Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattade ingenting av ditt inlägg men håller med om att det är skönt med fredag :D
Det går att tänka på programkod som ett recept. Koden som styr en internetsida eller ett program är inte helt olikt ett recept som förklarar hur man ska göra pannkakor. Vilket program som används kan sägas vara val av rum och innehåll i skafferiet (få av oss steker pannkakor i badrummet exempelvis). Mitt nuvarande problem är att min "kokbok" föreslår att jag ska steka köttfärsen eller plantera om mina petunior när jag borde knäcka ägg i pannkakssmeten. Som sagt, skönt med fredag :D
 
Dags att göra något vettigt innan jobbet kl 16.

Började dagen med att se slutet på Forrest Gump och gråta en skvätt. Satte väl ribban på dagen där antar jag.
 
Hemma och sjuk idag, men mycket(!) bättre än tidigare i veckan :banana: Nu ringde de precis från jobbet. Min postrunda ska delas upp på alla kollegor idag så att de får ta varsin liten bit var och det var allmän förvirring kring nycklar osv. Jag förstår dem, för den rundan har blivit lång och med en miljard olika nycklar och koder sen vi gjorde om lite i våras. Men ja, jag fick känna mig duktig i alla fall eftersom det var plättlätt för mig att svara på alla frågor :angel:
 
Jag hade bytt jobb. Varför är du kvar i ett sånt företag?
Man ska hitta ett nytt jobb först för att kunna byta, jag har tidigare varit på några intervjuer men som det inte blivit något med men det är en väldigt smal bransch. :( Jag söker annat och även andra uppgifter, men måste jag ta bort hästarna i vinter så är det ju enklare att flytta och då är lönen inte heller lika kritisk.
 
Min ena fot gör vagt ont vid varje steg och jag vet inte riktigt vad i den som gör ont, har gjort det i ett par dagar. Och jag funderar lite på om jag kan gå till någon som fixar till det, känns som att det är något som behöver släppa till eller något. Men har ingen aning om vem eller vad det skulle vara, husläkaren känns det som att de skulle bara säga åt mig att äta ipren.
 
It's a 'nope' from me :cool:

IMG_20190920_212115_259.jpg
 
Jag är lite grinig eftersom 25-åringen fortfarande inte är tillräckligt bra i ögonen för att köra bil. Således lär vi inte träffas den här helgen heller.
Nästa vecka jobbar vi sjukt otajmat. (Jag jobbar måndag och tisdag. Han jobbar onsdag, torsdag och fredag. På helgen är vi lediga men dottern är hemma så det blir inte samma sak.)

Nåja, jag kan ju titta på Doobidoo och äta ryttarkaka även ensam men ändå :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 621
Senast: bollen__
·
Kläder & Bli fin Vill ha kort hår! Och inte sådär "låtsaskort" typ till axlarna eller så, utan kort på riktigt. Har efter något år(!) av velande bestämt...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 231
Senast: zarmino
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 160
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp