Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
RASTLÖS. Vännerna åkte och klättrade efter jobbet idag. Till helgen ska vi klättra ute och nu börjar det pratas om att åka iväg på fredag för att tälta då och ha en hel helg tillsammans ute. OCH JAG ÄR FÖRKYLD! Jag kan inte klättra idag och ska nog inte ge mig på att tälta i helgen. Jag vill! :arghh: :arghh: :arghh: :arghh:
 
Jag ska på mitt livs första kiropraktorbesök nu på fredag :nailbiting:
Haft ont nu flera dagar och en som ”kände” lite på mig sa att någon kota hamnat fel O_o
Men har verkligen varit pissigt att få ont för minsta lilla och vid ridning och framförallt vid kontorsarbete :down:

Nej, kotorna hamnar inte fel annat än vid kraftigt yttre våld. Och då blir du betydligt sämre än du är. Rullstolsdålig..
Hört sambo prata med patienter som beskriver att dennes kota "halkar snett/iväg" etc. Jättevanligt att folk säger så. Men helt orimligt!
Han drog någon gång en beskrivning i att om han rycker väck en dörr totalt och sabbar gångjärn etc så har kotat "åkt snett". Men om det bara är lite svårt att stänga dörren så är det en låsning där man kan justera gångjärnen ngt i dörren och få den att stänga sig rakt och fint. Gångjärnen är då leden med ledkapsel etc som man kan få att öppna/stänga rakt och korrekt.

Däremot kan du ha fått låsningar som hindrar leder från att arbeta som de ska. Och man kan då uppleva snedhet etc.
Hoppas du får en bra upplevelse av kiron och slipper smärta!
 
Jag har varit till tre olika chiropractors. En i Sverige och tva har i USA. Den forsta i Sverige skulle bryta till nagot och bojde armen och liksom "tryckte till" den nar han skulle halla i mig och "bryta". Jag fick da tendinitis och har numera jatte problem med den armen.
Den andra var i Florida och han gjorde inte varken till eller fran. Den tredje var i South Carolina och han brot till nagot sa numera far jag mycket ofta ont i ryggen pa samma stalle.

Behover jag saga att varken jag eller mina djur kommer nagon sin att ga till en kiro igen?
 
Satfläsk vad trött jag är. Väntar på takeaway till middag. Schyst schemaläggning med först ett pass 4:30-11 och sen ut igen 23:30 :up: Har vila 03:30-11 och då m å s t e jag kunna sova pga jobbar sen till 00:30(yes, är borta 26 h) utan vila, så det blev ingen lång tupplur idag om vi säger så. Har jag nämnt att jag är trött på järnvägen? :laugh:
 
Har ar det sasongen's forsta "griniga" dag. Det har nu regnat i stort sett hela dagen (det blir manga, manga, fler sadana dagar :cautious:. Det som gor det uthardligt ar att det inte ar sa kallt.18*C under dagen trots regnet. Det blir dock rejalt kallt om man inte tar pa sig ordentligt utan blir jenomblot. :angel:
 
Jag har varit till tre olika chiropractors. En i Sverige och tva har i USA. Den forsta i Sverige skulle bryta till nagot och bojde armen och liksom "tryckte till" den nar han skulle halla i mig och "bryta". Jag fick da tendinitis och har numera jatte problem med den armen.
Den andra var i Florida och han gjorde inte varken till eller fran. Den tredje var i South Carolina och han brot till nagot sa numera far jag mycket ofta ont i ryggen pa samma stalle.

Behover jag saga att varken jag eller mina djur kommer nagon sin att ga till en kiro igen?

Fy så hemskt! Vilken otrolig otur att du råkad på såna klåpare!

Jag har gått till kiro regelbundet i ca 15-20 år. Jag har en svår whiplash som gör att jag tyvärr inte kommer bli permanent botad av ngt. Men med kiro håller jag mig så pass bra att jag slipper Hortons-anfall och inte behöver ta smärtstillande mer än recptfritt. Ingen annan typ av behandling har hjälpt mer än ev lindrat ngt under samma dag typ.
Dock är jag svårbehandlad iom mkt skador och väldigt överrörlig. Jag har varit till en del som haft för dålig feeling för att få till det helt. Jag är rätt svårimpad kan man lugnt säga.

Den enda gång jag blev lite sämre av de bra kiros jag gått till var när en jag gick till i Sthlm hyrde in sig på ett ställe som inte riktigt underhöll den höj- och sänk-bara bänken. Den rasade ihop under behandling. Som tur var höll kiro i mig ngt då och bromsade värsta fallet. Och jag fick en ombehandling direkt av det som sabbades i fallet. 😂
 
Tog en promenad:
71312154_394304104805372_5475610266660841479_n.jpg
 
Förbannelse, jag upptäckte just att jag köpt 40 AA batterier istället för AAA. Så nu måste jag gå och handla det imorgon på Kjell :banghead:
 
Nej, kotorna hamnar inte fel annat än vid kraftigt yttre våld. Och då blir du betydligt sämre än du är. Rullstolsdålig..
Hört sambo prata med patienter som beskriver att dennes kota "halkar snett/iväg" etc. Jättevanligt att folk säger så. Men helt orimligt!
Han drog någon gång en beskrivning i att om han rycker väck en dörr totalt och sabbar gångjärn etc så har kotat "åkt snett". Men om det bara är lite svårt att stänga dörren så är det en låsning där man kan justera gångjärnen ngt i dörren och få den att stänga sig rakt och fint. Gångjärnen är då leden med ledkapsel etc som man kan få att öppna/stänga rakt och korrekt.

Däremot kan du ha fått låsningar som hindrar leder från att arbeta som de ska. Och man kan då uppleva snedhet etc.
Hoppas du får en bra upplevelse av kiron och slipper smärta!
Oj! Ja så dålig är jag inte. Vi får se på fredag så förhoppningsvis är det lättfixat.
Det kom så plötsligt PANG av att jag skulle lufta på en liten kopp och kunde knappt röra mig efter det på vänster sida :crazy:. Så det ska bli intressant att få höra orsaken!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 594
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 231
Senast: zarmino
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 154
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp