Vad gör vi del 106

När man ber hunden flytta sig och drar långsamt i täcket så hon tumlar runt om hon inte flyttar och bara får onda ögat av den lealösa varelsen som sen suckar och blundar. 😂
7A2C0BD6-7364-4A3B-BD7E-ADE79C2203AB.jpeg
 
Ärenden på stan tidigare idag och avslutar med att kolla lite på konst och sen några butiker. På Myrorna vid en hylla tar en person som står bredvid mig upp en random vas och håller den framför mig och säger ”personen måste varit full. Ha ha hur tänkte den”
Jag bara ler lite fånigt tillbaka och går åt sidan. Och då börjar han muttra något om att ingen längre pratar.

Alltså om man vill att folk ska börja prata är det kanske inte det smartaste draget att börja klanka ner på en helt vanlig vas :confused: :banghead:
 
Ger typ upp livet. Vaknar upp och bara "skumt att det är blött vid kranen i köket". Inser snabbt att kranen har läckt över den varsamt oljade ekbänkskivan. Får panik. Kranjäveln har börjat spontanläcka! :nailbiting:
Ringer i panik runt till rörfirmor, ingen verkar vara sugen på uppdraget. Ringer då min snickar-snubbe som kommer från Gamla Stan i ilfart. Thank god. Därefter drar vi på nåt slags uppdrag runt halva stan med missionen: köpa kökskran.
Han håller på att tappa det på mig pga jag har massa estetiska preferenser. Han bara "ok den här blir bra". Jag bara: "alltså jag hade ju tänkte mig lite mer "art deco".... "
HURSOM hittar en kranjävel som känns "okej" givet situationen och cashar ut.
Hem igen. Trodde där att problemet skulle vara plättlätt löst. MEN nejdå. Tydligen har jag ingen uppenbar "stänga av och på kran" under diskbänken vilket ALLA NORMALA BORDE HA, så snubben klättrar in i ngt oklart bakutrymme och muttrar i typ 3 timmar. Vid detta laget har jag helt tappat det och sitter i schäslongen och gråter dramatiskt :angel:
Ping @tanten som vet allt om min paranoia över läckande rör osv :angel:
IALLAFALL. Han fick tillslut av vattnet, kunde byta kranen och vattnet är igång igen. MEN jag kommer vara PARANOID FOR LIFE. Måste ringa rörfirma och byta alla rör ASAP :nailbiting::arghh:
 
Ger typ upp livet. Vaknar upp och bara "skumt att det är blött vid kranen i köket". Inser snabbt att kranen har läckt över den varsamt oljade ekbänkskivan. Får panik. Kranjäveln har börjat spontanläcka! :nailbiting:
Ringer i panik runt till rörfirmor, ingen verkar vara sugen på uppdraget. Ringer då min snickar-snubbe som kommer från Gamla Stan i ilfart. Thank god. Därefter drar vi på nåt slags uppdrag runt halva stan med missionen: köpa kökskran.
Han håller på att tappa det på mig pga jag har massa estetiska preferenser. Han bara "ok den här blir bra". Jag bara: "alltså jag hade ju tänkte mig lite mer "art deco".... "
HURSOM hittar en kranjävel som känns "okej" givet situationen och cashar ut.
Hem igen. Trodde där att problemet skulle vara plättlätt löst. MEN nejdå. Tydligen har jag ingen uppenbar "stänga av och på kran" under diskbänken vilket ALLA NORMALA BORDE HA, så snubben klättrar in i ngt oklart bakutrymme och muttrar i typ 3 timmar. Vid detta laget har jag helt tappat det och sitter i schäslongen och gråter dramatiskt :angel:
Ping @tanten som vet allt om min paranoia över läckande rör osv :angel:
IALLAFALL. Han fick tillslut av vattnet, kunde byta kranen och vattnet är igång igen. MEN jag kommer vara PARANOID FOR LIFE. Måste ringa rörfirma och byta alla rör ASAP :nailbiting::arghh:
Ring en rörfirma o be dom komma o montera 2 ballofixer, problem löst
 
Ring en rörfirma o be dom komma o montera 2 ballofixer, problem löst

Yes i know men de måste som jag förstod dra om rören isf så att de kommer nånstans rimligt till. De gamla sitter in åt helvete konstigt till mot väggen, i ett hörn. Det tog typ timtal att komma åt dom. Troligen har köket varit på ett annat ställe i urminnes tider
 
Ger typ upp livet. Vaknar upp och bara "skumt att det är blött vid kranen i köket". Inser snabbt att kranen har läckt över den varsamt oljade ekbänkskivan. Får panik. Kranjäveln har börjat spontanläcka! :nailbiting:
Ringer i panik runt till rörfirmor, ingen verkar vara sugen på uppdraget. Ringer då min snickar-snubbe som kommer från Gamla Stan i ilfart. Thank god. Därefter drar vi på nåt slags uppdrag runt halva stan med missionen: köpa kökskran.
Han håller på att tappa det på mig pga jag har massa estetiska preferenser. Han bara "ok den här blir bra". Jag bara: "alltså jag hade ju tänkte mig lite mer "art deco".... "
HURSOM hittar en kranjävel som känns "okej" givet situationen och cashar ut.
Hem igen. Trodde där att problemet skulle vara plättlätt löst. MEN nejdå. Tydligen har jag ingen uppenbar "stänga av och på kran" under diskbänken vilket ALLA NORMALA BORDE HA, så snubben klättrar in i ngt oklart bakutrymme och muttrar i typ 3 timmar. Vid detta laget har jag helt tappat det och sitter i schäslongen och gråter dramatiskt :angel:
Ping @tanten som vet allt om min paranoia över läckande rör osv :angel:
IALLAFALL. Han fick tillslut av vattnet, kunde byta kranen och vattnet är igång igen. MEN jag kommer vara PARANOID FOR LIFE. Måste ringa rörfirma och byta alla rör ASAP :nailbiting::arghh:
Herre gud, människa - köp aldrig HUS...... Då har du saker både på insidan OCH utsidan att oroa dig över :nailbiting: ! Eller så är det kanske precis det du behöver - att härdas lite..... :D
 
När man för en gångs skull lägger ifrån sig telefon i bilen och bara njuter av närvaron i stallet och man sen ser att mamma ringt 8 gånger! Då steg paniken! Morfars syster som fått en (tack och lov relativt liten) stroke! Hon som alltid varit friskheten själv, full fart och ja alltid varit så självklart! Man har lixom glömt bort att hon faktiskt är till åren, 86! Det är nu man blir påmind ❤.
 
Men åh, vilken myshund! Blir så sugen på en liten papillon när jag ser dina bilder på henne. 😍
Vad gulligt sagt!

Bästa myskompisen! Tom mina vänner som annars inte direkt gillar hundar brukar tycka om mina pappskallar.

De är ju så himla tacksamma att hålla på med. De är alltid glada, är med på allt, väldigt sociala, så lätta att hantera och träna öht.
Jag kommer aldrig skaffa hund av annan ras. Pappisar for life! :love:
 
Ger typ upp livet. Vaknar upp och bara "skumt att det är blött vid kranen i köket". Inser snabbt att kranen har läckt över den varsamt oljade ekbänkskivan. Får panik. Kranjäveln har börjat spontanläcka! :nailbiting:
Ringer i panik runt till rörfirmor, ingen verkar vara sugen på uppdraget. Ringer då min snickar-snubbe som kommer från Gamla Stan i ilfart. Thank god. Därefter drar vi på nåt slags uppdrag runt halva stan med missionen: köpa kökskran.
Han håller på att tappa det på mig pga jag har massa estetiska preferenser. Han bara "ok den här blir bra". Jag bara: "alltså jag hade ju tänkte mig lite mer "art deco".... "
HURSOM hittar en kranjävel som känns "okej" givet situationen och cashar ut.
Hem igen. Trodde där att problemet skulle vara plättlätt löst. MEN nejdå. Tydligen har jag ingen uppenbar "stänga av och på kran" under diskbänken vilket ALLA NORMALA BORDE HA, så snubben klättrar in i ngt oklart bakutrymme och muttrar i typ 3 timmar. Vid detta laget har jag helt tappat det och sitter i schäslongen och gråter dramatiskt :angel:
Ping @tanten som vet allt om min paranoia över läckande rör osv :angel:
IALLAFALL. Han fick tillslut av vattnet, kunde byta kranen och vattnet är igång igen. MEN jag kommer vara PARANOID FOR LIFE. Måste ringa rörfirma och byta alla rör ASAP :nailbiting::arghh:
Nej nej. Inte röra gamla rör. Det kan bara leda till katastrof. Låt allt va. Men du vore nog be honom sätta dit avstängningskranar under diskbänken ändå? Till nästa gång du vill byta.
 
Vad gulligt sagt!

Bästa myskompisen! Tom mina vänner som annars inte direkt gillar hundar brukar tycka om mina pappskallar.

De är ju så himla tacksamma att hålla på med. De är alltid glada, är med på allt, väldigt sociala, så lätta att hantera och träna öht.
Jag kommer aldrig skaffa hund av annan ras. Pappisar for life! :love:
Jag älskar små hundar överlag. Hade en cavalier innan och älskar rasen, men den är för sjuk. ☹
Så ständigt på jakt efter andra små raser som jag kan drömma om tills jag har möjlighet att ha hund igen.
 
Jag älskar små hundar överlag. Hade en cavalier innan och älskar rasen, men den är för sjuk. ☹
Så ständigt på jakt efter andra små raser som jag kan drömma om tills jag har möjlighet att ha hund igen.

Jag växte upp med en kompis vars familj födde upp Cavaliers. Superhärliga hundar mentalt! Synd att rasen blivit så sjuklig. Jag har lätt kontakt med den tjejen. Hon föder nu upp annan ras iom det.
Hoppas du kan hitta DIN ras då det är dags!
 
Min BS ska komma till mig, 2 timmar i veckan. Nu är det 5 veckor sedan han var här...
Idag ville jag flytta hens besök till kl 15 istället för 14 som vanligt, eftersom jag hade en tid på Vc 14.30. Nej, sa hen. Hen kunde inte komma senare, fast jag vet att jag är hens sista besök på torsdagen. Så ingen BS idag heller. Fast det spelar ingen roll egentligen, hen är här max 15 minuter ändå...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
67 872
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
459
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 910
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp