp håller fast vid förändringen som blir efter han knäckt rätt. Har gått och varit sned så länge jag kan minnas.

Jag skulle prova att gå till en osteophat (stavning?) snäppet bättre än kiropraktor. De jobbar med musklkerna runt också så att efter det "knäckts" loss eller vad man ska säga inte dras tillbaks tillursprungsläget.

Bara en tanke :)
 
Jag skulle prova att gå till en osteophat (stavning?) snäppet bättre än kiropraktor. De jobbar med musklkerna runt också så att efter det "knäckts" loss eller vad man ska säga inte dras tillbaks tillursprungsläget.

Bara en tanke :)

Min kiropraktor masserar lite också och sen ska jag börja gå regelbundet på massage hos en annan också :)
 
@dobbis @FengurLaugar Ok vet bara att osteophat (återigen stavning?) är mer utbildad inom ämnet än vad en kiropraktor är :D

Jag blev otroligt sjuk när jag var i Skkottland och jobbade gick ner massor i vikt och snedbelastade kroppen. Fick ruggigt ont i kropp och knän pga av belastningen. Gick ca 4 ggr till en osteophat och har aldrig haft ngt problem sen igen.En sjujäkla träningsvärk första gången såpass att jag INTE ville gå tillbaks till kvacksalvaren för hen hade ju bara snurrat armarna lite :rofl:
 
@dobbis @FengurLaugar Ok vet bara att osteophat (återigen stavning?) är mer utbildad inom ämnet än vad en kiropraktor är :D

Jag blev otroligt sjuk när jag var i Skkottland och jobbade gick ner massor i vikt och snedbelastade kroppen. Fick ruggigt ont i kropp och knän pga av belastningen. Gick ca 4 ggr till en osteophat och har aldrig haft ngt problem sen igen.En sjujäkla träningsvärk första gången såpass att jag INTE ville gå tillbaks till kvacksalvaren för hen hade ju bara snurrat armarna lite :rofl:

Har varit hos osteopat för några år sen och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om upplevelsen :rofl:
 
@dobbis @FengurLaugar Ok vet bara att osteophat (återigen stavning?) är mer utbildad inom ämnet än vad en kiropraktor är :D

Jag blev otroligt sjuk när jag var i Skkottland och jobbade gick ner massor i vikt och snedbelastade kroppen. Fick ruggigt ont i kropp och knän pga av belastningen. Gick ca 4 ggr till en osteophat och har aldrig haft ngt problem sen igen.En sjujäkla träningsvärk första gången såpass att jag INTE ville gå tillbaks till kvacksalvaren för hen hade ju bara snurrat armarna lite :rofl:
Min är fysio oxå,jobbar på våran VC
 
Har druckit kaffe!! Jag dricker sällan kaffe och nu är jag inne på min tredje kopp - SÅ MYCKET ENERGIIIII! Har betalat räkningar, hängt tvätt, lockat håret och inventerat maten i huset pga om jag inte får a-kassa snart så kommer vi bli fattiga nästa månad = måste strama åt matbudgeten ordentligt = får testa mina budgeting skills på skarpt läge! Mer kaffe, sen ska jag söka jobb och sen ska jag handla och skicka iväg en bok till en kompis. WOOOH WOOOH! *hyperventilerar och låter som ett ånglok*

(Seriöst - mina tankar spelar pinball i mitt huvud. Är så SJUKT speedad just nu!)
 
Har druckit kaffe!! Jag dricker sällan kaffe och nu är jag inne på min tredje kopp - SÅ MYCKET ENERGIIIII! Har betalat räkningar, hängt tvätt, lockat håret och inventerat maten i huset pga om jag inte får a-kassa snart så kommer vi bli fattiga nästa månad = måste strama åt matbudgeten ordentligt = får testa mina budgeting skills på skarpt läge! Mer kaffe, sen ska jag söka jobb och sen ska jag handla och skicka iväg en bok till en kompis. WOOOH WOOOH! *hyperventilerar och låter som ett ånglok*

(Seriöst - mina tankar spelar pinball i mitt huvud. Är så SJUKT speedad just nu!)
Och folk säger att kaffe inte är farligt :laugh::laugh:
 
Har druckit kaffe!! Jag dricker sällan kaffe och nu är jag inne på min tredje kopp - SÅ MYCKET ENERGIIIII! Har betalat räkningar, hängt tvätt, lockat håret och inventerat maten i huset pga om jag inte får a-kassa snart så kommer vi bli fattiga nästa månad = måste strama åt matbudgeten ordentligt = får testa mina budgeting skills på skarpt läge! Mer kaffe, sen ska jag söka jobb och sen ska jag handla och skicka iväg en bok till en kompis. WOOOH WOOOH! *hyperventilerar och låter som ett ånglok*

(Seriöst - mina tankar spelar pinball i mitt huvud. Är så SJUKT speedad just nu!)

Jag måste lära mig dricka kaffe :D
 
:rage::rage::rage::rage: Jävla skitmänniskor som inte kan låta andras saker vara. En i styrelsen ringde just och berättade att det hade varit inbrott i vår lokal, han har inte gått in själv än utan väntar på polisen men minst två fönster är sönderslagna och fönsterluckor och låset till bommen. Det finns i princip inget att stjäla, men det finns porslin och möbler som vi är rädda att de har slagit sönder. :(
 
Har skrivit världens bästa jobbansökan. Jag skulle anställa mig enbart baserat på hur bra jag är på att uttrycka mig pretentiöst! Dock kan koffeinet ställt till det då det gav mig massor av bra formuleringar men lite sämre förmåga att korrekturläsa.. risken för typos och en något osammanhängande text är överhängande. Oups.

Nu ska jag sminka mig och sen åka och handla - WOOOO!
 
I gar skulle en kvinna provrida min "Turd" (Michico) for en eventuell "half lease". Hon forklarade att hon hade tranings ridit galloporer och utbildat Quarter horses, sa hon. Det lat ju bra for min hast ar ganska angslig och behover en en sjalvsaker ryttare sa han kan slappna av med att ryttaren tar hand om alla laskiga saker, hade jag forklarat.
"Michico ar himla sot och SAAAAA gullig att klappa pa och gulla med" fick jag veta. :cautious:
Jag satt upp for att rida lite i arenan innan hon med all sin erfarenhet skulle rida. Han hatar arena ridning. HATAR det. Han ar en Paso Fino med en gangart som ser "stressad och nervos" ut, men det ar sa han ror sig om han inte far stracka ut pa skogs ritter.

Att han sag "stressad och nervos" ut hade nog rackt ... men han var en riktig TURD 💩 och gjorde allt han kunde for att tala om for mig hur illa han tycker om att vara i arenan nar det inte ar nagon annan hast dar.
SA ... there I was. Han stampade med foten, skakade pa huvudet, frustade och morrade (yep, han morrar nar han ar sur och jag kraver att han ska fortsatta). Han stannade och forsokte backa upp nar han inte fick som han ville. Han borjade "poppa" (han stegrar sig inte, men poppar garna upp med framfotterna en halvmeter fran marken for att visa sitt missnoje och det kan leda till regelratta bockningar om man inte stoppar det) men slutade genast nar jag rot at honom att det inte var acceptabelt.

Nar jag efter allt det fick honom att lungt och sansat ga en halv langd till det horn han absolut inte gillade i arenan (nagon gjorde nagot pa andra sidan vaggen sa det var LJUD dar och han tog alla chancer att visa sitt missnoje :cautious:) slutade vi "pa en good note".

Tror nagon att hon ville "half lease" min Turd? :cautious: Det visade sig att hon hade forvantat sig en "docile" (jag kan inte ens oversatta det?) och lugn hast. Trots mina langa forklaringar om hur "opinionated" han ar och hur han backar av nar man forklarar livets allvar for honom.
 
Haha jag har dukat för regnovädret hur många gånger som helst innan de har börjat regna och hagla . men 9 grader , blåst så är de kallt om man frågar mig då
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 231
Senast: zarmino
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 153
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 346
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp